• Jeanette47

Hjälp med namn tack!

Hej!

Min man och jag väntar vårat sjätte barn och vi är så himla exalterade! Vi skulle vilja ha lite namnförslag. 

Vi tycker om lite mer anorlunda namn. Våra tidigare bar heter Denise, Freddy, Desseré, Dante och Romeo och vi vill gärna ha något som passar in med dessa namn. 

Vi känner att udda namn hjälper dig vara lite unik och om någon annan i klassen har samma namn kanske denna unika känsla försvinner lite. Så ge gärna förslag på de mest unika namnen ni kan komma på! Glad

• Svar på tråden Hjälp med namn tack!
  • Anonym (Matilda)

Texas, Dalton, Savannah, Norton, Mårten, Morris, Althea, Nike, Diana, Daisy, Charles, Singoalla, Dexter, Spencer,

• Lilant

Pumba funkar på båda könen :) väldigt unikt också

• trollhona
    Jeanette47 skrev 2021-03-11 11:50:29 följande:

Hej!

Min man och jag väntar vårat sjätte barn och vi är så himla exalterade! Vi skulle vilja ha lite namnförslag. 

Vi tycker om lite mer anorlunda namn. Våra tidigare bar heter Denise, Freddy, Desseré, Dante och Romeo och vi vill gärna ha något som passar in med dessa namn. 

Vi känner att udda namn hjälper dig vara lite unik och om någon annan i klassen har samma namn kanske denna unika känsla försvinner lite. Så ge gärna förslag på de mest unika namnen ni kan komma på! Glad

Vet ni vad det är ännu? Det finns ju massor med unika namn, här är ett axplock

Flicka:
    Diamantina, Iara, Snöfrid, Covina, Corinne, Joni, Nike, Amalia, Rigmor, Ayla, Aniara, Isadora, Loella, Daisy

Pojke:
    Eros, Damien, Thord, Dexter, Jax, Orion, Anthony, Brooklyn, Maddox, Eli, Atillas, Otis
  • Anonym (Jill)

Juliette, Nike, Eddie (kanske för likt Freddy?), Charlie (inte så unikt dock).

• Anonym (P)
    Lilant skrev 2021-03-11 13:22:23 följande:

Pumba funkar på båda könen :) väldigt unikt också

Menar du verkligen Pumba o inte Puma? Pumba är ju vildsvinet i Lejonkungen haha
  • Anonym (håkan)

killnamn som typ, charles, andré, sixte och albert är ju gulliga 

flick variant skulle kunna vara, zelda, zoe, hedwig och kate

• Anonym (håkan)

• Jeanette47
    trollhona skrev 2021-03-11 19:10:30 följande:
    Vet ni vad det är ännu? Det finns ju massor med unika namn, här är ett axplock

Flicka:
    Diamantina, Iara, Snöfrid, Covina, Corinne, Joni, Nike, Amalia, Rigmor, Ayla, Aniara, Isadora, Loella, Daisy

Pojke:
    Eros, Damien, Thord, Dexter, Jax, Orion, Anthony, Brooklyn, Maddox, Eli, Atillas, Otis
    Oj ja! Covina var ju jättefint! Jag har tyckt att orden covid och corona är så fina ända sen det hände och Covina är ju lite som det fast med en twist! Nalle
  • Jeanette47
    Anonym (håkan) skrev 2021-03-11 21:02:31 följande:

Ja André är ju fint men har tyvärr en vän vid namn André så det går nog inte. 
Svar på tråden Hjälp med namn tack!