• Anonym (Skog)

Vilken kroppsstorlek föredrar du som man hos kvinnor?

Rent utseendemässigt, vad föredrar du som man? Vad tycker du är snyggast/mest attraktivt?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vilken kroppsstorlek föredrar du som man hos kvinnor?
  • Anonym (Pelle)

Det hade varit bättre om du haft BMI mått istället. Då alla har olika definitioner av vad smal, normal och mullig är....

• Anonym (Pelle)

Jag föredrar tjejer mellan 16-20 i BMI.

Vilket jag klassar som smala men inte extremt smala.

• Anonym (L)
    Anonym (Pelle) skrev 2021-03-10 09:02:18 följande:

Det hade varit bättre om du haft BMI mått istället. Då alla har olika definitioner av vad smal, normal och mullig är....

Fast ska man då sitta och skriva BMI 17, 18, 19, 20, 21, 22 osv, det blir ju hur mycket som helst? Och hur vet man hur någon ser ut i kroppen på BMI 24 till exempel? Även fast det nu är inom spannet normalvikt? 18.5-25 brukar räknas som normalvikt men då kan man ju se ut på väldigt olika sätt beroende på om man befinner sig på 19.5 eller 24, så jag vet inte om det hade varit så mycket bättre det heller.
  • Anonym (Gullan)
    Anonym (Pelle) skrev 2021-03-10 09:02:18 följande:

BMI säger inte allt. När jag har bmi 23,5 är jag smal. Då sticker nyckelbenet ut rejält, jag har helt platt mage och höftbenen sticker ut. Jag får tom skavsår av höftbenen för det finns inte en gnutta fett kvar där. Jag har då storlek xs eller small på kläder och har tom handlat kläder på barnavdelningen.
  • Anonym (Pelle)
    Anonym (Gullan) skrev 2021-03-10 10:44:10 följande:

BMI säger inte allt. När jag har bmi 23,5 är jag smal. Då sticker nyckelbenet ut rejält, jag har helt platt mage och höftbenen sticker ut. Jag får tom skavsår av höftbenen för det finns inte en gnutta fett kvar där. Jag har då storlek xs eller small på kläder och har tom handlat kläder på barnavdelningen.

Det har ju mer med hur ditt skelett är utformad och vad fettet lägger sig. Det finns dom som har undervikt i BMI men utan att ben sticker ut särskilt mycket.

Men enligt BMI är du inte smal.
  • Jonnynilsson

Jag tycker att en kvinna som är har normalvikt men lite åt nått kilo extra signalerar välmående.

• Anonym (Gullan)
    Anonym (Pelle) skrev 2021-03-10 10:56:28 följande:
    Det har ju mer med hur ditt skelett är utformad och vad fettet lägger sig. Det finns dom som har undervikt i BMI men utan att ben sticker ut särskilt mycket.
    Men enligt BMI är du inte smal.
    Visst enligt bmi är jag inte smal men jag är knappast överviktig när jag har XS eller Small på kläder. Går jag ner till bmi på 21-22 börjar folk fråga om jag är sjuk... Det har inget att göra med hur mitt skelett är utformat. När jag var 18 år var jag rundare med bmi 18 än nu när jag är 40+ och har bmi 23,5. Kroppen förändras helt enkelt med åren. Mycket bättre att mäta med måttband än använda bmi. 
  • Anonym (Pelle)
    Anonym (Gullan) skrev 2021-03-10 16:00:27 följande:

Visst enligt bmi är jag inte smal men jag är knappast överviktig när jag har XS eller Small på kläder. Går jag ner till bmi på 21-22 börjar folk fråga om jag är sjuk... Det har inget att göra med hur mitt skelett är utformat. När jag var 18 år var jag rundare med bmi 18 än nu när jag är 40+ och har bmi 23,5. Kroppen förändras helt enkelt med åren. Mycket bättre att mäta med måttband än använda bmi. 

Jag tycker i alla fall BMI brukar vara ganska talande för kvinnor. Jag tror inte att jag har sett någon smal kvinna med BMI 23,5.

Men de flesta kvinnor 40+ är ju överviktiga. Så det är ju inte förvånande att du får dom kommentarerna... Man gillar att påpeka allt som ligger utanför normen.
  • Vila365

Jag skulle nog säga att så länge de orkar med ett normalt dagliv och kvällsliv, så föredrar jag en kvinna som är tillfreds med sin kropp och vågar njuta av den.

• Anonym (Ana)
    Anonym (Pelle) skrev 2021-03-10 09:03:20 följande:

Jag föredrar tjejer mellan 16-20 i BMI.

Vilket jag klassar som smala men inte extremt smala.

BMI 16 klassas som anorexi. BMI ger dessutom mer utrymme till ökad vikt om du är kort. Om en tjej som är 175cm har bmi 21 är det ganska troligt att hon är smalare än en tjej 165cm med bmi 20.
Svar på tråden Vilken kroppsstorlek föredrar du som man hos kvinnor?