Inlägg från: eae95 |Visa alla inlägg
  • eae95

    BF December 2021

    Hej!

    Eftersom jag inte sett någon tråd för oss som har BF December 2021 så startar jag igång en nu.

    Jag kan börja med en presentation:

    Jag är 25 år gammal och min sambo 28 år gammal, det är mitt andra barn och hans första som förhoppningsvis vill kika ut i December, 5/12 utifrån mina egna beräkningar men kan ju såklart ändras.

    Här kan vi stötta varandra och diskutera fritt, men se till att hålla god ton! 

    Och självklart stort grattis till plusset alla ni som vill följas åt här.

  • Svar på tråden BF December 2021
  • eae95
    Birdiz: Grattis! Vad kul! Jag också en flicka född i Oktober 2019, jag tror dock att det blir en kille denna gång, men vi får allt se :D

    Anonym (Elin): Grattis till plusset! Jag fasar också för denna graviditet, jag mår inte fruktansvärt illa men känner av ett lätt illamående mest hela tiden och jag vet hur jag mådde förra graviditet från typ vecka 6 till vecka 20, längtar inte alls efter just den delen. Vi får hoppas på ett mirakel och en helvändning så vi slipper illamåendet! :)

    Anonym (Mio): Stort grattis till plusset och välkommen till tråden!

    Hur mår ni i övrigt? Några symtom ännu trots att det är tidigt?
  • eae95
    Birdiz skrev 2021-03-24 19:46:59 följande:

    Min yngsta är November-19 :D så då har vi lika gamla tjejer !


    Men vad kul! :D Min tjej är så trotsig just nu... kommer bli gråhårig innan 30 hahah.
  • eae95
    Anonym (Elin) skrev 2021-03-25 14:23:53 följande:

    Grattis till oss alla!

    Mina symtom är (förutom illamåendet) trötthet, ömma bröst och emellanåt ett sug efter ägg(!). Jag gjorde ett gravtest i fredags för att jag kvällen innan blev galet sugen på äggröra och bacon (händer ALDRIG). När jag stod och lagade det vid 22-tiden tänkte jag ?detta är inte normalt, kanske ska ta ett test imorgon?? Och mycket riktigt fick jag ett positivt resultat.

    Annars är det oron jag tycker är värst, har jättesvårt att glädjas för att jag är så orolig att något är fel. Tog ett test med veckoindikator idag och fick 2-3 veckor men nu är jag orolig för att det är för mycket, att det borde stå 1-2 så nu är det också fel.

    Blir lite less, önskar att jag kunde känna mig gladare och tryggare.

    Har bokat in ett tidigt ultraljud i slutet av april så har det som första delmål. Men det är långt kvar tills dess så en dag i taget nu.

    Hur mår ni andra?


    Haha det är kul att man har vissa ovanliga tecken på när det är dags att ta ett test! För mig är det när jag kollar mig i spegeln och ser en explosion av finnar främst på kinderna men även i pannan. Åh jag älskar ägg, vilket jag fick avsmak på förra graviditeten så jag hoppas jag får fortsätta tycka om det den här gången.

    Men till det allvarliga så håller jag med dig om den här oron, jag fick ett missfall i September 2020 som har satt sina spår. Jag vågar inte heller vara överlycklig och tänka framtidstankar, jag försöker verkligen men tanken att något kan hända kommer alltid tillbaka, svårt och jobbigt att hantera så jag förstår dig verkligen.. man hittar lätt fel i allt. Men vi får försöka utgå ifrån att vi väntar barn och inget annat och ta en dag i taget, hoppas oron lugnar sig lite när du fått göra ditt tidiga ultraljud. Är det privat?

    Jag har ett lätt illamående, ömma bröst och är väldigt trött. Känner dofter/stank som en blodhund också. Har också ont i kroppen och lederna vilket jag egentligen inte tror har med graviditeten och göra utan mina sköldkörtelproblem men vet inte om graviditeten redan hunnit påverka mina värden.
  • eae95
    Anonym (Elin) skrev 2021-03-25 14:23:53 följande:

    Grattis till oss alla!

    Mina symtom är (förutom illamåendet) trötthet, ömma bröst och emellanåt ett sug efter ägg(!). Jag gjorde ett gravtest i fredags för att jag kvällen innan blev galet sugen på äggröra och bacon (händer ALDRIG). När jag stod och lagade det vid 22-tiden tänkte jag ?detta är inte normalt, kanske ska ta ett test imorgon?? Och mycket riktigt fick jag ett positivt resultat.

