• Sat 20 Mar 2021 10:58
    1628 visningar
    16 svar
    -1
    16
    1628

    Ha kvar katt ?

    Vi har en katt som är snart fyra år. Jag vet inte om vi ska ha kvar henne eller försöka omplacera henne.. jag tycker att skaffar man ett djur så kan man inte inte ha kvar det för att man ? tröttnat ? men ni är det lite så att vi är ganska trött på henne. Vet inte om hennes beteende beror på. Hon attackerar, biter, anfaller klöser ... inte hela tiden men minst några ggr per dag. När hon inte gör det är hon jättemysig. Hon var värre när hon var yngre och innan hon kastrerades men hon har fortfarande det beteendet. Hon kan komma med sats från ingenstans och bita eller riva vår 7 åriga dotter , och ni har vi en bebis också. Hon är väldigt försiktig runt bebisen och hon har blivit lite lugnare sen bebis kom men litar inte på henne. Vad kan jag göra för att få henne att sluta med detta ? Man undrar ju ibland vad det är för fel ? Har hört att friska katter bits inte.. men vet inte om det är nån slags lek för henne eller vad hon vill. Det är min dotter som ? äger katten ? och hon säger att hon inte heller vill ha henne längre. Vet inte vad vi ska göra vet ju att man kommer sakna henne om hon flyttar men börjar ju undra om hon ens mår bra här.. Det känns som att hon borde veta att det inte är ok efter dessa år... det är också andra grejer hon gör som är sjukt störande. Hon är och har alltid varit sjukt matfixerad. Man kan inte närma sig köket utan att hon ska komma springandes och skrika efter mat. Varenda gång man närmar sig köket alltså ..... vad hade ni gjort ?

  • Svar på tråden Ha kvar katt ?
  • Sat 20 Mar 2021 11:18
    #3

    Alltså vi vill ju ha katt men vill ju inte att hon ska attackera.. jon verkar inte ha ont nånstans kanske understimulerad isf.. vet inte ...

  • Sat 20 Mar 2021 12:24
    #8
    -1

    Ja, vi för försöka leka mer med henne och hoppas det blir bättre för vill inte ta bort henne :(

  • Wed 24 Mar 2021 20:54
    #14
    -1

    Jag har köpt lite nya leksaker och mindes varför jag inte leker så mkt med henne, hon vill inte.. hon leker i ca en minut sen orkar hon inte mer, eller tappar intresset... hon är en konstig katt, samma med kattmynta, hon luktar på den ett tag sen skiter hon i den grejen som är myntad.. hon har ett katt träd men använder det aldrig.. hon får gå ut på vår uteplats men så fort vi stänger dörren eller om den blåser igen står hon och jamar som en galning för att vi ska släppa in henne när hon först visat att hon vill gå ut. Hon har en special matskål till fodret som ett litet torn med olika hål hon kan putta ut maten igenom, för att stimulera och har den framme alltid men hon kommer ändå å skriker efter mat. Och får hon ?god mat? så äter och äter och äter hon tills hon sen spyr...

Svar på tråden Ha kvar katt ?