Inlägg från: VidThe |Visa alla inlägg
  • VidThe

BF December 2021

Hej! Så skönt att få sina egna symtom och känslor bekräftade genom att läsa om era upplevelser! 26 år och väntar mitt första barn. Överlycklig och panikslagen på samma gång ????

1/12 Barnlängtan

1/12 Elin

1/12 Grapefrukt89

2/12 KL

4/12 Birdiz

4/12 iior

5/12 eae95

5/12 SC85

7/12 (December)

7/12 VidThe

9/12 Rosahimmel86

9/12 Jozsan

10/12 mamma91

• VidThe

Jag känner mig orolig för det här med jobbsituationen och covid19. De som jobbar på min arbetsplats (skola) har blivit hemtvingade efter v. 20 pga riskfylld arbetssituation. Det känns jobbigt att inte veta om restriktionerna ser likadana ut när jag är i v. 20. Hur tänker ni kring det? Tror ni att vi också får gå hem i v. 20?

• VidThe
    H3JH3J skrev 2021-04-16 07:38:07 följande:

Nu förstår jag vad alla gravida menat med detta illamående. Fy vad jobbigt. Det är som att vara åksjuk hela tiden verkligen. Det har satt igång rejält på mig nu och är i v 6. Försöker att inte ha tom mage och sådär. Det enda som funkar är att suga på en lakritsnapp men man ska ju helst inte äta lakrits. Jag vet inte hur detta ska funka med mitt jobb som lärare och dölja detta. Värst på morgon och kväll. Någon mer? :)

Hög igenkänningsfaktor! Själv tuggar jag mariekex vilket är det enda som hjälper mot illamåendet just nu. Har blivit ifrågasatt av eleverna några gånger... Jag är i vecka 7 och tycker i regel att illamåendet är värst mellan 10-15. Innan jag blev gravid trodde jag att morgonilllamående var det stora symptomet på grav men nu har man ju insett att det är så många fler symtom och att det yttrar sig olika för alla. Min mage har redan börjat växa vilket gör mig lite nojig men när man söker på grav. magar är det superstora skillnader. Hur är det med era magar?
Svar på tråden BF December 2021