Inlägg från: Anonym (Förvirrad ledsen allt) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Förvirrad ledsen allt)

Ännu en komplicerad story

Anonym (??) skrev 2021-05-06 07:21:37 följande:

Haha,  förlåt att jag skrattar, menar det inte ÅT dig, utan mer själva hela situationen. Jag hoppas du menar att hon är gravid med sin kille (och inte att du varit framme där)

Nej nej vi ligger inte jag och kompisen. Ja hon ska ha barn med sin nya kille och jag och frun har också haft sex nu. Var väl lite chockad häromdagen med graviditeten men typ nu har jag landat
    Anonym (Tarja) skrev 2021-05-06 07:45:05 följande:

Men alltså HERREGUD vad människor härinne är omoderna!! Får panik. Hur många människor lever inte som porslinshundar i totalt sexlösa och supertråkiga äktenskap? Att hänga på FL känns ibland som att hänga i bibelbältet. Varför dras med det år ut och år in om frun inte tar ansvar för att hålla äktenskapet vid liv?

Har du funderat på hur det skulle vara att gå ifrån din fru? Att leva utan henne och satsa på den andra kvinnan?

Jag tror ts att du behöver bli bättre på att sätta gränser för dig själv och för andra. Ditt sätt att leva just nu är inte hållbart. Tycker du ska reda ut dina känslor en gång för alla. Inse att du måste välja. Antingen bestämmer du dig för att vara med frun på de villkor ni gemensamt satt upp (antar att det innebär monogami?) och förklarar för henne att det är viktigt för dig att ha ett levande äktenskap.

Eller så inser du att du har känslor för den andra kvinnan och pratar om det med henne. Antagligen hade hon känslor för dig också men du får ju förstå att om du skaffar barn med någon annan signalerar inte det direkt att du valt henne och hon drar sig därför undan dig både på vänskapsplanet (då hon antagligen inte är intresserad av enbart vänskap eftersom ni redan gått förbi det stadiet). Nu vill hon själv ha barn och då får du inse att hon 1) kommer att göra det med någon annan eller 2) så måste du göra det med henne om du ska vara med henne och 3) hon kommer inte att vänta på dig

Antagligen är hon sårad över ditt val. Barnet mår inte bättre av att ni håller ihop äktenskapet enbart för barnets skull. Men förstår att du älskar henne och känner dig lojal gentemot henne och barnet då.

För din egen skull - tänk och känn efter och håll dig till det.

Kommer du att kunna hålla dig trogen mot din fru eller tror du risken finns att du kanske faller för frestelsen igen med någon annan? Jag menar det finns ju en anledning att allt blev som det blev om du förstår hur jag menar.

Frun lär ju kanske också få en chans att få gå vidare ifall du inte är seriös med henne till 100%. Är ju inte ens säkert hon skulle ta det så hårt vad vet vi. Vet det är svårt att vara ärlig har varit i precis samma sits som du.

Med facit i hand skulle jag tagit den andra kvinnan när jag hade chansen. På något sätt var jag nog rädd för mina känslor. Trodde heller inte frun skulle bli gravid. Vi hade oskyddat i flera år. När hon ville prova ivf sa jag faktiskt nej, men det blev ändå en graviditet kanske 2 månader efter jag sa nej till ivf.

Sen kom bebisen och jag ångrade aldrig bebisen men situationen.

Sen nu är hon gravid och kommer såklart satsa på pappan till sitt barn och jag är ändå glad för hennes skull. Hon kommer bli bästa mamman.

Jag tycker dock fortfarande hon är sjukt sexig och blir liksom lycklig av att se henne även om hon konstigt nog bär en annan mans barn.

Mitt mål är nu att behålla allt på vänskapligt plan. Komma med present när bebis är född. Gå barnvagnspromenad med varsitt barn typ. Fattar att det låter knäppt men kan inte se att hon inte är i mitt liv även om bara som en vän

Du får gärna berätta din historia så jag får lite hopp
    Anonym (man) skrev 2021-05-06 18:37:03 följande:

Vad var det som var en chock med att en kvinna blir gravid med sin kille?

Eller bestod chocken kanske i att din lilla fantasibubbla sprack och du helt plötsligt befann dig tillbaka i verkligheten?

