• Anonym (Kakan)

Skulle ni betala tillbaka?

Vi sålde en stor möbel på blocket, köparen anlitade någon privatperson för att hämta den. Den personen hämtade, men levererade inte och sa att vi ångrat oss.

Han har alltså snott möbeln och skyller på oss. De tror på han och hotar att anmäla om vi inte betalar tillbaka.

• Svar på tråden Skulle ni betala tillbaka?
  • Anonym (F)

Möbeln var alltså betald av köparen innan privatpersonen kom och hämtade den?

Skulle inte betala tillbaka

• Anonym (eee)
    Anonym (Kakan) skrev 2021-03-21 16:54:35 följande:

Vi sålde en stor möbel på blocket, köparen anlitade någon privatperson för att hämta den. Den personen hämtade, men levererade inte och sa att vi ångrat oss.

Han har alltså snott möbeln och skyller på oss. De tror på han och hotar att anmäla om vi inte betalar tillbaka.

Men han får ju snacka med sin kompis som hämtade? Eller hur kände de varann? 

Ja här får man lära sig. Nästa gång jag säljer något ska jag filma när de går ut med prylen genom dörren. 
  • Anonym (***)

Betala inte tillbaka. De kan vara i maskopi med varandra,  och försöker lura er att betala tillbaka. Ni har fullgjort er plikt. 
  • Anonym (Nej)

Nej!! Inte en krona. Be dem prata med sin kompis. Låt dem anmäla ffs.
  • Anonym (Ä)

Aldrig i livet. För övrigt så är det högst troligt att ?köparen? och ?privatpersonen? planerat detta tillsammans.

• Anonym (Oärliga)

Självklart inte. Luktar bluff och båg lång väg. 

• Anonym (Yz)

Jag tycker du kan svara att ni tillsammans kan göra en anmälan, det vill de nog kanske inte för det låter liksom lite skumt. Men nej jag hade inte betalat och inte vart rädd för nån anmälan heller. Jag skulle sagt att jag håller med om att detta måste anmälas. Då blir det kanske tyst.

• Anonym (***)
    Anonym (Yz) skrev 2021-03-21 17:44:47 följande:

Jag tycker du kan svara att ni tillsammans kan göra en anmälan, det vill de nog kanske inte för det låter liksom lite skumt. Men nej jag hade inte betalat och inte vart rädd för nån anmälan heller. Jag skulle sagt att jag håller med om att detta måste anmälas. Då blir det kanske tyst.

Exakt, TS. Kontra med att ni ska anmäla han som hämtade möbeln. 
  • Anonym (Kakan)

Jag tror inte de kände varandra, de anlitade honom genom nån tjänst och jag har sett hans profil där. Men jag känner att även om de säger sanningen så är det ju inte mitt fel att det blev så.

• Anonym (F)
    Anonym (Kakan) skrev 2021-03-21 19:06:29 följande:

Jag tror inte de kände varandra, de anlitade honom genom nån tjänst och jag har sett hans profil där. Men jag känner att även om de säger sanningen så är det ju inte mitt fel att det blev så.

De får skylla sig själva om de anlitar någon på det sättet och inte garderar sig genom att budet betalar dig och de sedan betalar budet
  • Fiona M
    Anonym (Yz) skrev 2021-03-21 17:44:47 följande:

This.
  • Spucks

Det verkar ganska uppenbart att de försöker lura dig på pengar!

• Anonym (Inv)

Beror på om du har bevis för att deras person hämtade.
  • Egon den stora

Självklart inte betala. Dom får väl gärna hota med anmälan om dom vill. Det skulle inte leda någonstans.

Svar på tråden Skulle ni betala tillbaka?