Inlägg från: Anonym (F) |Visa alla inlägg
  • Anonym (F)

    Döpa min hund till samma namn som en väns dotter.

    Men lite social skills kanske... Fattar du inte hur olämpligt det är att döpa en hund till samma som en väns dotter?? Hon skulle inte ha tagit namnet från början (du hade kunnat låta bli att berätta om det var så viktigt!) men du kan absolut inte använda det på ett djur!! Både olämpligt om ni ska umgås, vem ropar ni på egentligen när ni använder namnet, och olämpligt för associationen mellan ett djur och barnet.

  • Anonym (F)
    Ms anybody skrev 2021-03-21 08:45:56 följande:

    Självklart hade jag velat ha namnet på mitt barn men efter 3 år av försök så har jag accepterat att det troligtvis inte blir så. Sen så hade jag inte fått för vännen ändå. Men vi har skaffat en valp och hämtar den om några veckor. Och jag ser min chans att äntligen kunna ha det namnet. Jag älskar det namnet. Jag sa detta till henne innan hon blev gravid men hon valde att ta det ändå. Hon är min mans väns flickvän. Och nej detta är ingen löjlig hämnd. Utan det handlar om ett namn som har en betydelse för mig.


    Så du fattar så pass själv att det inte är lämpligt att ha samma på ett barn, hur sjutton skulle du då tro att det är ok på ett djur??
Svar på tråden Döpa min hund till samma namn som en väns dotter.