Inlägg från: Anonym (Anonym ANKA) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Anonym ANKA)

Sonen missbrukar - önskar råd

Det bästa sättet att få en missbrukare att börja prata ut är att man visar att man verkligen bryr sig, och framför allt var lugn och sansad när du pratar med honom. Missbrukare har en ganska stor tendens att bli utåtagerande ( det är en del av avvänjningsprocessen av alla typer av droger) och ja då får du ju inte ut något ur din son. Jag personligen tyckte det var lättare att prata om det med min rumskamrat än mina föräldrar. Tror mycket hänger på att man skäms något så fruktansvärt över hur man betett sig mot sina föräldrar. Tro mig, även om han eventuellt inte sagt att han ångrar sig, så gör han innerst inne det. Jag var väldigt ytlig med mina föräldrar och betedde mig som ett svin mot dem på ren svenska, vilket jag verkligen ångrar idag. De ville ju bara hjälpa mig ur skiten. Nu kan jag ju bara prata om alkoholmissbruk, men missbruk överlag är väldigt lika i hur de artar sig

• Anonym (Anonym ANKA)
    Anonym (Håll ut) skrev 2021-05-01 18:36:23 följande:

Byt ut hans mobil nummer och telefon helt(där får han alltid sms om han vill ha ngt)sedan kolla posten precis när den kommer, den vägen går mycket droger tyvärr,du kan beställa precis vad du vill via nätet, sedan att ta bort wifi o sånt blir bara fel, då vill han ha det ännu mera, försök få honom att inse det med droger, oftast e det bakomliggande orsaker som får en att börja, det kan ligga någon förklaring i hans mående överlag.

För det är ju svårt att skaffa bitcoin och gå in på tor browser? Finns flugsvamp 2.0 och en massa andra sidor och skit där. Nu sysslar jag INTE med droger, men jag är medveten om hur fruktansvärt lätt det är att få tag i ett par gram om man nu skulle vilja göra det. Ja mycket droger går till postlådan
Svar på tråden Sonen missbrukar - önskar råd