    Annars är det oron jag tycker är värst, har jättesvårt att glädjas för att jag är så orolig att något är fel. Tog ett test med veckoindikator idag och fick 2-3 veckor men nu är jag orolig för att det är för mycket, att det borde stå 1-2 så nu är det också fel.

    Blir lite less, önskar att jag kunde känna mig gladare och tryggare.

    Har bokat in ett tidigt ultraljud i slutet av april så har det som första delmål. Men det är långt kvar tills dess så en dag i taget nu.

    Hur mår ni andra?


    Haha det är kul att man har vissa ovanliga tecken på när det är dags att ta ett test! För mig är det när jag kollar mig i spegeln och ser en explosion av finnar främst på kinderna men även i pannan. Åh jag älskar ägg, vilket jag fick avsmak på förra graviditeten så jag hoppas jag får fortsätta tycka om det den här gången.

    Men till det allvarliga så håller jag med dig om den här oron, jag fick ett missfall i September 2020 som har satt sina spår. Jag vågar inte heller vara överlycklig och tänka framtidstankar, jag försöker verkligen men tanken att något kan hända kommer alltid tillbaka, svårt och jobbigt att hantera så jag förstår dig verkligen.. man hittar lätt fel i allt. Men vi får försöka utgå ifrån att vi väntar barn och inget annat och ta en dag i taget, hoppas oron lugnar sig lite när du fått göra ditt tidiga ultraljud. Är det privat?

    Jag har ett lätt illamående, ömma bröst och är väldigt trött. Känner dofter/stank som en blodhund också. Har också ont i kroppen och lederna vilket jag egentligen inte tror har med graviditeten och göra utan mina sköldkörtelproblem men vet inte om graviditeten redan hunnit påverka mina värden.
  • eae95
    Anonym (Elin) skrev 2021-03-25 14:23:53 följande:

    Grattis till oss alla!

    Mina symtom är (förutom illamåendet) trötthet, ömma bröst och emellanåt ett sug efter ägg(!). Jag gjorde ett gravtest i fredags för att jag kvällen innan blev galet sugen på äggröra och bacon (händer ALDRIG). När jag stod och lagade det vid 22-tiden tänkte jag ?detta är inte normalt, kanske ska ta ett test imorgon?? Och mycket riktigt fick jag ett positivt resultat.

    Annars är det oron jag tycker är värst, har jättesvårt att glädjas för att jag är så orolig att något är fel. Tog ett test med veckoindikator idag och fick 2-3 veckor men nu är jag orolig för att det är för mycket, att det borde stå 1-2 så nu är det också fel.

    Blir lite less, önskar att jag kunde känna mig gladare och tryggare.

    Har bokat in ett tidigt ultraljud i slutet av april så har det som första delmål. Men det är långt kvar tills dess så en dag i taget nu.

    Hur mår ni andra?


    Haha det är kul att man har vissa ovanliga tecken på när det är dags att ta ett test! För mig är det när jag kollar mig i spegeln och ser en explosion av finnar främst på kinderna men även i pannan. Åh jag älskar ägg, vilket jag fick avsmak på förra graviditeten så jag hoppas jag får fortsätta tycka om det den här gången.

    Men till det allvarliga så håller jag med dig om den här oron, jag fick ett missfall i September 2020 som har satt sina spår. Jag vågar inte heller vara överlycklig och tänka framtidstankar, jag försöker verkligen men tanken att något kan hända kommer alltid tillbaka, svårt och jobbigt att hantera så jag förstår dig verkligen.. man hittar lätt fel i allt. Men vi får försöka utgå ifrån att vi väntar barn och inget annat och ta en dag i taget, hoppas oron lugnar sig lite när du fått göra ditt tidiga ultraljud. Är det privat?

    Jag har ett lätt illamående, ömma bröst och är väldigt trött. Känner dofter/stank som en blodhund också. Har också ont i kroppen och lederna vilket jag egentligen inte tror har med graviditeten och göra utan mina sköldkörtelproblem men vet inte om graviditeten redan hunnit påverka mina värden.
  • eae95
    Anonym (Mio) skrev 2021-03-25 17:04:53 följande:

    Ganska säker på mf idag. V 4+4. Var första försöket, barn nr 3. Aldrig haft missfall förut. 

