• Anonym (Minms)

Är det ens möjligt? Graviditet

Hade oskyddat sex 10-11 februari, tog clearblue digital 20 februari som visade gravid 2-3 veckor. Kan det ha varit 10-11/2 som jag blev gravid eller blev jag det tidigare? (Hade sex helgen innan också) men finns chansen att jag blev gravid 10-11 ?

Tog ett vanligt tent?s gravtest den 19/2 som också visade positivt. Dock svagt.

• Svar på tråden Är det ens möjligt? Graviditet
  • Sockerikaffet

det låter osannolikt att du skulle få 2-3 veckor 10 dagar efter sex som gjorde dig gravid, men jag vet inte om det är helt omöjligt. Jag skulle gissa att det tog sig helgen innan. Har du koll på mensen så kanske det kan hjälpa med ledtrådar också.

• Anonym (Minms)
    Sockerikaffet skrev 2021-03-18 23:57:42 följande:

det låter osannolikt att du skulle få 2-3 veckor 10 dagar efter sex som gjorde dig gravid, men jag vet inte om det är helt omöjligt. Jag skulle gissa att det tog sig helgen innan. Har du koll på mensen så kanske det kan hjälpa med ledtrådar också.

Nej oregelbunden mens som är mellan 28-45 dagar. Men gjorde ett Tidigt ultraljud I måndags och skulle då varit i 5+6 eller 6+0, hjärtat slog, och enligt det blev jag gravid 8 feb. Men vet inte hur mkt man kan lita på det.
  • Anonym (Minms)

*tidigt vul förra måndagen

• Anonym (K)
    Anonym (Minms) skrev 2021-03-19 07:49:02 följande:
    Nej oregelbunden mens som är mellan 28-45 dagar. Men gjorde ett Tidigt ultraljud I måndags och skulle då varit i 5+6 eller 6+0, hjärtat slog, och enligt det blev jag gravid 8 feb. Men vet inte hur mkt man kan lita på det.
    Två dagar hit eller dit, gravid är du ju och du vet när du hade sex så vad mer funderar du över? Är det möjligt? Ja, tydligen.

Ang testet så är jag inte helt hundra, antingen visar den från att ägget fäste eller från att du hade sex. Huvudsaken är att den inte räknar på samma sätt som en bm, för de räknar från senaste mensen i första hand och justerar sedan utifrån vad de fysiskt kan se.

Grattis iaf.
  • Anonym (Minms)
    Anonym (K) skrev 2021-03-19 09:20:59 följande:

Två dagar hit eller dit, gravid är du ju och du vet när du hade sex så vad mer funderar du över? Är det möjligt? Ja, tydligen.

Ang testet så är jag inte helt hundra, antingen visar den från att ägget fäste eller från att du hade sex. Huvudsaken är att den inte räknar på samma sätt som en bm, för de räknar från senaste mensen i första hand och justerar sedan utifrån vad de fysiskt kan se.

Grattis iaf.

Fast jag menar att om testet & vul säger att jag blev gravid innan 10-11 feb, kan jag ändå blivit gravid 10-11 feb eller blev jag det innan. Dock skiljer de ju bara några få dagar
  • Anonym (Minms)
    Anonym (K) skrev 2021-03-19 09:20:59 följande:

.

Det jag funderar över var om det går att få 2-3 på clearblue 10 dagar efter samlag eller blev jag gravid helgen innan som även vul påstår. Som jag skrev i min fråga från början. Att jag är gravid förstår jag också.
  • Anonym (Hallå)

Är du orolig över vem som är pappan eller vad är problemet?

• Anonym (Minms)
    Anonym (Hallå) skrev 2021-03-19 10:49:20 följande:

Är du orolig över vem som är pappan eller vad är problemet?

Jag undrar om jag blev gravid 6-7/2 eller 10-11/2. Aldrig nämnt nått annat
  • Anonym (Hallå)
    Anonym (Minms) skrev 2021-03-19 11:06:56 följande:

Jag undrar om jag blev gravid 6-7/2 eller 10-11/2. Aldrig nämnt nått annat

Det är ju omöjligt att säga. Spermierna från 6-7 kan ju ha överlevt till 10-11
  • Anonym (Minms)

Min fråga här är lixom om de är stor risk att oskyddade samlaget 10-11/2 gjorde mig gravid eller om jag blev gravid innan som vul & CB säger. Hur troligt det är. Frågar till människor med erfarenhet

Svar på tråden Är det ens möjligt? Graviditet