• Anonym (Knasen)

Online-dejting - sluta skriva mitt i en konversation

Lite fundersam på detta beteende. Har kommit i kontakt med några tjejer på dejtingsajter. Samtalen har börjat bra. Ibland på mitt initiativ, ibland deras. Samtalen har varit trevliga och civilicerade, sen helt plötsligt kan de sluta svara. Mitt i en konversation. De har läst mina svar men det är tyst. Jag antar att de inte var så intresserade som de påstod. Jag kan tycka det är lite märkligt när de säger att man tycker att jag är en intressant person och trevlig att prata med för att i nästa sekund bara helt sluta svara.

Mest bara nyfiken på varför man gör så. Är det bara lathet och enklare att bara sluta svara än att säga att man inte är intresserad? Och varför visar man ett genuint intresse från första början om man inte är det? Eller kan man tappa intresset så fort mitt i en konversation?

• Svar på tråden Online-dejting - sluta skriva mitt i en konversation
  • Tow2Mater

Telefonen ringde, eller spaghettin kokade, eller barnet behövde hjälp, eller..... maken kom in i rummet...

• Anonym (Madeleine)

Kan ju inte svara för alla men när jag slutade svara så berodde det på två saker:

1 att jag faktiskt skrev på tider då jag egentligen var upptagen med jobbet, mina barn, satt i möte, behövde köra bil eller dylikt eller 2: att nån annan fångade uppmärksamheten bättre. Även om en människa kan vara trevlig och det ser lovande ut kan det alltid finnas någon som är snäppet bättre på något sätt.

Jag hade i regel flera konversationer igång samtidigt och vissa flöt på bättre än andra även om alla var trevliga på sitt sätt.

• Anonym (eee)

Jag instämmer med tidigare inlägg. Oftast handlar det om att något gör att man tvingas avbryta. Däremot skulle jag i de fallen förklara vad som hade hänt när jag väl skrev igen, så att personen förstod att det inte var för att vara elak som jag försvann. 

Sedan tror jag (kanske en generationsfråga), att yngre människor är så vana vid att det är så här man gör när man chattar. Så gör de med vänner också - man har pågående chattar som slutar och börjar - hela dagarna. 

• Fjäril kär

Fråga?

Alla sitter ju inte klistrad vid chatten utan har andra saker på gång samtidigt.

Det hände att jag försvann också till synes mitt i en konversation och jag fick då frågan vart jag tog vägen och ofta svarade jag tillbaka vid tillfälle och förklarade varför. Blir man avbruten av något så är det ju inte direkt livsviktigt som att det brinner att logga in igen, man fortsätter chatten några timmar senare eller nästa dag. Ingen big deal så länge man inte börjat bestämma tid för dejt eller så.

• Anonym (Jag)

Jag erkänner att det kan vara jag.. helt klart. Och jag gör det inte för att vara elak eller på vilje. Jag är bara mer pratglad vissa dagar ön andra. Och ibland läser man men orkar inte hålla igång en konversation på flera timmar, så man lägger ifrån sig konversationen ett tag gör att sedan komma på att insamling jag glömde svara, och då känns det bara dumt ty fortsätta eller komma med ursäkter hela tiden så det dör ut och man startar konversationer med nån annan på samma vis. Har nog inte med kön att göra, mer hur man är som person. Jag är ingen pratglad och extrovert människa som kan babbla hur länge som helst. Nej, 10-15 min om dagen är tillräckligt, och vissa skriver konversationer som tar timmar att traggla igenom bara för att vara trevlig...

• Anonym (F)

Den enkla sanningen: du är inte så intressant som du själv tror. Det här verkar hända dig lite då och då, det är inte en vanlig grej man får räkna med så det tyder ju på att det är nåt hos dig som gör att de inte är intresserade längre. Att bara helt sluta höra av sig beror inte på att man just då var upptagen utan på att de inte vill ha med dig att göra. Att ta paus i en konversation är nåt helt annat.

• Anonym (Knasen)

Jag kan köpa att man inte svarar för man inte är intresserad. Det händer mig också. MEN jag har aldrig först visat ett stort intresse för att sedan vända tvärt och bara ?ghosta? personen. Visar det sig att konversationen ebbar ut skriver jag att det här funkar inte, vi är för olika.

Det här handlar om kvinnor som skrivit att de var intresserade och sen blir det tvärtyst. Inte så att de svarar nåt dygn senare eller säger att de är upptagna nu och svarar senare.

• Anonym (Knasen)

Och jag tjatar inte på kvinnorna. Om de läst mitt meddelande men inte svarat på ett bra tag förutsätter jag att de inte var så intresserade som de först påstod och då raderar jag bara konversationen och går vidare.

• Anonym (Jag)
    Anonym (Knasen) skrev 2021-03-10 13:06:33 följande:

Och jag tjatar inte på kvinnorna. Om de läst mitt meddelande men inte svarat på ett bra tag förutsätter jag att de inte var så intresserade som de först påstod och då raderar jag bara konversationen och går vidare.

Har du återkommit själv igen någon gång? Fast att bollen ligger hos den andre så att säga?

Är det frågor eller bara påstående du skriver? Alltså flyter konversationerna eller är de egentligen ganska menlösa/intetsägande och tidskrävande? Kanske inte tillför henne något att läsa vad du gör eller ska göra om hon sen inte får frågan tillbaka om vad hon gör eller så. Som ett exempel
  • Anonym (Knasen)
    Anonym (Jag) skrev 2021-03-10 13:32:05 följande:

Har du återkommit själv igen någon gång? Fast att bollen ligger hos den andre så att säga?

Är det frågor eller bara påstående du skriver? Alltså flyter konversationerna eller är de egentligen ganska menlösa/intetsägande och tidskrävande? Kanske inte tillför henne något att läsa vad du gör eller ska göra om hon sen inte får frågan tillbaka om vad hon gör eller så. Som ett exempel

Ja, jag har återkommit, men det är ju en hårfin gräns mellan att vara intresserad och allt för påstridig. Vill inte passera den gränsen.

Det är just det. Konversationerna flyter på och känns naturliga. Inte bara om vad vi gör utan även vad vi tycker om, vilka värderingar vi har. Jag kan t o m få komplimanger att jag är lätt att prata med, att jag inte bara är ute efter en sak och att jag ger ett tryggt intryck. Något de gärna skriver i sin annons att de vill ha.

Om en person uttryckligen skriver att hon gillar att prata med mig och vill att vi hörs mer och sedan blir helt tyst, hur ska man tolka det?
Svar på tråden Online-dejting - sluta skriva mitt i en konversation