Anonym (Hatar "språkpoliser") skrev 2021-03-22 04:04:30 följande:
Förresten.
Jag tyckte då inte att det BARA handlade om FÖRREN i den här tråden.
Många har skrivit massor med olika ord dom irriterar sig på..
Bra då har jag lärt mig några få nya ord, men det är skillnad på att lära sig NYA ord än att påpeka stavfel om man själv inte kan stava rätt..
Var har jag skrivit att det handlar om språkpoliser?
Får jag inte ha åsikter som alla andra eller är det bara bittra besserwissers som får ha det.
Sen stavas det inte Jadu utan Ja du och inte heller såpass, det stavas så pass
Nu har du fått det du ville en språk polis...du som skrev att det var så viktigt med stavning och ett utropstecken osv!
Varför är det skillnad? Tycker du inte det är bra att lära sig att stava rätt? Ser du att någon stavar ordet "igentligen" gång på gång så rättar du inte den personen, för det är inte ett nytt ord att lära sig?
Ja, jag har varit en som lagt till massa ord. Då kanske någon kommer in i tråden och lär sig hur dessa ord stavas. Jag tyckte att fokus kunde ligga på det än att leka mästrande och gå på språkpoliser. Men du, du heter Hatar "språkpoliser" och ditt enda fokus har varit att klanka ner på Ts och hitta småfel för att kunna trycka ner personen; för att den väljer att belysa ett ord som folk ofta stavar fel på.
Du får gärna ha åsikter. Jag väljer bara att ifrågasätta dem. Det får du helt enkelt hantera.
Tack, då vet jag. Jag tar åt mig och kommer nu att stava dessa ord korrekt, för jag tar åt mig och blir inte kränkt och börjar inte gråta om språkpoliser för att någon rättar mig utan tar tillfället att lära mig något. Så jag säger tack. Jag älskar att förbättra mitt skriftspråk.
Här är något för dig som du kan lära dig; Man avslutar inte meningar med två punkter utan en. Man använder aldrig två punkter i svenska skriftspråket. Användningen av tre punkter är dock okej men det indikerar även på att man utlämnar eller pausar något i meningen så även där använder du det fel.
Lycka till.