Det var ingen fantasi hon sa att hon hade känslor för mig innan jag fick barn
    Anonym (man) skrev 2021-05-06 18:47:06 följande:

Ja det låter onekligen knäppt eftersom det ÄR knäppt, för precis om du säger så vill du behålla henne i ditt liv till varje pris och iom det även fortsätta elda på dina känslor för henne på obestämd tid. Halva du hos "kompisen" och halva du i ditt verkliga förhållande.

Sen pratar du om din partner graviditet och din partner men säger inte ett skit om barnet. Ungefär som att det inte är värt någonting. ALLT som är viktigt för dig verkar vara romantiska känslor. Vem som är kär i vem... ungens framtid, trygghet och behov av en närvarande pappa figurerar inte alls i din världsbild.

Ärligt talat håller jag med några andra här, det hade varit bättre om du satsat på "kompisen" för det är inte rättvist för sin partner att leva med en man som har känslorna hos någon annan och det är inte rättvist för barnet att växa upp med en emoptionellt frånvarande pappa som ingte bryr sig.

Det är inte sant.

Jag älskar mitt barn och ser ingen koppling mellan honom och min vän. Det jag känner för barnet är en grej och det jag känner för henne är en annan grej.

Jag ville inte ha barn. Men jag ångrar inte en sekund nu när jag har barn att det blev så.

Jag prioriterar verkligen barnet. Mycket mer än frun och vännen.

Anledning till att jag inte skriver om barnet här är ju för att det inte riktigt är relevant. Hade aldrig lämnat barnet. Det är en icke-fråga för mig. Skiljer vi oss vill jag träffa barnet varje dag
    Anonym (Tarja) skrev 2021-05-06 19:55:44 följande:

Jag var ung när jag gifte mig med en man som var lite äldre. Han uttryckte sig ofta grovt mot mig, begränsade mig på många sätt och försökte kontrollera mig. I tillägg till detta skrev han opassande grejer med andra kvinnor och var totalt gränslös på flera plan.

Vi vad gifta många år och fick två barn tillsammans. Han hjälpte inte till så bra med allting och var allmänt strulig.

Jag tröttnade och gick ut på fester ibland med vänner. En gång var det en grupp som skulle uppträda på ett event. Jag var mycket tänd sedan innan på en av mannen där. Kände inte honom privat sådär men ändå. Hade väl druckit några drinkar och sådär och gick och raggade upp honom (vart rätt packad ärligt talar så var inte vid mina sinnens fulla bruk). Han förklarade att han hade en fru och två barn. Så jag lämnade där och då och festade vidare men han kom till mig hela tiden. Det slutade med att vi drog hem till hans kompis och ja du vet. Sedan höll vi kontakt, han började ringa. Jag kände mig inte skyldig just då i och med min mans beteende. Och ärligt talat kände jag ingenting ifråga om hans fru heller just då. Vi fortsatte att träffas och inledde ett förhållande. Vi gjorde slut flera gånger pga den svåra situationen.

En dag märkte jag att jag var med barn. En undersökning senare visste jag med säkerhet att den andre killen (pojkvännen) var pappa. Jag levde parallellt och ljög för båda. Min man hade då blivit en riktigt bra man och suverän pappa. Jag klarade inte av att ta ut skilsmässa och säga som det var. Han märkte av magen och förutsatte att det var hans... fy alltså gråter när jag ens tänker på detta. Den andre mannen ville satsa på barnet och vårt förhållande. Såg mina älskade barn varje dag och vi levde i en numera harmoinsk tillvaro. Och min man hade vuxit så i mina ögon, vi hade gått genom svåra saker tillsammans också och hade det nu lugnt. Som om det inte vore nog med detta visade det sig att barnet i magen behövde blod och man var tvungen att verifiera pappas och mammas blodgrupp.

Slutade med att jag till sist lyckades få tag i en annan lägenhet och flydde fältet. Den andre mannen och jag har idag ett förhållande och lever med varandra men vägen dit... fy fan det var inte värt det. Jag borde gjort heeeelt annorlunda från början till slut. Så mitt råd till dig är att Alltid avsluta ditt gamla innan du involverar dig med någon annan. Alltid. Det blir alltid bäst så.

