• Anonym (Bubbelbadet)

Vad är mäns motsvarighet till "hunk"?

Lite då och då, både på dejtingrelaterade sidor, i dejtinggrupper och på annat håll där både män kvinnor är, så nämns ordet "hunk" av kvinnor, ofta på ett lite skojsamt vis. Det kan t ex vara "Oj vem kunde tro att det gömde sig en hunk under det skägget" eller  "Vem vet, den nya brevbäraren kanske visar sig vara en riktig hunk".

Som jag förstått det så betyder det en manlig och mycket sexuellt attraktiv man. Men vad säger män om sexuellt attraktiva kvinnor egentligen, som är socialt accepterat att säga? Finns det något ord för det? För t ex "vilken läckerbit" eller "En sån het brud!" klingar ju inte så bra såvida man inte är i ett litet grabbgäng med viss jargong.

Inte för det spelar nån roll, men är mest nyfiken på hur det hänger ihop. Hunkar kanske är ett slags släkte för sig där det inte finns nån motsvarighet hos kvinnor. Kanske män i allmänhet ser de flesta kvinnor sexuellt attraktiva utseendemässigt att det inte finns nån vits med ett ord för det.

• Svar på tråden Vad är mäns motsvarighet till "hunk"?
  • Anonym (Kim)
    Anonym (Bubbelbadet) skrev 2021-03-13 13:57:20 följande:

Lite då och då, både på dejtingrelaterade sidor, i dejtinggrupper och på annat håll där både män kvinnor är, så nämns ordet "hunk" av kvinnor, ofta på ett lite skojsamt vis. Det kan t ex vara "Oj vem kunde tro att det gömde sig en hunk under det skägget" eller  "Vem vet, den nya brevbäraren kanske visar sig vara en riktig hunk".

Som jag förstått det så betyder det en manlig och mycket sexuellt attraktiv man. Men vad säger män om sexuellt attraktiva kvinnor egentligen, som är socialt accepterat att säga? Finns det något ord för det? För t ex "vilken läckerbit" eller "En sån het brud!" klingar ju inte så bra såvida man inte är i ett litet grabbgäng med viss jargong.

Inte för det spelar nån roll, men är mest nyfiken på hur det hänger ihop. Hunkar kanske är ett slags släkte för sig där det inte finns nån motsvarighet hos kvinnor. Kanske män i allmänhet ser de flesta kvinnor sexuellt attraktiva utseendemässigt att det inte finns nån vits med ett ord för det.

Puma !
  • Anonym (Säger väl brud?)
    Anonym (Kim) skrev 2021-03-13 13:59:02 följande:
    Puma !
    Man säger väl brud rent generellt, men en puma är en snygg över 30, kan ju inte säga "Vilken puma" om en 19åring, skulle ju vara helt befängt.
  • Anonym (Kim)
    Anonym (Säger väl brud?) skrev 2021-03-13 14:01:21 följande:

Man säger väl brud rent generellt, men en puma är en snygg över 30, kan ju inte säga "Vilken puma" om en 19åring, skulle ju vara helt befängt.

Brud låter som en tjej i raggarbil ...inte så hett i min bok.
  • Anonym (Bubbelbadet)
    Anonym (Kim) skrev 2021-03-13 13:59:02 följande:
    Puma !
    Ok men det har jag typ bara hört sägas i nåt grabbgäng nån gång, inte så att det skrivs öppet på nån sida eller diskussion kring dejting, eller på en dejtingsida. Inte så vanligt förekommande ord heller är min uppfattning.
  • Anonym (Bubbelbadet)
    Anonym (Säger väl brud?) skrev 2021-03-13 14:01:21 följande:
    Ja eller vissa säger ju milf för de över 30. Det är ju inte alls accepterat, och knappast puma heller, men det är mildare.
  • Anonym (Bubbelbadet)
    Anonym (Kim) skrev 2021-03-13 14:09:10 följande:
    Brud låter som en tjej i raggarbil ...inte så hett i min bok.
    Ja brudar sägs väl rent allmän av många killar som ska ut och ragga. Behöver nog inte betyda att hon är väldigt snygg ens.
  • Anonym (Gubbe)

Nu är jag medelålders, men vi sa kex om riktigt fina damer.

• Anonym (Kim)
    Anonym (Bubbelbadet) skrev 2021-03-13 14:42:06 följande:

Ok men det har jag typ bara hört sägas i nåt grabbgäng nån gång, inte så att det skrivs öppet på nån sida eller diskussion kring dejting, eller på en dejtingsida. Inte så vanligt förekommande ord heller är min uppfattning.

Används kanske mer lokalt... alla här säger Puma.... både killar och tjejer.

Att säga brud eller milf hade inte fallit väl ut här. Här betyder brud trash och milf övermogen raggarbrud. ( jo jag vet vad milf betyder)
  • Guldnovan

Tänker fritt;

Heting är mitt bästa förslag.

Godbit

Snygging

Läckerbit

Fining

Jag skulle inte ta illa upp av någon av de orden.

Men en man skulle nog inte våga säga "tänk att det fanns en sån heting där nånstans" när jag klippt mig eller plötsligt dyker upp till fest.

• Guldnovan
    Anonym (Bubbelbadet) skrev 2021-03-13 14:43:03 följande:

Ja eller vissa säger ju milf för de över 30. Det är ju inte alls accepterat, och knappast puma heller, men det är mildare.

Det innebär ju att vara mamma för att kallas milf. Jag ser inget av dem som oacceptabelt och har inte hört mina vänner ogilla det. Det kanske är olika på olika ställen.
Svar på tråden Vad är mäns motsvarighet till "hunk"?