• Hyllemor

    Fredagskväll och covid-tider. Vad har du hittat på ikväll?

    Det är fredag mitt i pandemin.


    Min fredagskväll ser inte annorlunda ut än andra fredagskvällar: Min son sover och min man jobbar. Själv har jag tittat på en politisk debatt och nu dricker jag ett glas vin och ska snart lägga mig. Om min man hade varit ledig ikväll, så hade vi troligen spelat ett brädspel och snackat skit, precis som vi gjorde innan pandemin bröt ut. Skillnaden nu, mot innan pandemin, är att vi inte har vänner på besök och inte heller går på opera eller teater, men det gjorde vi ju förstås inte varje fredag före pandemin heller.


    Vad gör du ikväll? Skiljer just den här fredagen sig mycket från en helt vanlig fredag innan pandemin?

  • Svar på tråden Fredagskväll och covid-tider. Vad har du hittat på ikväll?
  • Tow2Mater

    Sitter och halvser en film med 12-åringen, tills vi bestämt om vi ska äta middag eller bara lite snacks, ingen av oss är hungriga. Jag kommer nog att gå och lägga mig innan honom. Maken sover borta ikväll, han tog ut båten för att fixa iordning den för sommaren, vi hade en sån fin vårdag idag.

  • Gameofthrones

    Tittar på film på Netflix

    Familjen sover.

    Vi är hemma numer så barnen spelar spel tittar på tv. Barnen gick ut med hundarna på en lång promenad för ett tag sen nu ska jag ta en snabbrunda så dem får kissa av sig rejält.

    Vi gör inte så mkt i vanliga fall innan pandemin så var det träningar etc. Man va helt slut på fredagar. Stort sett samma vi äter tillsammans, sen hänger vi i soffan barnen går till sina rum jag och mannen halvsover på varandra eller tittar på tv i vårt sovrum =) sen somnar vi

  • Anonym (Man)

    Inte mycket. Helgsuper som jag alltid gör. Min fru sover i andra soffan. Vi går väl snart och lägger oss. Denna helgen ser ut som de allra flesta helgerna för oss.

  • lövet2

    Har gjort småköttbullar och fryst in. Bakat småkakor. Tvättat. Lite så.

    Skillnaden är väl att före pandemin, så brukade det oftast dyka upp något av mina vuxna barn för att hälsa på under hela eller halva helgen. De bor inte så långt härifrån, så i bland kom det en av dem med respektive och vissa helger kom allihop. Vi grillade och spelade kort mest.

    Nu måste allting klicka. Ingen som känner av förkylningssymptom utan alla måste ha en perfekt hälsa. Med tanke på att två av barnen har småbarn, så blir det inte så ofta som allting stämmer. Därför kommer de mer sällan nu.

  • Anonym (Sofia)

    Jag bokade tid på gym och var där och tränade, tid behöver bokas nu på gymmet för att hålla restriktionerna. Vi var 4 stycken där inne och sedan bara jag och en till - det är ett privat gym. Efter gymmet hade jag bokad tid i spa. Sedan köpte jag i mataffären gott revbensspjäll och god ost och åt ikväll. Såg en film. Nu är det god natt. Känns som en ovanligt social kväll i pandemitider eftersom jag var social på gymmet (vi höll avstånd på några meter när vi pratade). En bra kväll.

  • Mortiscia80

    Vi hade en fantastisk kväll! :) Jag hade köpt in en massa delikatessmat åt mig och maken, vi såg en jätterolig film medan vi åt.

    Vi har inte ändrat våra vanor men vi hade aldrig andra på besök i vilket fall redan innan pandemin, kanske en kaffe nån gång men det får vänta tills i sommar eller så.

  • Anonym (ttt)
    Hyllemor skrev 2021-03-12 23:34:29 följande:

    Det är fredag mitt i pandemin.


    Min fredagskväll ser inte annorlunda ut än andra fredagskvällar: Min son sover och min man jobbar. Själv har jag tittat på en politisk debatt och nu dricker jag ett glas vin och ska snart lägga mig. Om min man hade varit ledig ikväll, så hade vi troligen spelat ett brädspel och snackat skit, precis som vi gjorde innan pandemin bröt ut. Skillnaden nu, mot innan pandemin, är att vi inte har vänner på besök och inte heller går på opera eller teater, men det gjorde vi ju förstås inte varje fredag före pandemin heller.


    Vad gör du ikväll? Skiljer just den här fredagen sig mycket från en helt vanlig fredag innan pandemin?


    Nej, ingen skillnad. Vi gör ungefär som du/ni: käkar middag, ser på tv/film ett par timmar, sen lägger vi oss. 
    Efter jobbveckan är man ganska trött så oavsett pandemi eller inte, så brukar vi oftast vara hemma på fredagkvällar, och var så även förut. Om vi gjorde något på en helg gjorde vi det hellre på lördagen. 
  • Anonym (Jobb, jobb, jobb)

    Inte heller den här fredagen blev "inför helgen myskväll" dessvärre. I februari jobbade jag 215 timmar och hade bara 2 helt lediga dagar där jag inte blev inringd (men stod i startgroparna) och även den här månaden ser ut att bli rätt tuff. Så igår åt vi middag lite senare och såg en film på kvällen. I morse ringde klockan vid 5 och det var bara att pallra sig till jobbet.

  • Anonym (P)

    Vi brukar packa ihop en övernattningsväska och åka hem till svärmor och sova över. Det har varit en tradition sedan svärfar dog för 7 år sedan så det har inte ändrats. Vi blir bjudna på middag och sedan brukar vi titta på någon bra serie tillsammans. Riktigt mysigt!

  • Anonym (Trist men ändå inte)

    Körde 30 mil. Barnet övningskörde ena vägen till sitt hotelljobb efter att det hade Covidstängt. Pizza på restaurant. Shoppa på Dollarstore på vägen upp. Väl hemma vill 18-åring oxå övningsköra så det blev en tur runt byn. Sen sexchatta lite och hängde här. Sängdags 03.00 ca. Igen skillnad från innan. Singel och träffar inte folk annars heller. Förr hade jG iofs kör plus träningspass med sportklubben.

  • Anonym (Trist men ändå inte)

    Körde 30 mil. Barnet övningskörde ena vägen till sitt hotelljobb efter att det hade Covidstängt. Pizza på restaurant. Shoppa på Dollarstore på vägen upp. Väl hemma vill 18-åring oxå övningsköra så det blev en tur runt byn. Sen sexchatta lite och hängde här. Sängdags 03.00 ca. Igen skillnad från innan. Singel och träffar inte folk annars heller. Förr hade jG iofs kör plus träningspass med sportklubben.

Svar på tråden Fredagskväll och covid-tider. Vad har du hittat på ikväll?