Anonym (Som en brand inombords) skrev 2021-03-22 19:42:51 följande:
Människor är så klart väldigt olika men om vi utgår från de mätningar som gjorts på förälskade människor så är de ju påslag av olika hormoner och domaminer i kroppen, samt ökad puls, minskad hunger, hyperkänslighet i huden och sådant som kännetecknar en romantisk förbindelse och skiljer den ifrån en vänskap eller annan anhörigrelation. Många verkar sträva hela livet efter denna känsla och vilja uppleva den igen, varför otrohet förmodligen är så vanligt förekommande.
Det du beskriver låter ju oavsett som något väldigt positivt och som utlöser välbefinnande i dig och påverkar dina tankar i en riktning där du ser ett framtida förbund med denna person med familjebildning och sådant. Alla människor känner långt ifrån så här i livet och alla verkar inte kunna bli sådär huvudlöst förälskade att man tappar kontroll och vett många gånger.
För egen del är förälskelsen så där galen och pirrig i varje cell. Jag blir berusad och nästan besatt av människor under ett sådant rus, kan varken sova, äta och varje beröring från den personen känns som tusentals volt genom huden. För mig är den känslan otroligt viktig och det bästa med kärlek och romantik och sex. Nästan bara då mitt intresse för sex och närhet är på topp. Jag får extra energi och styrka och vågar mycket mer än vanligt. Blir nästan kär i mig själv genom den andre och ser mig själv på ett nytt sätt. Jag skulle aldrig vilja vara utan detta och skulle då aldrig heller hamnat i långvariga relationer.
Vad som avgör en förälskelse är ofta hur man känner i de stunder man är ifrån varandra och när man har sex. Saknar man den andre hela tiden? Är tankarna upptagna med denna person non stop, så där så man knappt kan vänta att få återse varandra. Och att man inte kan stoppa sig själv från att ta på personen hela tiden, bli kåt av minsta beröring osv. Sådär är det iallafall för mig:)
Åh det är just den där känslan jag aldrig har känt, den låter verkligen underbar!
Jag har genom åren tänkt att jag inte hittat rätt kille och det är anledningen. Men nu är det nog rätt kille och jag är rädd att kan jag inte känna det där explosiva med honom så måste jag vara snäppet till känslokall eller oförmögen till djupare känslor haha.
Sexet med honom är underbart, fysiskt och mentalt. Aldrig vart med om något liknande. Men jag saknar honom inte så kroppen värker när vi är ifrån varandra, men jag är väldigt mån om min egentid också.
Men det du säger "blir nästan kär i mig själv genom den andre och ser mig själv på ett nytt sätt" det är verkligen exakt så han har fått mig att känna, det är en så otroligt mäktig och märklig känsla :D
Tack så mycket för ditt svar!
Inser jag kanske ska släppa pressen på mig själv lite och att man har nog kanske känslor på sitt sätt