Inlägg från: Lofffsan |Visa alla inlägg
  • Lofffsan

BF December 2021

Hej! Hänger gärna med här! Jag har bf 4/12, men ska tillbaka för vul och se om det stämmer. Hade ett missfall nu sista graviditeten så därför varit lite svårt med bf :)

• Lofffsan

1/12 Barnlängtan

1/12 Elin

1/12 Grapefrukt89

1/12 Teezz

2/12 KL

4/12 Birdiz

4/12 iior

4/12 Lofffsan

5/12 eae95

5/12 SC85

7/12 (December)

7/12 VidThe

9/12 Marsianen

9/12 Rosahimmel86

9/12 Jozsan

10/12 EmmalinneaS

10/12 mamma91

15/12 Primo

19/12 mih4

• Lofffsan
    KNAS2 skrev 2021-04-12 16:10:46 följande:

Spännande. När har du fått tid för vul? :)

Jag har en tid 19/4, så om en vecka. Längtar så med både oro och spänning. Jag hoppas det finns ett tickande hjärta där som väntar :)

När är du beräknad? :)
  • Lofffsan
    KNAS2 skrev 2021-04-12 20:07:53 följande:

Beräknad 7/12

Har fått ett tidigt UL inbokat den 22/4 pga ett tidigt MF tidigare. Ser också väldigt mycket fram emot det :)

Ja men vad skönt att ha ett vul att se fram emot :) hade någon mens mellan missfallet och denna graviditeten?
  • Lofffsan
    KNAS2 skrev 2021-04-12 20:46:54 följande:

Ja, MF var i juli 2020. Så det tog ett tag att bli gravid efter det.

Ja det är en jobbig väntan, och även jobbigt med ovissheten när man väl plussar igen! Men nu håller vi alla att våra små frön växer sig stora och starka :)
    Rosahimmel86 skrev 2021-04-13 09:18:31 följande:

Jag hade ett missfall i Januari och så hade jag en mens emellan.

I morgon ska jag på tidigt UL

Hoppas att allt ser bra ut

Beklagar missfallet! Och grattis till den nya graviditeten :) nu hoppas vi att allt ser bra ut imorgon! Vilken vecka är du i då?
  • Lofffsan
    Rosahimmel86 skrev 2021-04-13 22:18:04 följande:

I morgon är jag i 5+5 enligt app :)

Så vi får se hur mycket som syns

Lycka till idag :) jag va i fredag på vul, 5+6, såg inte så mycket mer än hinnsäck och gulesäcken. Ska tillbaks på måndag, 7+2. Hoppas få se ett hjärta då <3
  • Lofffsan
    Anonym (Qwerty) skrev 2021-04-14 10:53:00 följande:

Varför bokar ni vul så tidigt när man rekommenderas tidigast 6+0 pga möjligheten att inte se något? Tänker att det mer oroar än nyttar

Jag hade ingen mens mellan mitt missfall och graviditeten, så det var barnmorskan som bokade in tiden trots jag sa att jag trodde det var tidigt. Så inget jag bokade själv :)
    Rosahimmel86 skrev 2021-04-14 11:47:04 följande:

Tack

Samma här - det syndes hinnsäck och gulesäck

MEN jag har två hinnsäckar

Så läkaren bokade in nytt Ultraljud om två veckor för att se hur det utvecklar sig

Graviditeten (graviditeterna?) satt bra till i alla fall tack och lov

Shit, två hinnsäckar :D spännande!! Ska bli spännande att följa! Och skönt att det satt bra till och det man kunde se var bra så här långt :)
  • Lofffsan
    Anonym (Qwerty) skrev 2021-04-14 10:53:00 följande:

Varför bokar ni vul så tidigt när man rekommenderas tidigast 6+0 pga möjligheten att inte se något? Tänker att det mer oroar än nyttar

Trodde själv när jag fick tiden att jag var i 6+3 vilket jag där fick reda på att jag inte var, eftersom det var ett vul för datering :)
  • Lofffsan
    Jozsan skrev 2021-04-14 15:02:11 följande:

Jag gjorde också ett tidigt vul idag och läkaren kunde bara se en hinnsäck, ingen gulesäck och mätte hinnan till drygt 14 mm.

ska tillbaka om 2 veckor igen. Läkaren beräknade mig till att vara i v.4 så känns ju mest troligt att detta tyvärr inte är som det ska få jag borde vara i iaf v.5-6 nu

Vi får hoppas att du bara blev gravid senare än du trott och att det om två veckor ser bra ut! Det är det svåra med tidigt vul :/
  • Lofffsan
    Jozsan skrev 2021-04-14 16:10:13 följande:

Åh tack, men är rätt saker på när jag hade äl men kan ju skilja någon dag förstås och det är ju rätt mycket nu i början.

Vilken vecka är du i nu?

