• Anonym (Despe­rat kvinna­)
    Tue 16 Mar 2021 09:48
    20124 visningar
    50 svar
    -2
    50
    20124

    Min man vill inte ha sex med mig

    Tjenare gänget, jag hoppades på att få lite tips ni verkar vara så många vettiga personer där ute.

    Jag (25 år) har varit tillsammans med min man (35 år) i tre år nu. I början av vårat förhållande hade vi sex nästan varje dag mest för att jag tog initiativet. Efter ett tag såklart tröttnade jag att ta initiativ hela tiden och vårat sexande minskade brutalt, blev så dåligt att vi ibland hade en månad mellan sex. Har pratat med honom att jag vill ha mer sex och han håller alltid med mig att han också vill ha mer sex. Eftersom jag tycker detta är rätt jobbigt ämne att prata med honom om börjar jag bli trött att ta upp det hela tiden och det blir liksom ingen direkt ändring. Dom gångerna han tar initiativ till sex är typ på natten och väcker mig vilket är fine. Jag blir bara glad över att ligga. Känner mig inte åtråvärd, vill att min man ska bli kåt på mig och vilja ha sex med mig efter jobbet och den som tillfällen etc. En anledning till att jag inte försöker lika ofta längre är också för att han har sagt nej till mig ett flertal gånger och säger att han inte känner för de och sånt vilket sårar mig vilket han brukar be om ursäkt för dagen efter. Men det förstör mitt självförtroende. Hur får jag min man att vilja ha sex med mig mer??? Brukar gå naken hemma i hopp att han ska bli kåt typ haha. Känner mig så desperat, sorry för lång text försökte hålla mig så kort som möjligt.

  • Svar på tråden Min man vill inte ha sex med mig
  • Jonnyn­ilsson
    Tue 16 Mar 2021 10:11
    #1

    Du har tyvärr valt fel man. Ni är inte kompatibla när det gäller sex.

    Du har ju redan gjort ett antal försök att få gubben att ta initiativ till sex men det verkar inte hjälpa.

    Kommer det att ändra sig och plötsligt bliv bra? Förmodligen inte.
    Kommer du vara nöjd att alltid ta initiativet till sex? Nej det är du inte.

    Du är ung, och har alla möjligheter att välja om.

  • Anonym (Musse Drägg)
    Tue 16 Mar 2021 10:30
    #2

    Håller med tidigare. Det kommer tyvärr inte bli bättre, även om han säkert kastar till dig några hundben så att du ska fortsätta hoppas men han slipper ha sex med dig. När ens partners högsta prioritet blir att inte ha sex med dig finns det inget hopp, tyvärr. Jag levde så i tio år.

    Antingen accepterar du celibatet eller hittar en man som faktiskt vill.

  • Tue 16 Mar 2021 10:48
    #3

    Har varit i samma läge....
    Förstår hur du känner.

    Sen är väl inte allas situation lika, men roligt är det ju inte

  • Anonym (Pelle­)
    Tue 16 Mar 2021 10:52
    #4

    Han låter inte särskilt attraherad av dig. Eller har låg lust generellt.

    Efter 3 år kan du knappast hoppas på en förbättring.

  • Tue 16 Mar 2021 11:19
    #5
    -2

    Potensproblem som han mörkar? Lite skumt att han väcker dig på natten för sex? Han kanske vaknar med stånd och vill passa på då?
    Andra psykiska bekymmer?
    Annan sexuell läggning som han mörkar?

    Det är nog ganska ovanligt med en man i den åldern  som inte besvarar inviterna?

    En man i den åldern brukar liksom inte tappa attraktionen till sin kvinnliga partner. Kvinnor kan göra det - men knappast män.

