• Anonym (Desperat kvinna)

Min man vill inte ha sex med mig

Tjenare gänget, jag hoppades på att få lite tips ni verkar vara så många vettiga personer där ute.

Jag (25 år) har varit tillsammans med min man (35 år) i tre år nu. I början av vårat förhållande hade vi sex nästan varje dag mest för att jag tog initiativet. Efter ett tag såklart tröttnade jag att ta initiativ hela tiden och vårat sexande minskade brutalt, blev så dåligt att vi ibland hade en månad mellan sex. Har pratat med honom att jag vill ha mer sex och han håller alltid med mig att han också vill ha mer sex. Eftersom jag tycker detta är rätt jobbigt ämne att prata med honom om börjar jag bli trött att ta upp det hela tiden och det blir liksom ingen direkt ändring. Dom gångerna han tar initiativ till sex är typ på natten och väcker mig vilket är fine. Jag blir bara glad över att ligga. Känner mig inte åtråvärd, vill att min man ska bli kåt på mig och vilja ha sex med mig efter jobbet och den som tillfällen etc. En anledning till att jag inte försöker lika ofta längre är också för att han har sagt nej till mig ett flertal gånger och säger att han inte känner för de och sånt vilket sårar mig vilket han brukar be om ursäkt för dagen efter. Men det förstör mitt självförtroende. Hur får jag min man att vilja ha sex med mig mer??? Brukar gå naken hemma i hopp att han ska bli kåt typ haha. Känner mig så desperat, sorry för lång text försökte hålla mig så kort som möjligt.

• Svar på tråden Min man vill inte ha sex med mig
  • Räkan77

Jag tycker du ska ta det här som en allvarlig signal, att det har gått ner så mycket efter bara tre år och utan barn. Om han verkligen känns som mannen i ditt liv så gör ett seriöst försök att få till ett bra sexliv, men ge det max ett år och båda behöver prioritera detta.

• Anonym (Alicia)

Hej! Hoppas du svarar på detta.

Jag är ung, likaså min kille. Vi har dejtat i snart 1 år och han har gjort det ena och det andra innan vår tid. Jag har precis samma problem. Vårat sex känns inte lika passionerat längre, jag blir mest bara stressad. Vi har pratat om detta då jag ibland tjatar mig till sex och inget händer. Jag kan till och med ligga med min dildo öppet och stöna och han bryr sig inte.

Jag förstår dig, det är jobbigt. Speciellt när det är en viktig del, jag själv älskar sex och att utveckla, och det vet även killen om, så det kan de ju inte klaga på?

Alltså jag tänker att du gör det du kan, och det är inte dit problem detta, jag har börjat nu med att jag skiter i att ens röra honom sexuellt, jag ska sluta att nämna sex ens för att se hur långt det kan gå utan att han gör något automatiskt.

Det kan också handla om att han inte mår så bra just nu eller tvärtom. Tänk också på att är man för bekväma med varandra kan sådant uppstå. Han kanske visade en fasad i början, som många killar gör i början, men sen dör den ut.. aningen av att han är för bekväm, eller för att du har ett behov som inte han har.

Jag kan samtidigt tycka att det är lite osexigt detta vi är med om. Alltså tänk att du ändå piffar upp dig, kör lite naket sexigt och inget händer? Medan en annan kille kanske känt ?woow?

Tänk igenom, ta lite paus mellan er för att se, annars får du bara ta upp det igen! Jag tänker att tar han dig inte seriöst, så hitta en annan. För sexet ska aldrig DÖ ut!!

• Anonym (Inte riktigt tvärtom)

Att det kan vara så olika alltså... Det är inte så att det är porr som ställer till det? (Tänjer gränser för vad man tänder på/"enklare" med en hantralla?)

Säkert inte i alla fall men kanske för någon?

• Anonym (Vill också oftare)

Nu ska jag försöka vänta ut honom, om jag klarar det...

• Anonym (Attraktion)

Det kan vara så enkelt att attraktionen inte finns där längre, eller att den inte fanns där från början.

Kolla över hur hans sexliv var innan.. Om den var bristfällig så kanske du var ett enkelt ligg från början som han nu inte finner tillräcklig.

Är det något annat som gör honom ovillig till sex?