Låter jättejobbigt! Men ändå som ni landade i allt till slut

Vet barnet om vem som är pappa nu?
    Anonym (man) skrev 2021-05-07 14:30:34 följande:

Nej, jag anser att man ska bestämma sig och förstå att man inte kan äta kakan och ha den kvar och förstå att ett förhållande inte blir bättre än vad man GÖR den till Man måste förstå att ett val är ett val det ena eller det andra inte både och.

Har man bestämt sig för sin familj så får man oxå commita till det fullt ut och offra saker man kanske velat ha oxå.

min fru gillar vännen och vännen vill ändå inte ha mig så då är det egentligen inte ens upp till mig att offra något el ta ett beslut. Jag kommer leva med min fru och fortsättta ha en tjejkompis

Lider verkligen mot sitt slut nu med vår relation. Inser väl att vi inte kommer vara vänner så länge till. Börjar känna mig nere och arg nu över att träffa henne så sällan och tar tyvärr ut det på min fru. Sen kommer jag på mig själv och får dåligt samvete

Allt är lugnt

Vi umgås. Jag följer hennes grav och det fungerar bra med vänskapligt plan just nu

Har fortfarande ingen relation till hennes man mer än hej hej

Hon och min fru umgås knappt heller. Känns som att hon tycker min fru är lite tråkig eftersom hon snöar in sig mycket på bebisprat, jag har ju fler gemensamma samtalsämnen med vännen som inte min fru har. Bland annat musik, samhällsdiskussioner osv

Min fru vill ha barn nr 2 nu pga våran ålder, men vi ligger fortfarande inte trots att jag tar initiativ ca 1 gång i veckan. Vårt barn har dålig sömn så inte helt lätt alltihop

EnAnonumius skrev 2021-06-12 22:49:53 följande:

VA? Vad har jag skrivit att DU anpassar dig efter den du skriver? Jag har inte yttrat ett ord om att du gör så i det inlägget du svarade på. Ursäkta. Det låter bara falskt när du säger "du som är en sådan klok person". Jag kan inte riktigt sätta fingret på varför jag tycker så, vilket är extremt ovanligt för att vara mig.

Din fråga om män och kvinnor kan vara vänner  är formulerat som en klassisk rävsax. Baserat på en svartvit tes. Men jag skall svar på det ändå även om du inte får svaret som du kanske förväntar dig.

Sitter man och läser TS och alla hans inlägg så säger jag i HANS situation (detta gäller även andra, både kvinnor och män, som har varit i liknande situation som TS).

Då det startade UT med att han blev blixtförälskad i kvinnan, (se trådstart), han var ju både lyrisk och glad när det kom fram att hon hade samma känslor för honom som han hade för henne. Han skriver i ett inlägg att han älskar båda som svar på en fråga om han om han egentligen inte älskade sin fru. (Ja man kan älska fler än en). Sen i ett annat inlägg så skriver han att han även "följer hennes ("tjejkompisen") graviditet. D.v.s han engagera sig i tjejen (baserat på vad han skriver) på samma sätt som man gör med sin flickvän/pojkvän/make/maka. 

Annars så tror jag på att kvinnor och män visst kan vara bara vänner. Jag själv har många vänner bland killar. Men har aldrig varit förälskad/kär i dem, utan de killar jag har som vänner har jag samma känslor för som man har till sina syskon och eller tjejpolare.

Jsg börjsr ändå tro vi kommer kunna vara vänner
    Anonym (Liv) skrev 2021-07-07 12:05:32 följande:

Inget påhopp nu, är bara intresserad...

Jag fattar det som att du fått känslor för fler än en kvinna utöver din fru. Tror du det är p.g.a brister i förhållandet till frun?

Hur tror du att du själv skullle tänka och känna om du fick veta att din fru både fått och gett bekräftelse av andra män? Män som även du träffat/umgåtts med under deras " flirt"?

Är inte alls svartsjuk.

Hade känt det som en lättnad om hon gick ut och roade sig lite och tex umgicks med män som ger uppmärksamhet. Jag tror hennes lust hade höjts och mitt samvete hade inte varit lika dåligt. Jag hade också fått ta mer ansvar för vårt barn och på så vis haft en bättre relation till barnet.