  • Anonym (...)
    Tue 16 Mar 2021 11:31
    #6
    +1

    Att försöka tjata eller skamma sig till sex ger bara motsatt effekt. Ingen blir sugen av tjat eller gliringar. Och handen på hjärtat, vill du verkligen ha sex med honom oftare än han egentligen är bekväm med? Ska han "ställa upp" även när han egentligen inte vill? Jag hade inte kunnat ligga med någon som jag vet egentligen inte vill, men som går med på det för "husfridens skull". Har du pratat med honom om varför han inte vill? Alla har ju inte lika stort behov av sex som andra. Är han en sådan som tycker det räcker med någon gång då och då, eller beror det på något annat? Stress, dåligt självförtroende, depression osv? Hur ser ert liv ut i övrigt? Det finns så mycket som spelar in och påverkar. Vissa påverkas mer än andra.

    Om sex ofta är viktigare än förhållandet i övrigt, ja då passar ni kanske inte så bra ihop. Men om ni har det bra för övrigt och verkligen vill vara tillsammans, då kanske du får acceptera att han har lust mer sällan än du och hellre njuta mer de gånger det verkligen blir av. Vårda förhållandet i övrigt, så kanske ni kan hitta en balans som båda är nöjda med. Men känner du att det här inte kommer att förändras och att du inte är nöjd, ja då får ni kanske dela på er.

  • Tue 16 Mar 2021 11:40
    #7

    Sluta gå omkring naken hemma! Du förnedrar bara dig själv. Han vill inte. Det kan du inte göra något åt. Folk har olika nivå av lust. Hans nivå är låg. Det är inget någon kan påverka. Han lär knappast bli mer sugen om du tjatar och tar initiativ. Du kan bara gilla läget. Han har förhoppningsvis andra egenskaper som gör att du vill leva med honom. Sen är ju sex en vanesak, så om ni har sex med 1-2 månaders intervall kommer din kropp komma ihåg det så pass mycket att du kommer sakna det hela tiden. Prova att inte ha sex alls på något år så kommer du förhoppningsvis att ha fått så pass mycket distans till det att du inte lider så mycket av sexbristen.

  • Anonym (Sluta genera­lisera­)
    Tue 16 Mar 2021 12:23
    #8
    +1
    Anders 386 skrev 2021-03-16 11:19:03 följande:

    Potensproblem som han mörkar? Lite skumt att han väcker dig på natten för sex? Han kanske vaknar med stånd och vill passa på då?

    Andra psykiska bekymmer?

    Annan sexuell läggning som han mörkar?

    Det är nog ganska ovanligt med en man i den åldern  som inte besvarar inviterna?

    En man i den åldern brukar liksom inte tappa attraktionen till sin kvinnliga partner. Kvinnor kan göra det - men knappast män.


    Sluta berätta hur män i allmänhet gör och är. Vi är många kvinnor som upplever att mannen är/varit mindre intresserad och har lägre lust till sex. Att det skulle vara så att män ?knappast skulle tappa attraktionen? till skillnad från kvinnor är ju ett väldigt slarvigt antagande.

    Däremot håller jag med om att det kan vara något mer som skaver som han kanske har svårt att berätta.

    Det verkar som att du TS och din man är på olika nivåer här och det är nog svårt att hitta tillbaka om ni inte kan prata och reda ut ev hinder. Jag hade samma situation i 14 år, skulle aldrig göra om det ifall jag vetat att den finns andra som kan åtrå mig så som jag åtrår dem. Det vet jag nu.
  • Tue 16 Mar 2021 13:31
    #9

    Men vad säger han om det?

    Är han nöjd som det är eller vill han mer men av olika anledningar inte klarar det? Hur är er kommunikation och era förväntningar och önskemål i relationen? Har ni det bra i övrigt? Är ni fysiska på annat sätt än sex?

  • Anonym (tyvär­r)
    Tue 16 Mar 2021 13:55
    #10

    Om han var sån redan tidigt i ert förhållande finns det nog tyvärr inte så stort hopp om förbättring. Om det inte finns några gemensamma barn med i bilden skulle jag faktiskt överväga att gå skilda vägar. Du är ung och har alla möjligheter att hitta någon som verkligen vill ha sex med dig.

Svar på tråden Min man vill inte ha sex med mig