Inlägg från: Anonym (Annika) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Annika)

Träna sig till viktnedgång hur? Beredd att kämpa hårt som fan

Jag tror att ett sätt kan vara att byta om till träningskläder inför dina promenader, ta med en vattenflaska, och gå mycket fortare än vad du brukar göra. Se det som ett mål att bli jättesvettig och andfådd. Promenerar man i sina vanliga kläder saktar man (i alla fall jag...) ner om det börjar bli svettigt. Om du har en viss runda du brukar gå kan du ta tiden, och sedan se till att förbättra den.

Träna styrketräning hemma (muskler bränner fett även i vila). Gör plankan, armhävningar, situps, använd 1½-liters pet-flaskor som hantlar, osv.

Samtidigt ska du naturligtvis äta bra, låta bli socker, skräpmat osv. Typ Viktväktarna, tallriksmodellen med halva grönsaker, el. dyl. 

• Anonym (Annika)

Det är jättebra att ta en promenad på 6 km, men om det är det enda du rör dig på en dag så är det inte så mycket. Jobbar du inte?
    Hur många steg går du/dag i snitt? Jag tror man kan se det på de flesta mobiler, och få statistik på senaste månaden eller året.
    Jag håller med om att du kan äta bättre. Jag tror inte heller på extrema dieter, men du kan minska på kolhydraterna genom att äta mindre bröd, potatis, pasta osv. Ta tex. bara två knäckebröd med ägg till frukost, och byt ut potatis/pasta/ris helt mot rotsaker, broccoli, blomkål, zucchini, champinjoner, paprika, sparris, tomater osv som du tex kan ugnssteka med lite örtkryddor.

• Anonym (Annika)
    Anonym (maten funkar inte) skrev 2021-03-16 21:09:55 följande:
    Jobbar hemifrån just nu pga corona. Innan gick jag till jobbet varje dag, ca 3 km, och hem igen. Jag har för övrigt inte gått upp i vikt av det då jag står på samma som innan.

Jag vet inte hur många steg jag går per dag, jag har nästan aldrig mobilen med mig. Jag vet att jag är lite udda, de flesta verkar vara fastklistrade vid sina mobiler. Min mobil har till exempel registrerat endast 637 steg idag, men jag har garanterat gått mer än så med tanke på att jag gick ner till sjön.
    Hade du med dig mobilen till sjön då? I så fall är det ju lite skumt... Har du den i en ryggsäck? För då tycker jag inte att det brukar registreras så bra. Byxfickan eller handväska funkar bättre. Fast om du går väldigt långsamt kanske det är därför den inte registrerar.
    Börja ha med dig mobilen hela tiden, och sätt upp ett mål. Se till att gå så fort du kan. 
Svar på tråden Träna sig till viktnedgång hur? Beredd att kämpa hårt som fan