Inlägg från: Dexter dot com |Visa alla inlägg
  • Dexter dot com

Gammal katt som bajsar utanför lådan :(

Om bölden och resten av tänderna inte är åtgärdade har ju katten förmodligen väldigt ont. Finns inte pengar till att hjälpa katten bli av med smärtan så måste du ju låta katten somna in för att låta den gå och lida är ju inget alternativ.

• Dexter dot com
    SexHjärtan skrev 2021-03-07 08:24:48 följande:

Ja men lider han? Är ju det jag är så ambivalent över... han sover mycket - som en katt oftast gör, men han får ryck och leker också, aptiten är god och oförändrad, han är gosig och han har sina rutiner som han alltid haft... buffar och kelar. Blir bara så osäker... känns som om jag vill ha en garanti på att han bajsar utanför pga smärtan/tänderna :( får fråga veterinären...
    Nån garanti kan du ju självklart inte få men tänkt dig smärtan av dåliga tänder och en obehandlad infektion i munnen vilket du naturligtvis inte kan låta katten fortsätta leva med.
  • Dexter dot com
    SexHjärtan skrev 2021-03-08 18:29:37 följande:

Har dialog med veterinären nu, så inom ett par veckor ska jag in med honom för bedömning tandstatus och ev avlivning :( Mår så dåligt :( men som du säger så måste man vara osjälvisk när det gäller djur, men fy vad det smärtar (både honom och) mig..,
    Förstår att det är tufft men man måste vara oegoistisk och tänka på djurets bästa. Är övertygad om katten mår bättre av att somna in än gå med konstant smärta.
Svar på tråden Gammal katt som bajsar utanför lådan :(