• olssonnn

    Känner inget fladder eller rörelse

    Hej, 
    Jag är i vecka 16+0 och har inte känt något fladder/rörelse i magen än, moderkaka i bakvägg.
    Jag har gjort både nipt och ett ultraljud i vecka 13 som såg bra ut, men är ändå väldigt orolig. 
    Känns som det är otroligt långt kvar till RUL (som är om 3 veckor) och jag oroar mig för att något är fel. Det är ej första barnet men kommer ej ihåg hur tidigt jag kände förra gången.
    Någon annan som har haft liknande upplevelse innan RUL, hjälp!

  • Svar på tråden Känner inget fladder eller rörelse
  • AMCG

    Jag kände först rörelser runt RUL i vecka 20 med bägge (samma dag med första eller om det var dagen efter och någon dag innan med andra).

    Jag vet inte vad som är vanligt egentligen.

  • Limeblad

    Till mig sa barnmorskan att allt före v 25 är en bonus och att det skiljer mycket individuellt. Jag kände första gången i mitten av v 18. En vän som också är gravid kände inget förrän några veckor efter RUL.

  • Erla

    Kände rörelser först i vecka 21+ med båda barnen. Hade dock moderkaka i framvägg. Väldigt märkligt när man på RUL såg hur bebisen sprattlade runt och sparkade, men jag kände ingenting.

  • Lilant

    Jag började känna i vecka 12 och filmade så man såg magen röra sig i vecka 20 men enligt bm så ljög jag eftersom man omöjligt kunde känna innan vecka 22 :) med detta tolkar jag att dom flesta inte känner försen så sent :) jag har också världens livligaste barn nu som är 8 månader och fortfarande sparkar å slåss hejvilt om hon kunde så skulle hon springa haha så är nog därför jag kände så tidigt men dom flesta får ju väldigt lugna barn :)

  • Goldenrobot

    Jag väntar tredje och kände mycket senare än med de första två trots moderkaka i bakvägg även nu. I vecka 20 kände jag som lite "krafsande" nertill bara - de första två kände jag i vecka 14-15 :/

    Vecka 24 nu och tror helt enkelt den här bebisen är lite lugnare än de två vildbasar som är storasyskon för jag känner fortfarande mindre <3

  • olssonnn

    Okej, tack så mycket för alla svar :)


    Jag fick ett extra UL och allt såg bra ut, nu har jag börjat känna lite fladder i vecka 18!

Svar på tråden Känner inget fladder eller rörelse