    Går ur tråden....

    Lycka till ni andra!


    Väldigt tråkigt att höra! Sänder en tanke och ett lycka till om att det går vägen nästa gång om ni väljer att försöka igen, jag vet hur tråkigt det är med missfall och hur man kan må, du får en frivillig kram <3
  • eae95
    Teezz skrev 2021-03-25 18:21:41 följande:

    Hej! Är gärna med på ett hörn :)

    Jag är 28 år och min man 29. Fick pluset i måndags, ganska starkt streck för att va så tidigt (4+1 idag). Vi har försökt i över 3 1/2 år nu, ett MF i mars och sen ett MA i sept, båda 2018 så nu hoppas vi verkligen :) Hade haft väldigt ömma bröst i över en vecka när jag beslutade mig för att testa :)


    Ja men absolut! Välkommen hit :)

    Jag håller mina tummar och hoppas allt jag kan för din skull. Låter verkligen som att det är eran tur nu efter så lång tid!
  • eae95

    Välkommen alla nya i tråden och grattis till plus! :D

    Jag lägger till mig i listan

    1/12 Barnlängtan

    2/12 KL

    5/12 eae95

  • eae95

    Usch vad jag tycker den här första tiden är jobbig, det är fortfarande så tidigt och min oro är enorm, har så svårt att vara positiv. Har testat positivt på 5 olika märken av tester och fortsätter testa för att se en stegring, jag trodde inte mitt MF i höstas skulle ha satt dessa spår i mig.

    Min första graviditet som resulterade i min dotter upptäckte jag inte ens förrän drygt två veckor efter BIM och upplevde första veckorna väldigt mycket blödningar och trodde hela tiden att jag fick MF då allting pekade ditåt.

    Längtar och hoppas att jag får uppleva denna graviditet längre fram när oron lägger sig lite och ter sig på andra sättet, jag vet att jag blev mindre orolig när jag kände sparkar och visste att det var full rulle i magen.

    Usch, jobbiga tankar och känslor det här..

  • eae95
    Anonym (Barnlängtan) skrev 2021-03-27 22:22:30 följande:

    Det är så jobbigt. Jag har testat med två olika, varav det ena e cb veckoindikator som visade 2-3 veckor. Efter att testat med den så känns det mer verkligt. Är dock så orolig, då vi försökt så länge och verkligen längtar efter lillen.

    Tänkte ringa och skriva in mig på måndag. När är det man får komma på första besök hos barnmorskan? Är så ny på detta.


    Jag är inte helt 100, men det brukar nog variera lite.. tror jag läste att det första besöket brukar göras mellan 5-10 veckor beroende på region.
  • eae95
    Anonym (Barnlängtan) skrev 2021-03-28 19:28:59 följande:

    Har ni några symptom? Jag har inga alls, man blir nästan lite orolig.

    De andra månaderna vi försökt ,har jag känt en massa olika symptom, men nu när jag väl plussat känner jag inget haha.


    Jag har en del symtom som illamående, ömma bröst, tröttare än vanligt samt känsligt luktsinne och flytningar. Men det är ju så pass olika, vissa har inga symtom och vissa har desto fler :)
  • eae95

    Ville bara hojta till och säga att jag även skapat en grupp på Facebook för BF December 2021 då det inte fanns någon sedan innan. Vill ni gå med är det bara att söka på Bf December 2021, gruppen kan hittas av vem som helst men vilka som är med i gruppen kan endast medlemmar i gruppen se. 

    Kommer även hänga kvar här :D

  • eae95
    Rosahimmel86 skrev 2021-03-29 14:59:06 följande:

    Vad roligt!

    Jag hittade ingen grupp på FB med det namnet.

    Kan du ha gjort den dold?

    Jag går gärna med


    Vad konstigt. Den ska vara synlig!

    Kanske måste vara exakt, lägger med en bild så ni ser :)

  • eae95
    Lunne skrev 2021-05-26 01:35:05 följande:

    Tack för tipset! Men jag vågar inte gå med i en grupp som går att söka på såhär tidigt :')

    När vi väntade första barnet gick jag med i en grupp som man inte kan hitta om man inte blir inbjuden, så jag tänkte ifall det fanns något liknande.


    Gruppen går endast att söka på men man kan inte se vilka medlemmar som är med i gruppen! :)
Svar på tråden BF December 2021