Inlägg från: Birdiz |Visa alla inlägg
  • Birdiz

BF December 2021

Hej!
    Jag är 29 år. Har två tjejer sen innan födda 17 och 19 och ska nu alltså få en trea (bergssäker på att det är ytterligare en liten prinsessa) med bf 4 december :D 

• Birdiz
    eae95 skrev 2021-03-24 11:10:09 följande:
    Birdiz: Grattis! Vad kul! Jag också en flicka född i Oktober 2019, jag tror dock att det blir en kille denna gång, men vi får allt se :D

Anonym (Elin): Grattis till plusset! Jag fasar också för denna graviditet, jag mår inte fruktansvärt illa men känner av ett lätt illamående mest hela tiden och jag vet hur jag mådde förra graviditet från typ vecka 6 till vecka 20, längtar inte alls efter just den delen. Vi får hoppas på ett mirakel och en helvändning så vi slipper illamåendet! :)

Anonym (Mio): Stort grattis till plusset och välkommen till tråden!

Hur mår ni i övrigt? Några symtom ännu trots att det är tidigt?
    Min yngsta är November-19 :D så då har vi lika gamla tjejer !
  • Birdiz
    Jag lägger också till mig i listan

1/12 Barnlängtan

1/12(?) Elin

2/12 KL

4/12 Birdiz

5/12 eae95
  • Birdiz
    Anonym (Elin) skrev 2021-03-30 18:21:43 följande:

Tack för era svar! Skönt att höra.

Själv blir jag tokig. Har ju t.o.m. själv skrivit högre upp att symtomen kommer tillbaka, likförbannat blir jag livrädd när jag inser att jag inte ?känt något? på länge.

Känns som att jag förstör graviditeten med mina nojor. Det blir bättre men 2-3 ggr om dagen blir jag superorolig och tror att missfall är på g. Så jobbigt!

Har ett tidigt ul inbokat om fyra veckor så jag får försöka hantera oron tills dess.

Om inte någon sitter på ett superknep för att noja mindre?

Jag har varit gravid 4 gånger nu och de är verkligen samma visa för min del. Absolut ingenting fram till v7-8 då illamåendet kommer som ett brev på posten ^^vill säga typ njuuuut av att inte känna dig gravid men förstår också att det är otroligt olika, en del vill känna symptom för att uppleva och slippa oroa sig och då är ju de helt ok men kanske något man ska jobba lite på om det stör ens vanliga liv.. jag googlade faktiskt en del statistik och blev lugn av det. Tänka att de flesta graviditeter leder till ett barn i slutänden och att man väntar barn - inte missfall! Hoppas de jag säger nu ger pepp för det är det jag vill ge :) 
Svar på tråden BF December 2021