Inlägg från: Anonym (Tea) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Tea)

Jomshof

Anonym (Louisa) skrev 2021-03-14 11:43:27 följande:
    SD är ett svenskt parti, var skulle det höra hemma om inte i Sverige?

Islam är inte importerad religion som går totalt i frontalkrock med allt vi ansett svenskt.

Jag kan inte gå in i detalj då jag vet att många älskar att anmäla allt som stör dem och jag tänker inte riskera något.

Som du nog ändå förstår så inser de flesta att det inte skulle bli ett bra land om islam fortsätter att växa. Vill du t ex bli väckt av en minaret innan tuppen ens vaknat? Varje dag?
    Vill du att kvinnor ska behöva täcka sig, har du sett bilder från Iran för 50 år sedan och jämfört med hur det ser ut idag? Vill du ha det här också?

Har du sett smygfilmerna där Imamer uttalar sin egenliga åsikt som inte yppas när de vet att de filmas? Har du sett skolbussarna där flickor och pojkar separeras?
    Vill du ha kvinno- och mansseparerade tider på badhuset?

Hur mycket mer ska jag skriva?
    Ska vi kanske stanna här eller vill du har fler exempel på varför islam inte hör hemma här?
    Bra skrivet, håller med om allt! Tack!  

Dessutom... Islam är emot abort och en läkare som utför en abort i Iran riskerar fängelse. Vad säger alla feminister/vänstermänniskor då? NI som äntligen skulle ha hit dom. Vi såg det inte komma...
  • Anonym (Tea)
    KillBill skrev 2021-03-14 23:04:28 följande:

När Jomshof säger att Islam att islam är en avskyvärd religion så gör han det som en del i SD:s hatretorik mot muslimer som är en del av SD:s rasistiska DNA. Det är därför som Moderaternas partiledare Ulf Kristerson så snabbt deklarerade att Jomshofs kommentar är avskyvärd.

Det finns inget likhetstecken mellan islam, muslimer och att piska våldtäktsoffer och hänga homosexuella och det förstår civiliserade människor.  Att du insinuerar att jag skulle stödja sådana brott är svinaktigt av dig. Vantolkningar av religionsutövning är inget som är unikt för Islam utan har också funnits/finns i kristendomen. 

All denna naivitet är livsfarlig för Sveriges framtid. 
  • Anonym (Tea)
    Anonym (HejaJimmie) skrev 2021-03-15 08:28:41 följande:
    Har läst flera politiskt aktiva muslimer som skriver händelsen som en "olycka".

Har hänt på många ställen i Europa och begriper inte att många är överraskade att det händer här.

Killen led knappast av någon psykisk störning utan ville hämnas på Sverige. Ett rasistiskt illdåd, precis som vid IKEA-morden.
    Precis, han visste vad han gjorde, precis som Akilov. Det är inte synd om dom och vänsterns vurmande av terrorister mår man illa av. Det är bara en tidsfråga innan det händer igen. Bilbränder och skjutningar är bara en försmak...
  • Anonym (Tea)
    klyban skrev 2021-03-15 13:25:32 följande:

Och varför pratar du bara om jesus hela tiden och aldrig gud?

Låter som du missat stora delar av kristendomen och just gud, hur gick det till

Men sälla du! För att Jesus ÄR centralt inom Kristendomen. Han är Guds son som sändes ner till jorden, la sina synder på sig och korsfästes för att människorna skulle vara utan synd. 
  • Anonym (Tea)
    klyban skrev 2021-03-15 13:42:37 följande:

Fortfarande missad i var inlägg, visst är det skumt.
    Kan det vara så att premisserna som gör så vi ska glömma av gud i kristendomen och det våld av liknande art i
    bibeln, kan det vara så enkelt tro?

Och på att jesus är guds son så måste jag säga no kidding på, den var såå ny.

Hur många terroristbrott i världen är utförda av kristna? 
  • Anonym (Tea)
    klyban skrev 2021-03-15 14:18:04 följande:
    Hur skulle det ändra att med dessa premisser som är uppställda gör även kristendomen till en avskyvärd religion och enligt dessa premisser TS ställt upp i tråden.
    Lark skrev 2021-03-15 14:02:11 följande:
    Jo, du hävdar det. Undviker absolut ingenting. Men visst...hahaha

Jag glömmer ingenting. Jag förkastar ingenting av GT. 
    Du verkar tro att min premiss för en avskyvärd religion är våld per se.
    Men detta har jag klargjort i flera inlägg tidigare.
    Min premiss för en avskyvärd religion är hur den uppmanar sina följare att agera.

Jag vet att GT innehåller hemska historier. Men hur påverkar detta en kristens spridning av evangeliet?
    GT finns där hela tiden med allehanda blodiga historier.
    Men vad säger Jesus att vi ska göra? Det är ju DÄR fokus ligger.

KRISTendomen... läran om Jesus KRISTUS. 
    Missionsbefallningen "Åt mig har getts all makt i himlen och på jorden. Gå därför ut och göra alla folk till lärjungar. Döp dem i faderns, sonens och den helige andes namn och LÄR DEM HÅLLA DE BUD JAG GETT ER".

Och vilka bud? Älska varandra... bota sjuka... hela människor... befria från onda andar. 

Varför jag pratar om Jesus hela tiden och aldrig Gud?
    Jag pratar om Gud hela tiden - Jesus är SKAPARGUDEN - GUD inkarnerad i mänsklig kropp. 

Joh 1: I be­gyn­nel­sen fanns Or­det, och Or­det fanns hos Gud, och Or­det var Gud. Allt blev till ge­nom det, och ut­an det blev ingen­ting till av allt som finns till.  
    Och Or­det blev människa och bod­de bland oss, och vi såg hans härlig­het.

Du är helt in-snurrad i ditt eget resonemang att du inte ser verkligheten. 
  • Anonym (Tea)
    mari123 skrev 2021-03-15 15:13:32 följande:

Nyligen hade jag ett röstmeddelande i min telefon! där en person från Jehovas vittnen! berättade att hon sökt mig för att tala om Jesus! Jag kände men ÅÅÅ ge er ngn gång......men blev jag RÄDD!? Nä inte ett dugg. Jesus är kärlek även för mig som inte är kristen.

Hjärta på den <3
  • Anonym (Tea)
    klyban skrev 2021-03-15 15:54:33 följande:

Det är just vad denna diskussion leder till och dessa premisser om ett liknande våld även i bibeln.
    Och därmed berättar du att det är mer är islam som är avskyvärda med dessa premisser.

Anonym (Tea) skrev 2021-03-15 14:36:54 följande:
    Du är helt in-snurrad i ditt eget resonemang att du inte ser verkligheten. 

Hur skulle det ändra de premisser som TS berättat som avgör om en religion är avskyvärd i det du skrev där, eller vet du inte ad hominem inte är ett argument för sak?

Ja, och de premisserna du lagt upp berättar att det är mer än islam som är avskyvärd och helt enligt dina premisser som avgör detta.
    Visst är det lustigt hur det kan bli.

Men ge dig. Lark har beskrivit sina argument till varför han/hon tycker att Islam är en hemsk religion. Acceptera det. 
Svar på tråden Jomshof