• Sat 6 Mar 2021 07:14
    222 visningar
    2 svar
    2
    222

    Testade jag för sent?!!

    Enligt min uträkning borde ägglossningstestet visa positivt nu idag lördag 6/3. Har testat med stickor i flera månader och beräkningen har verkligen ALLTID stämt exakt på dagen. Vad jag förstått är själva ägglossningen ngt dygn efter att man fått positivt resultat på testet.

    Hade sex i måndags kväll och kondomen gick sönder utan att någon märkte något men jag tänkte att det ändå borde vara relativt lugnt eftersom ägglossningen var beräknad till söndag/måndag därpå.

    Nu när jag började testa på onsdagskvällen och sen har testat därefter ser det ut så här! Det känns som att jag missade ökningen och nu istället fångade minskningen??! Så här brukar ju testerna se ut efter att jag ha fått positivt utslag, omvänd ordning inför positivt resultat... Så ägglossningen borde ha varit typ onsdag istället?? Tänker jag fel?

  • Svar på tråden Testade jag för sent?!!
  • Anonym (Hej)
    Sat 6 Mar 2021 07:45
    #1

    Ja precis, din äl har varit onsdag och ev tisdag!:)

  • Sat 6 Mar 2021 08:27
    #2
    Anonym (Hej) skrev 2021-03-06 07:45:26 följande:

    Ja precis, din äl har varit onsdag och ev tisdag!:)


    Tack så mycket för svar! Det var ju typiskt att beräkningen valde att inte stämma alls just den här månaden då eftersom vi inte riktigt planerar barn just nu. Blir en spännande månad!
Svar på tråden Testade jag för sent?!!