• JosHed

Bim April

Hej! Jag hoppar gärna in :)

Vi fick avbryta graviditeten med vår dotter i v.21 pga stora missbildningar nu i februari. Så jag fick tillbaka mensen nu i mars och vi ska göra vårt första försök! Därav vet jag inte exakt datum för BIM. Men jag har fått en stegring på ägglossningstest och igår var de positiva så räknar med att det är ägglossning idag. Så lägger BIM 14 dagar framåt i tiden! Hoppas vi alla plussar denna månad ????

Bim april 2021

Primo 7/4

Hoppas2022 12/4

Tryingtogetnr2 18/4

Muffins88 19/4

JosHed 16/4

• JosHed
    primo skrev 2021-03-25 07:26:01 följande:

Är det nån som testar med ägglossningstest?

Jag har stickor från testlagret sen köpte vi clearblue avanced digital. Clearblue ska man testa med morgon urin så det gjorde jag men det visade låg fertilitet sen mitt på dagen testade jag med en sticka då dom ska testas med då och den hade börjat stegra så strecken va nästan lika starka och jag fick ganska ont i ryggen och tjejmagen igår kväll. Så då tänkte jag att då borde clearblue ha hög eller Max fertilitet nu på morgonen men det är fortfarande låg fertilitet.

Vilket ska man då lita på?

Jag ska testa stickan senare idag

Jag testade med ägglossningsstickor denna månad. Vi avbröt ju i februari så ville kolla så ÄL var igång (eller i alla fall ÄL-hormonerna om inte annat).

Jag köpte sådan digital från CB som först visar blinkande gubbe och sedan fast. Jag köpte även vanliga stickor från apotekets egna märke. Jag testade CB med morgonurinet och vanliga på eftermiddagen. Blinkande gubbe på CB kom två dagar och sedan dag 3 så var det en fast gubbe med morgonurinet. Jag testade då med vanliga apotekets på eftermiddagen och den var superppositiv. Sedan hade jag positivt ÄL-test (vanliga) dagen efter med. CB-digital kan ju visa blinkande gubbe i flera dagar (ökade nivåer av östrogen) innan LH-ökningen (fast gubbe).
  • JosHed

Jag måste bara korrigera mitt datum i listan xD Vet ju inte exakt när jag har BIM denna månad, men verkar ha hoppat över en vecka när jag räknade först. Nu tog jag 12 dagar efter ÄL (testat med stickor) som min ursprungs cykel var så får vi se!

Bim april 2021

JosHed 5/4

Primo 7/4

Hokuspokusan 7/4

Hoppas2022 12/4

Tryingtogetnr2 18/4

Muffins88 19/4

Sopkvasten 22/4

tusen 20/4

Onewayticket 25/4

Secret A 25/4

• JosHed
    Anonym (Hoppas) skrev 2021-04-03 09:01:04 följande:

Hej!

Kan detta RFSU-test vara positivt?! Har ?försökt? sen september, testat neg några gånger tidigare månader. Har en son på snart 9 år med annan pappa. Vill få barn med min sambo, varit ihop i sex år.

Positivt!
  • JosHed

Åh, blev så sjukt dålig magen nu vilket jag alltid blir vid/runt mens. Så antagligen dyker den väl upp imorgon. Så känns som jag har noll hopp kvar. Tog ett testa tidigt igår som var så sjukt negativt så det finns inte. Vet ju inte när BIM är, men imorgon är det 11 dagar sen ägglossning (eller i alla fall sen dagen efter positivt ägglossningstest), vilket är min gamla cykel. Men kan ju lika gärna vara så att mensen kommer först nästa vecka.

• JosHed
    Stjärnhimmeln skrev 2021-04-04 12:49:58 följande:

Bim-2 idag och pga väldigt konstigt mående så tog jag ett testa tidigt test idag... Negativt så långt ökat kunde nå. Känns som om mensen lär komma inom ett par dagar så det blir nog att satsa på nästa månad för vår del. Men jag hänger kvar tills tant röd knackar på dörren.

Hur går det för er andra?

Exakt samma här. Hade menskänslor hela dagen igår, dålig i magen och allt. Mensen har dock inte dykt upp idag (än) men tog ett vanligt test (som syns från BIM) som var extremt blankt. Vet inte när BIM är. Har bara haft 1 mens sen avbrytandet. Så dag 25 i cykeln idag. BIM kan ju lika gärna vara nästa vecka dock. Ska testa igen på tisdag om inte mensen dykt upp.
  • JosHed
    Stjärnhimmeln skrev 2021-04-05 20:58:45 följande:

Hej mens! Tack för denna korta tiden i den här tråden. lycka till alla andra. Vi får hoppas på januaribebis istället

Åh vad tråkigt ?? Lycka till med januari bebis! Min mens är nog någon dag bort, ska ta ett test imorgon om den inte dykt upp då.
Svar på tråden Bim April