• Anonym (Kelli)

Något fel på testlagrets gravtester?!

Idag tog jag ett test från restlagret på eftermiddagen, ett positivt SUPER SVAGT streck. Tar i samma urin ett clearblue som visar 2-3 veckor gravid. Hur är detta möjligt? Varför så svagt streck på testlagrets? Är dom kända för det? Tror även det var ett test som var ?testa tidigt? vad kan felet vara?? Orolig.

Nån annan som fått svagt streck på TL men CB ökat som vanligt?

• Svar på tråden Något fel på testlagrets gravtester?!
  • Anonym (Kelli)

Testlagret*****

• Anonym (FYI)

Nej det är inga fel på stickorna. Det är CB som är förvirrande för de visar fel antar veckor, enligt en BM skulle du vara 4-5 veckor gravid eftersom man räknar från senaste mensens första dag, men CB räknar från antingen ÄL eller när ägget fäster i kroppen en vecka senare. Läs instruktionerna så står det där.

• Anonym (Kelli)
    Anonym (FYI) skrev 2021-03-22 06:55:24 följande:

Nej det är inga fel på stickorna. Det är CB som är förvirrande för de visar fel antar veckor, enligt en BM skulle du vara 4-5 veckor gravid eftersom man räknar från senaste mensens första dag, men CB räknar från antingen ÄL eller när ägget fäster i kroppen en vecka senare. Läs instruktionerna så står det där.

Jag vet att dom visar från befruktningen? Men när jag jämför andras stickor på denna sida när dom fått plus på äl+14 så är dom betydligt starkare än mitt, när dom också fått 2-3 på cb. Därför förstår jag inte hur jag kan få svagt på testlagret stickan o samtidigt få 2-3 veckor på cb.
  • Anonym (FYI)
    Anonym (Kelli) skrev 2021-03-22 07:53:55 följande:
    Jag vet att dom visar från befruktningen? Men när jag jämför andras stickor på denna sida när dom fått plus på äl+14 så är dom betydligt starkare än mitt, när dom också fått 2-3 på cb. Därför förstår jag inte hur jag kan få svagt på testlagret stickan o samtidigt få 2-3 veckor på cb.
    Därför att du i den veckan har väldigt låga hormonhalter. Och du kan inte jämföra mot andras resultat eftersom de nivåerna är individuella.
  • Anonym (Kelli)
    Anonym (FYI) skrev 2021-03-22 09:39:44 följande:

Därför att du i den veckan har väldigt låga hormonhalter. Och du kan inte jämföra mot andras resultat eftersom de nivåerna är individuella.

Du menar att clearblue testen stämmer? Alltså att man är i vecka 2-3 enligt dom (4-5 enligt bm) o att man ändå kan få svagt streck den veckan?
  • Anonym (FYI)
    Anonym (Kelli) skrev 2021-03-22 13:36:45 följande:
    Du menar att clearblue testen stämmer? Alltså att man är i vecka 2-3 enligt dom (4-5 enligt bm) o att man ändå kan få svagt streck den veckan?
    Ja så är det. När du är runt bim är det inte alls säkert att du får starka utslag. Det fick inte jag heller när jag var gravid.
  • Anonym (Woop)
    Anonym (Kelli) skrev 2021-03-22 13:36:45 följande:

Jag fick jättesvagt på mina stickor också precis efter BIM och gjorde som du och jämförde med andra. Ringde min sambo och grät, säker på ett missfall för alla andra hade så starka sträck. Men sen köpte jag ett vanligt CB (inte digitalt) som var jättestarkt. Så jag gick på det men var övertygad om att något var fel ändå. Ultraljud förra veckan visade ett levande & sprattlande foster. Blev nästan chockad för jag varit så orolig i början.

Du är gravid! Släpp oron och njut :) GRATTIS!!
Svar på tråden Något fel på testlagrets gravtester?!