• Lilant

Illamående, vad funkar/funkade för er?

Att små äta som dom rekommenderar va ren skit... jag måste äta tre gånger om dagen annars skulle jag spy hela tiden sen åt jag saltapinnar och drack fanta utan socker då socker äcklar mig, har åksjukearband och går aldrig ut i köket haha mår lite bättre nu och är i vecka 10 :) förra gången kunde jag bara ligga och spy fram till vecka 25 då det gick över:) har hopp om att de släpper vecka 12 denna gången :) tror det är en pojke nu förra gången va det en flicka :)

• Lilant
    Juney skrev 2021-03-08 11:13:10 följande:

Håller på o bli knäpp på mitt illamående.. kräks inte så farligt, men att må Konstant dåligt tär på en.. är snart i v.16..

Äter frukt (kiwi, melon, Ingrid Marie äpplen, jordgubbar), smoothies, minimorötter, nesquick med mjölk, knäckebröd, kexchoklad, juice/fruktdryck/festisar, cola, godis/tuggummi med pepparmint, kall potatis, kall pasta, grönsaker över lag, säkert nått mer.. men typ endast kall och icke tillagad mat.. och jag låter det ta tid, ibland är det tre makaroner - paus. Tre makaroner - paus typ :I

Får i mig lagad mat på kvällen (måste lägga mig direkt efter annars kräks jag upp allt igen).

Postafen hjälpte mig i början. Kan inte äta kex, salta pinnar, majskakor etc. Jag har inte den nyttigaste kosten, men jag har landat i att vara nöjd över det jag får i mig. Alla mina värden är ändå jättebra.

Skulle säga att du har det extremt bra om du kan få i dig så många olika saker :) tänk på alla oss som inte får i sig mer än två olika saker... men mitt lidande tar ju inte bort ditt :) förra gången kunde jag knappt äta nått tills vecka 25 nu är jag i vecka 10 å kan iallefall äta köttbullar och dricka vatten men bäst av allt är att jag får hålla mina vitaminer nere :) men mellan vecka 6-8 fick jag i mig Fanta och Saltapinnar och i bland snabbnudlar om jag hade tur, tar du b-vitamin komplex? :) om jag missar mina så får jag lida rejält nästa dag
Svar på tråden Illamående, vad funkar/funkade för er?