• Anonym (Tonårsliv)

Tjejer över 30 som säger fuckboy

Det är nog sanningen det, att många växer upp senare nu, mot hur det var förr.
    Över 30 och säger fuckboy? Haha, det är väl fjortisar och tonåringar som använder ordet?

• Svar på tråden Tjejer över 30 som säger fuckboy
  • Fiona M

Problemet ligger väl i att det finns killar som inte växt upp i 30-årsåldern utan beter sig så epitetet passar...

• Anonym (eee)
    Anonym (Tonårsliv) skrev 2021-03-11 10:20:57 följande:

Över 30 och säger fuckboy? Haha, det är väl fjortisar och tonåringar som använder ordet?

När ord uppstår och är nya så är det oftast de yngre som lär sig orden och använder dem. Dessa personer blir äldre men ordet försvinner ju inte från deras minne bara för att de passerar en viss ålder. 
  • Anonym (sådär)
    Anonym (Tonårsliv) skrev 2021-03-11 10:20:57 följande:

Jag tycker inte man ska hänga upp sig så mycket på ordal. Känner många extremt torra, PK personer som uttrycker sig enormt vuxet och elegant men gjort de mest korkade saker som inte ens en tonåring skulle göra.

Det ser man ofta även här på FL med där folk startar trådar om att de gjort ofattbart korkade saker men blir alldeles till sig över att någon använder fel språk.... ungefär som att det skulle vara värre än vad de själva gjort.

Exempel: Lisa har sabbat sitt förhållande genom att knulla syrrans man, nu är både hennes man och syrran arg på henne och hon sitter och beklagar sig på FL...Någon nämner att det där var väl jävligt dumt gjort Lisa?....Varpå lisa genast blir alldeles till sig av kränkthet och indignation över att personen använt "vulgärt" språk.

Jag tycker ett bättre sätt att bedöma mognad är i hur folk agerar, inte hur de låter.
  • Anonym (W)

Det är väl ett ersättningsord för player. Tycker att det är fult men blir inte förvånad när folk använder det.

• Anonym (Tjej och feminist men fattar inte)

Tycker också att uttrycket är ottroligt löjligt.
    Också själva innebörden är löjlig.

Det är väl någon form av motsvarighet till killars dubbelmoral kring hora/madonna-dikotomin där de snackar skit om hur "billiga" vissa tjejer är utan att ens reflektera över att de själva är precis lika billiga, som ligger med de "billiga" tjejerna. Killar som helt enkelt inte fattar att varje gång en tjej ligger med en kille ligger en kille med en tjej.

På liknande sätt verkar tjejer använda "Fuckboy". Ofta verkar det vara tjejer som gärna pratar högt och mycket om "sin sexualitet", att "bejaka sin sexualitet" o.s.v , vilket ger en ofrivillig komisk effekt när de i nästa mening pratar om "Fuckboys" eftersom kontrasten mellan högtravande uttryck som "bejaka sin sexualitet" och importerad tonårsslang som fuckboy är så stor.

De verkar helt enkelt inte förstå att om det inte fanns några villiga killar skulle det bli väldigt svårt för dem att "bejaka sin sexualitet" eftersom långt ifrån alla tjejer är nöjda med att enbart "bejaka sin sexualitet" genom att onanera och / eller ha sex med andra tjejer.

• MammAmma
    Anonym (W) skrev 2021-03-11 12:42:11 följande:

Det är väl ett ersättningsord för player. Tycker att det är fult men blir inte förvånad när folk använder det.

Nja, det har inte helt samma innebörd. En "player" ligger runt och hymlar sällan med det. Du vet vad du får med en sådan kille för han är rak med att han bara vill ha sex.

En "fuckboy" däremot är en emotionell igel, som medvetet ljuger och lurar tjejer till att tro att de har något djupare, för att de vill inte enbart ha sex, utan även hennes känslomässiga engagemang i honom. Han har i verkligheten inga känslor för henne.

Ser inte vad användandet av ordet har något med ålder alls att göra, men jag är väl en fjortis i en del människors ögon då.
  • Anonym (W)
    MammAmma skrev 2021-03-12 14:30:57 följande:
    Nja, det har inte helt samma innebörd. En "player" ligger runt och hymlar sällan med det. Du vet vad du får med en sådan kille för han är rak med att han bara vill ha sex.

En "fuckboy" däremot är en emotionell igel, som medvetet ljuger och lurar tjejer till att tro att de har något djupare, för att de vill inte enbart ha sex, utan även hennes känslomässiga engagemang i honom. Han har i verkligheten inga känslor för henne.

Ser inte vad användandet av ordet har något med ålder alls att göra, men jag är väl en fjortis i en del människors ögon då.

Inte min erfarenhet utav player under uppväxten utan dessa kan vara väldigt manipulerande också. Ser verkligen inte samma skillnad som du utan din beskrivning av fuckboy är samma som jag skulle använt för player :) (som vuxen använder jag det extremt sällan dock)

• MammAmma
    Anonym (W) skrev 2021-03-12 15:13:56 följande:

Inte min erfarenhet utav player under uppväxten utan dessa kan vara väldigt manipulerande också. Ser verkligen inte samma skillnad som du utan din beskrivning av fuckboy är samma som jag skulle använt för player :) (som vuxen använder jag det extremt sällan dock)

Sant. En player kan också vara medvetet vilseledande. Är nog något av en åldersfråga: fuckboys är pojkar som kommer bli players, och players är "män" xD
  • Anonym (U)

Själv är jag irriterad på folk som irriterar sig över folks ordval

• Anonym (Tjej och feminist men fattar inte)

Uttrycket används tydligen ganska ofta om killar som inte vill "sätta etikett" på relationer eller ge ett klart och tydligt besked om vad de vill med en viss tjej.

Har personligen svårt att se hur det kan göra någon till en dålig människa eller ett svin. Och man kan definitivt bete sig så utan att det handlar om att man medvetet vill manipulera andra.

Kanske har jag svårt att bli upprörd  för att jag då jag var singel själv hade jättesvårt att veta vad jag ville eller inte ville, kände eller inte kände för en person bara för att vi har haft sex en eller ett par gånger.

Ibland har dett gått månader innan jag insett att jag och vissa killar egentligen inte hade ett dugg gemensamt utom att vi gillade att ha sex med varandra. Och då har jag varit väldigt glad över att jag inte lovat en massa och inte sagt saker jag inte var hundra procent säker på att jag menade utan bara svarat "Jag gillar att vara med dig, måste vi definiera det mer än så", typ.

• Anonym (Dejtar yngre? 30 är en diffus ålder)

Finns ju gott om runt 30åriga tjejer (och killar med för den delen) som hamnat i något slags dejtinggränsland där de inte riktigt vet var de hör hemma. Ena veckan kan de prata med och kanske träffa en 20-åring, andra veckan en 45-åring. Just runt 30 blir ofta ett ganska stort spann av personer att dejta tillgängligt. Ingen ratar dig pga att du är för ung, men ingen heller pga att du är för gammal.

Så en 30årig tjej kan mycket väl träffa på ett par fuckboys i sitt dejtande. Då menar jag inte vuxna kanske-män utan verkligen fuckboys. Då är det väl inte fel att kalla en fuckboy för en fuckboy. 

Svar på tråden Tjejer över 30 som säger fuckboy