Njursten eller ngt annat?
Funderar lite på om detta kan vara njursten... Fick tydliga symtom på UVI (trodde jag...) förra veckan: trängningar, smärta i magen, lite blod i urinen osv. Fick antibiotika (Selexid) och det hjälpte lite men inte helt och hållet. När kuren var slut i onsdags fick jag pga detta en läkartid och hon tyckte att det lät som njursten. Jag hade alltså ingen infektion i kroppen då (både urinsticka och CRP normalt) och ingen feber. Läkaren beställde massa blodprover, och det enda jag fått reda på hittills är låga blod/järnvärden (vilket jag brukar ha). Annars normala provsvar så långt jag kan tyda. Ska också få en kallelse till röntgen.
Det jag funderar på är att jag har aningen mer ont nu, men inte som man tänker sig ett njurstensanfall med intensiva akutsmärtor. Det är liksom ständigt molande i nedre delen av magen, och så sticker/bränner det till ordentligt ibland nedåt i magen på sidorna, och i ryggen under revbenen. Får även ilningar mot urinröret. Stickningarna kommer i intervaller. Och ofta kissnödig. Är det nån som känner igen sig? Tänker liksom att njursten är "värre"... Och det är heller inte ömt om jag dunkar över njurarna...