Kejsarsnitt hur känns det?
Min dotters förlossning var fruktansvärd, framförallt fär att ingen tog mig på allvar och blev dumförklarad av personalen. Tex kom läkaren in 30 min innan hon föddes (blev igångsatt) och fråga varför jag satt på rummet det fanns ingen anledning jag kunde gå ut och gå. Ingen hade då undersökt mig på 4 timmar. Jag hade så ont att jag knappt kunde röra mig och fick ingen bedövning eftersom de sa att förlossningen inte var igång, trots att det inye undersökt mig på flera timmar
Detta gjorde att jag upplevde hennes förlossningen som fruktansvärd.
Jag är nu gravid igen i v 21. Jag väntar på att få komma till aurora men paniken över förlossningen gör att jag inte vill ha barnet längre, jag ångrar att jag satte mig i denna situation igen och önskar att jag gjorde abort tidigare. Men nu är det ju som det är pch jag kommer måsta föda barnet.
Jag har tänkt att jag kanske kan få en väldigt kontrollerad förlossning, igångsättning, täta undersökningar tex men har börjar fundera på kejsarsnitt. Jag vet att det inte är något man får bara så där och jag är också väldigt rädd för ett kejsarsnitt med. Mest rädd är jag för hur man mår under kjesarsnittet, jag har kräkfobi så är jätte rädd för att man kräks under kejsarsnittet och efteråt att man kommer ha fruktansvärt ont.
Ni som gjort kejsarsnitt kan ni berätta hur ni mådde under och efter kejsarsnittet?