• Anonya

Går det här att hyra ut (fritidshus)?

Jag tror absolut det går att hyra ut. Allra viktigast tycker jag är att köpa nya madrasser så de inte är stenhårda. Kanske funkar det med enbart nya, rejäla bäddmadrasser? Obekväma sängar är något som för mig och många andra gör att ett ställe blir otänkbart.

Viktigt med ärlig beskrivning "enkel standard, men helt och rent" är ok för många, men då måste det förstås vara just helt och rent vilket inte verkar gälla åtm duschen. 
    Bastu är något att lyfta fram.

En ordentlig båttur krävs. Hur gör ni om den som vill hyra inte har minsta lilla båterfarenhet? Flytvästar är också en sak att tänka på. Var noggrann med om det ingår och i så fall antal och storlekar. Skriv ut att det är obligatoriskt att använda och tipsa om att man kan låna/hyra billigt barnflytvästar från en del försäkringsbolag. Hyresgäster i sjönöd är verkligen inget man vill ha. 

Andra säkerhetssaker som är viktigt då nya och kanske ovana stugboende hyr en stuga: brandvarnare, brandsläckare, brandfilt och en plåthink med lock för att tömma askan i plus info om hur man sköter det. Plåt på golvet runt bastuugnen och eventuell öppen spis borde alltid finnas, men om inte så extraviktigt då nya eldare kommer.

Viktigt att inte ha bilder på bara det som är snyggast. En stuga som inte har ordentliga bilder inifrån faller automatiskt bort för många, för då utgår man lätt från att det ser ut så att det skulle skrämma bort folk.

Svar på tråden Går det här att hyra ut (fritidshus)?