• Anonym (Vara säker)

Privatdetektiv

Hej

Jag misstänker att min fru fortfarande är otrogen. Jag har tack vare en anonym källa avslöjat henne tidigare men misstänker att de är igång igen. Jag har tyvärr ingen möjlighet att spionera på henne själv.

Nån här som har anlitat en privatdetektiv...? Finns det ens riktiga sådana eller är det bara muppar som tycker sig vara det och som leker privatdetektiv på fritiden?

Om det finns kan nån som vet mer, kan du isf bidra med erfarenheter?

Vad kostar det? Vilka bevis fick du? Osv...

• Svar på tråden Privatdetektiv
  • Liteglad
    Anonym (Vara säker) skrev 2021-03-19 08:00:17 följande:

Ok, jag bad om råd men fick skit. Tack

Förstår inte att alla har den attityden mot dig! Det är du som blivit bedragen och valt att ge henne en chans till. Det är väl så man ev kan tänka, en gång men inte mer. Därför vill du se om det upprepas. Ha bevis. Har inga bra tips att ge men hoppas du slipper gå omkring resten av livet och undra om det pågår något. Det blir inget bra liv.
  • Tukt
    Anonym (Vara säker) skrev 2021-03-19 08:00:17 följande:

Ok, jag bad om råd men fick skit. Tack

Kan bara hålla med om att du fick rätt oförtjänta kommentarer i tråden. Däremot har jag inge konkreta tips om var du ska vända dig. Snackade med en "dick" för några år sedan, och det gav mig en känsla av att det var seriöst.
    Tänker också att många gånger är sådant där rätt enkelt. Kanske du kan be en polare ha lite koll?
  • Anonym (eee)
    Anonym (Vara säker) skrev 2021-03-18 13:58:24 följande:

Hej

Jag misstänker att min fru fortfarande är otrogen. Jag har tack vare en anonym källa avslöjat henne tidigare men misstänker att de är igång igen. Jag har tyvärr ingen möjlighet att spionera på henne själv.

Nån här som har anlitat en privatdetektiv...? Finns det ens riktiga sådana eller är det bara muppar som tycker sig vara det och som leker privatdetektiv på fritiden?

Vad tänker du att en detektiv ska bidra med, eftersom hon varit otrogen förut, menar jag. Vad kan komma upp som du inte redan vet? 

Varför känner du att du behöver veta mer - bryt upp från henne. 
  • Ascendere

Hej

Vad spelar det för roll, du bryr dig ju uppenbarligen inte annars hade du redan dumpat henne. 
  • Anonym (varit där)

Hej

Jag valde att lämna eftersom jag till slut inte orkade med oro och lögner.
    litade inte på henne och hon lyckades aldrig övertyga mig och ge mig en anledning att lita på henne. jobbigt men det var det bästa.

i efterhand är det enda jag ångrar att jag kämpade så länge, borde ha dragit mycket snabbare.
    som nån skrev en bit upp så är väl enda anledningen att få bevis om det finns nåt konkret avtal som är beroende av detta. det är väl inte så vanligt här utan mest i USA och så.

Ta ett lugnt, ärligt och öppet snack med henne.
    Förklara att du inte har förtroende för henne längre, att du inte orkar leva med den ständiga oron och vill avsluta.

Att anlita en detektiv kan leda till att du inte får någon mer information. du lägger 10 000:- och får svar på att det inte går att hitta nåt. veckan efter kanske hon är otrogen igen. det enda du kan lita på till 100% är hur du känner för henne. 
    vill du? orkar du? Om ja, satsa fullt ut och ge fan i detektiver och snokande. Om nej, avsluta.
  • Anonym (Doc Holiday)
    Ingen av oss känner dig personligen och ingen vet exakt hur det ligger till med ditt äktenskap. Man utgår bara ifrån orden i trådstarten och vi människor är ibland snabba att vara domare.
    Med det sagt, även om några som svarade innan var lite hårda i sina inlägg, det kan vara så att du behövde höra vad de säger och fundera på deras ord.
    Själv tycker jag att det krävs två för tango och när man hårddrar det hela så spelar det egentligen ingen roll vem som är mer skyldig för vad, skadan är redan där och man lider inte mindre om man skyller på den andra även om sånt kan ibland ge illusion att det är inte ens eget fel. Man mår skit ändå.  

Om hon är otrogen trots att du har avslöjat och förhoppningsvis ordentligt konfronterat henne tidigare, då bör du ställa dig själv ett antal frågor:
    Varför var hon otrogen den första gången?
    Varför har du förlåtit henne?
    Om hon är otrogen igen, varför
    utnyttjar hon inte den andra chansen som ert förhållande fick?
    Varför gör hon det igen (om hon gör det), dvs. det är inte bara hon som måste ta någon lärdom från det förra tillfället då hon vänstrade? Har ni gjort något på kommunikationsplanen så att ni pratar med varandra om varandra?
    Varför har du inte förtroende för henne, trots att du har valt att dra ett streck över det som har hänt förut i och med att ni är fortfarande tillsammans?

Försök även fundera på följande scenario:
    Om du hade varit otrogen, vad skulle kunna få dig att ta det steget? Du bör även känna hur din fru fungerar och tänker eftersom ni är gifta så vad skulle kunna få henne att ta det steget igen med alla risker det innebär?
  • TriC

Alltså, du vet ju redan att hon är den otrogna typen. 
    Eftersom du tidigare har valt att svälja din stolthet och värdighet genom att inte kasta ut henne, så får du nu helt enkelt acceptera att hon emellanåt får kuk på annat håll. Du har valt detta, så varför slänga pengar på en privatdetektiv?

• Anonym (Dick)
    Stårschan2 skrev 2021-03-19 09:08:34 följande:
    Tja, en creepy kommentar som "Jag har tyvärr ingen möjlighet att spionera på henne själv" gör ju att man lätt dömer ut dig som en kontrollerande sjuk typ, som kanske inte är värd så mycket sympati.

Antingen litar du på henne, eller så gör du det inte, och då är det ju lika bra att du avslutar förhållandet, för bådas skull.
    Är en "sjuk" person inte värd sympati, alltså?
  • Stårschan2
    Anonym (Dick) skrev 2021-03-19 11:02:19 följande:
    Är en "sjuk" person inte värd sympati, alltså?
    Klart att sjuka personer är värda sympati, men inte när målet är att spionera. Jag skulle inte ge en inbrottstjuv tips om vilka hus som står tomma även om det var synd om honom. Visst beteende ska helt enkelt inte uppmuntras.
    De kan bytas ut mot Vi. Dem kan bytas ut mot Oss.
  • Anonym (Dick)
    Stårschan2 skrev 2021-03-19 12:27:04 följande:
    Klart att sjuka personer är värda sympati, men inte när målet är att spionera. Jag skulle inte ge en inbrottstjuv tips om vilka hus som står tomma även om det var synd om honom. Visst beteende ska helt enkelt inte uppmuntras.
    Den ene har Tourettes syndrom och kan inte sluta med sina fula ord och repetitiva beteenden. Den andre kan inte sluta tända på barn, är pedofil.

Ska man "tycka synd om" den ene men inte den andre, om båda, eller inte om någon av dem?

Jag menar, ingendera har ju VALT sin "läggning".

F.ö. är det inte speciellt "sjukt" att vara svartsjuk. Det är en högst mänsklig sak. Att spionera, inte heller ovanligt, har jag fått för mig.

Förr var det "sjukt" att vara äktenskapsförbrytare. Tänk på det! Man straffades t.o.m för det.
Svar på tråden Privatdetektiv