Aliona skrev 2021-03-16 06:36:14 följande:
TS, jag tycker att det är toppen att du är beredd att börja träna ordentligt! Lyssna inte på alla de som säger att man inte kan träna sig till bättre vikt - det kan man visst! De har rätt i att man inte kan kompensera mycket och dålig mat med träning, men träning behövs. Kroppen blir starkare, och träning kan få balans på saker i kroppen som gör att man går upp i vikt, inklusive depression. Är du ute och går en kvällspromenad istället för att sitta framför teven och äta godis så kommer du att gå ner i vikt. Tränar man ordentligt så brukar man få bättre motivation att äta bättre och mer lagom, helt enkelt för att det är himla jobbigt att träna om man har överätit skräpmat innan.
Så hitta träningsformer som du gillar, gärna olika, och se till att komma till skott varje dag så kommer nog resten att lösa sig!
Så när man kokar ner ditt resonemang så handlar det ändå i slutändan om kosten? Det ENDA man måste träna på riktigt för att bli smal och "fit" är att lära sig utstå hunger och "cravings" och inte falla tillföga. Enkelt och simpelt men så svårt. Jag är smal och närmast underviktig och jag vill inte bli fet. VARJE dag måste jag säga NEJ till mig själv. IOFS kan jag unna mig en chokladkaka då och då men det gör jag inte.