Personligen är det kroppsvätskor som luktar illa, otrevlig kropp, en oattraktiv personlighet eller ointresssant person.

Jag ligger inte med mina ragg förren jag vet om jag verkligen vill det, men min bakgrund är som swingers så rent sexuellt är jag rätt så mätt. Därför har jag fokus på andra saker än sex.. men osäker på om killar som annars inte har sex regelbundet möjligen tar det som dyker upp och så fastnar dem med den personen.

Har träffat flera tjejer som rent ytligt var attraktiva men som jag inte ens skulle ligga med för betalning då de i övrigt var otroligt oattraktiva..

Vill poängtera att det såklart finns motsatsförhållande..

Sammanfattningsvis så kan det vara så att attraktionen dina finns där..

• Underhill
    Anonym (Desperat kvinna) skrev 2021-03-17 08:35:51 följande:
    Tack för alla svaren, fick en klump i magen av att läsa som dock. Vill så gärna att allt ska funka mellan oss han är så fin annars. Ikväll ska han bjuda ut mig på middag helt random.. Men jag tror när tillfället är rätt och jag har lite alkohol i kroppen för att få ur mig lina känslor för honom och säga att jag kommer bara bli mer och mer olycklig om det fortsätter såhär. Jag tror också att det kanske är nåt psykiskt för honom men ingen aning om vad det kan vara. Och jag ser bra ut enligt normerna om man får säga så
    Låter klokt att försöka få igång en dialog om det. Risken är ju annars att det tär mer och mer på psyket och relationen. Gick det som tänkt över maten?
  • Underhill
    Anonym (Desperat kvinna) skrev 2021-03-17 08:35:51 följande:
    Tack för alla svaren, fick en klump i magen av att läsa som dock. Vill så gärna att allt ska funka mellan oss han är så fin annars. Ikväll ska han bjuda ut mig på middag helt random.. Men jag tror när tillfället är rätt och jag har lite alkohol i kroppen för att få ur mig lina känslor för honom och säga att jag kommer bara bli mer och mer olycklig om det fortsätter såhär. Jag tror också att det kanske är nåt psykiskt för honom men ingen aning om vad det kan vara. Och jag ser bra ut enligt normerna om man får säga så
    Förresten...hur ser era planer ut annars...tänker på framtid och ER plan med eventuell familj o så. Något ni pratat om? 
  • Anonym (tyvärr)
    Underhill skrev 2021-03-18 08:51:17 följande:
    Förresten...hur ser era planer ut annars...tänker på framtid och ER plan med eventuell familj o så. Något ni pratat om? 
    Det vore ju otroligt dumt av ts att skaffa barn med honom som det ser ut nu. Om sexlivet är så dåligt nu kommer det knappast att bli bättre med småbarn med i bilden.
  • Anonym (Deppig)
    Anonym (Inte riktigt tvärtom) skrev 2021-03-18 00:41:57 följande:

Att det kan vara så olika alltså... Det är inte så att det är porr som ställer till det? (Tänjer gränser för vad man tänder på/"enklare" med en hantralla?)

Säkert inte i alla fall men kanske för någon?

Jag begriper inte hur man funkar om man har en kåt kvinna som bara vill att han ska kasta sig över en och ta en riktigt ordentligt, så väljer han hellre en handtralla? Då finns ju lusten där, men man väljer bort sin partner!

Och är man en kåt tjej så är det inte komplicerat, han kan lätt få tömma i mig men väljer porr?? Det går inte ihop för mig. Antingen saknar man känslor/attraktion för sin partner eller så har man typ intimitetsproblem.

I mitt fall är det dock inte så, då jag inte vet när han isf hellre tittar på porr. På jobbet möjligtvis då men det har jag svårt att tro. Vi lägger oss alltid samtidigt, så vet inte när han skulle göra det isf.

Och varför visar man inte minsta intressa nångång? Han tar aldrig på mig sexuellt. Om jag skulle kolla porr skulle jag bara va ännu kåtare och vilja ha honom ännu mer...
  • Anonym (X)

Han kanske är asexuell. Han hade sex med dig i början men är inte särskillt intresserad av det i längden.
    Fråga honom rakt ut, eller gör slut. Om det är ett sådant problem.

Svar på tråden Min man vill inte ha sex med mig