Men min fru har ändrats. Hon bytte klädstil så fort vi gifte oss. Slutade med klackar och kjol. Ibland sminkade hon sig inte ens till tillställningar efter ring på fingret.

Den kvinna jag föll för var ju som min fru var när jag träffade henne. Att hon klär upp sig ger henne ett bättre självförtroende en högre lust och självklart är jag inte den enda som dreglar efter henne. Tom nu när hon är gravid ser det ut som hon ska på mannekäng varje dag.

Jag säger inte att man måste klä upp sig. Men för mig nu i efterhand känns det som min fru inte var äkta när jag föll för henne.
    Anonym (??) skrev 2021-07-07 13:28:14 följande:

Och vad sade hon då, när du talade om det direkt du upptäckte det? Eller gjorde du kanske inget? Nu har tiden gått och nu:

Men för mig nu i efterhand känns det som min fru inte var äkta när jag föll för henne.

För mig låter det som om du ff försöker hitta orsaker (skuld) hos din fru, för att du ska bli ursäktad för dina känslor för den andra kvinnan. 

Du skrev detta i TS:När jag var 40 träffade jag min fru. Hon var en sån där bra på pappret tjej. Mycket yngre, inga barn, väldigt högutbildad från välbärgad familj. Hon var dödskär i mig och kände väl att det här är once in a lifetime, så jag friade och vi hade ett stort bröllop.

Därför tolkar jag allt som om du helt enkelt gifte dig med en kvinna du inte älskade, du gillade bara ytan. Det är DET som var felet hela tiden. 

Jag ville såklart inte sänka hennes självförtroende el kritisera henne. Hon är mycket känslig. Men jag brukar och sa från start att jag älskade hennes klädstil och så fort jag ser klackar el liknande brukar jag säga till henne att det hade varit kul om hon tog på sig de ibland för att återuppliva hur vi var när vi träffades

Jag skuldbelägger inte min fru. Det är tufft med barnlivet. Men det är inte konstigt jag föll för tjejkompisen
    Anonym (man) skrev 2021-07-07 20:10:08 följande:

Vad är det som är så klokt med att inte kunna kommunicera med sin partner om vad man saknar i förhållandet och söka det på annnat håll i smyg istället?

Jag tycker snarare det är tragiskt.

Har kommunicerat hela tiden
    Tecum skrev 2021-07-08 12:11:52 följande:

Du har nog missförstått lite, klart att vi kommunicerat och min kontakt med den andra kvinnan har inte skett i smyg utan hustrun vet om det och vi har träffats alla fyra. Hon kan läsa våra mail osv om hon vill. Hon vet också att jag fått bekräftelse och anade antagligen den andra kvinnans känslor.

Jag är inte svartsjukt lagd så du har fel i ditt antagande.

Känner igen mig i dig. Är precis så, inte svartsjuk, inte frugan heller. Vi båda är extremt snälla skulle jag säga
    Anonym (man) skrev 2021-07-08 12:36:29 följande:

Tack för att du förtydligade det, och bra att du var öppen med din partner.

Det handlar inte om svartsjuka, det handlar om ärlighet. Du var ärlig mot din partner, men hur ärlig har TS varit med sin?

Jag var inte ärlig, tror ni inte min fru hade blivit sårad då?
    Anonym (man) skrev 2021-07-08 13:37:25 följande:

Om jag snor dina pengar i smyg, skulle du nöja dig med att jag påstår att jag inte sa nåt för att jag inte ville såra dig? Eller hade du sett det som en dålig ursäkt?

För vem är det du främst tänkte på när du lät bli att vara ärlig med din fru, dig själv eller henne? Jag tror vi alla vet vem man främst skyddar när man undanhåller saker man vet att ens partner inte är ok med för sin partner. Eller hur?

Men har ju inte varit otrogen? Jag fick ju bara känslor. Det var heller inte så att jag förlorade känslor för min fru. Kände att det inte var något jag ville belasta henne med under graviditet och allt. Men jsg tänkte kanske fel. Hur hade du agerat?
Svar på tråden Ännu en komplicerad story