• Anonym (Kaffedraken)

    Jobba som ordningsvakt- ADHD

    Någon som vet om det är möjligt att arbeta som ordningsvakt med en ADHD diagnos. Någon som kanske till och med gör det?

  • Svar på tråden Jobba som ordningsvakt- ADHD
  • Anonym (Kaffedraken)

    Man kan inte bli polis när man har ADHD. Så undrar om det är samma sak när det gäller ordningsvakt?

  • Anonym (Kaffedraken)

    Det är en gammal klyscha att du inte kan komma in på polisutbildningen om du har ADHD ADD samma gäller dem med högfungerande autism, så länge det är milt inte medför en problematik i det vardagliga livet. Jobbat själv med två personer som själva har diagnoser och är mkt kompetenta poliser parallellt som sköter sitt jobb i tjänst. Givetvis gillas det inte av alla beroende på generation ink poliser själva säger nej nej inga diagnoser det går inte, handlar om okunskap. Åter igen inte fakta. Nybliven pensionär och gillade vad jag såg innan jag slutade min tjänst att mer börjar tillåtas och fler unga med olika karaktärer bidrar i samhället brinner för att upprätthålla ordning, dessutom är det brist på poliser så sök. Dessa poliser med egna diagnoser är fantastisk vid utryckning tex i Botkyrka med vilsna stökiga ungdomar, dessa poliser har mer kunskap än dem utan diagnos. Sök det skadar aldrig man kan inte få mer än ett nej. Dock bör man ju kunna hantera sin egen impulskontroll. Du skall dock klara alla fysiska psykiska tester påfrestningar. Några blir nekad och gör om 3 gånger tills dem lyckas, andra ger upp fort dåligt tålamod och därav blir fler väktare ist. Självklart kan du blir väktare, finns inga gränser hur långt du kan nå.

  • Anonym (Kaffedraken)

    Det står klart och tydligt på polismyndighetens hemsida att om man har en neuropsykiatrisk diagnos så kan man inte bli polis. Vet inte om det gäller Ordningsvakt.

  • Anonym (Kaffedraken)

    Är det bara män som jobbar som ordningsvakter

Svar på tråden Jobba som ordningsvakt- ADHD