Inlägg från: mari123 |Visa alla inlägg
  • mari123

Jomshof

Det är ju väldigt tråkigt att en del muslimer gör så ENORMT usel reklam för sin religion. Nu senast i Vetlanda och det kommer hända igen och igen.

• mari123
    Lark skrev 2021-03-15 08:13:13 följande:
    Dålig reklam? Förutom Vetlanda... vad syftar du på att muslimerna gör?
    Ja elfte september! IKEA-morden! Attacken på Drottninggatan! "Balkong-flickor"! "hedersmord"!  för att ta några exempel. Då menar jag INTE att alla muslimer gör sådant men det är ju inte konstigt om folk blir en smula skeptiska? "Islamofobi" är ju en ny åkomma!?
  • mari123
    mari123 skrev 2021-03-15 13:18:15 följande:
    Ja elfte september! IKEA-morden! Attacken på Drottninggatan! "Balkong-flickor"! "hedersmord"!  för att ta några exempel. Då menar jag INTE att alla muslimer gör sådant men det är ju inte konstigt om folk blir en smula skeptiska? "Islamofobi" är ju en ny åkomma!?
    *kom på att han som mördade mamman och sonen på IKEA kanske inte var muslim?
  • mari123

Märkligt av Jomshof, som är en smart man, att uttala sig så kategoriskt MEN det är väl kanske taget ur sitt sammanhang!? Brukar ju lätt bli så när ngn SD:are säger ngt.

(helt OT men Björn Söder ska ha sagt ngt om att samer inte är svenskar....*typ* och Gud vilket ramaskri.  MEN frågar man en same (äkta av blodet) om hen är svensk så blir det stolta svaret NEJ jag är SAME)

• mari123

Nyligen hade jag ett röstmeddelande i min telefon! där en person från Jehovas vittnen! berättade att hon sökt mig för att tala om Jesus! Jag kände men ÅÅÅ ge er ngn gång......men blev jag RÄDD!? Nä inte ett dugg. Jesus är kärlek även för mig som inte är kristen.

• mari123

Helt absurt egentligen att tro på en Gud (magiskt osynligt väsen) som förtrycker en! MIN Gud (om jag har ngn) är en kärleksfull och förlåtande gubbe som jag kan få TRÖST hos och inte en tyrann som ställer krav. VARFÖR skaffa sig en tyrannisk Gud? I gamla outvecklade Sverige så var vi rädda för Guds straff och mkt handlade om vad som kommer EFTER döden och att man skulle huka och bete sig 24/7, men vi har ju gått vidare tack och lov!

Svar på tråden Jomshof