Jag förstår dig helt! Hade ju ett missfall här precis innan denna graviditeten, och skulle då vara i vecka åtta men det va bara en liten hinnsäck och jag började blöda spontant. Vi kvinnor brukar vara bra på att känna våra kroppar! <3 men ge det tid till nästa vul så får vi hoppas, ändå det sista som överger en!

Jag är i vecka sju nu (6+4) :)
  • Lofffsan
    H3JH3J skrev 2021-04-16 07:38:07 följande:

Nu förstår jag vad alla gravida menat med detta illamående. Fy vad jobbigt. Det är som att vara åksjuk hela tiden verkligen. Det har satt igång rejält på mig nu och är i v 6. Försöker att inte ha tom mage och sådär. Det enda som funkar är att suga på en lakritsnapp men man ska ju helst inte äta lakrits. Jag vet inte hur detta ska funka med mitt jobb som lärare och dölja detta. Värst på morgon och kväll. Någon mer? :)

Jaa, jag håller med! Gick in i vecka sju förra helgen och mår så illa! Kan inte äta något knappt och spytt några gånger, som tur var har jag varit hemma och sjuk i tre veckor nu med förkylning. Men denna veckan har förkylningen gått över till gravid symtom er delux! Förstår inte hur jag ska kunna gå tillbaka till jobbet på tisdag!! Jobbar med att titta in i munnar dagligen, och det kan lukta riktigt illa

Angående lakrits så var det de som jag hade dille på förra graviditeten. Så tror inte det är farligt om det inte är en överdrift :)
  • Lofffsan
    KNAS2 skrev 2021-04-16 10:06:37 följande:

Så du har också varit sjuk. Samma som mig.

Dock är jag frisk nu men känner inte av några mega gravoditetssymtom.

Japp, som sagt varit hemma tre veckor nu. De första två var kraftig förkylning (testat negativt för covid 2 gånger...) denna sista veckan har jag fortfarande varit väldigt täppt och snorig (förmodligen graviditeten) och sen illamående med spyor på det... :-/

Vad var du för sjuk? Skönt att du mår bra nu!
  • Lofffsan
    Anonym (Lina) skrev 2021-04-19 07:30:19 följande:

Hej alla! :)

Förra veckan plussade jag, wiie!

Har gjort ivf så det här var väldigt planerat och önskat. Har en grabb sen tidigare på två år, (också via ivf) och ser så fram emot att han ska bli storebror. Idag gick jag in i vecka 5. (4+0) Hur mår ni?

Välkommen och grattis :)

Jag mår riktigt jävla illa. Kan knappt äta mat, spyr emellanåt.. Men ser det som ett gott tecken! :)

Jag är 7+1, va på vul idag och fixk se ett tickande hjärta. Så skönt då jag precis kommer ifrån ett missfall! Nu hoppas vi bara på att det är ett starkt hjärta!! <3

Hur mår du?
  • Lofffsan
    Jozsan skrev 2021-04-19 20:06:18 följande:

Åhh vad fint att se ett tickande hjärta<3 En lättnad för dig kan jag förstå på något vis.

När är du beräknad just nu?

Ja det var så skönt att faktiskt kunna urskilja att det är något foster med ett hjärta där inne! :) sen tyckte barnmorskan att vi ska boka in ett till om två veckor ungefär då det finns en oro med tanke på tidigare missfall! Vilket också känns skönt!

Jag blev flyttad en dag bak, så vecka 7+1 nu istället för 7+2, så bf 5 december :)

Skulle du göra något tidigt ultraljud?
  • Lofffsan
    Jozsan skrev 2021-04-20 08:03:26 följande:

Det förstår jag! Har du fått missfall innan v.12 tidigare?

Jo jag har en tid nästa vecka, är då i v.8

Beräknad nu 8/12 efter sista mens.

Ja, mitt missfall va i vecka åtta. Och är i vecka åtta nu så är en känslig tid just nu... Så längtar till nästa vul 5/5 :)

Vad skönt! Då får vi hoppas att det går bra nästa vecka!
  • Lofffsan

Jag ändrade datum på mig också, har blivit framflyttad en dag :)

1/12 Barnlängtan

1/12 Elin

1/12 Grapefrukt89

1/12 Teezz

2/12 KL

4/12 Birdiz

4/12 iior

5/12 Lofffsan

5/12 eae95

5/12 SC85

5/12 H3JH3J

7/12 (December)

7/12 VidThe

9/12 Marsianen

9/12 Rosahimmel86

9/12 Jozsan

10/12 EmmalinneaS

10/12 mamma91

13/ 12 Hokuspokusan

15/12 Primo

19/12 mih4

• Lofffsan

Åh vad skönt att det såg bra ut på nipt! :) jag har lite dålig koll på just nipt. Inget det pratades om så mycket förra graviditeten. Är det något ni gör privat eller regionalt? :)

Jag ska på kub på onsdag, ser så mycket fram emot det men är också livrädd inför det! Många känslor, men ska bli så skönt efteråt!

Vi kommer inte ta reda på kön denna gången heller, men magkänslan säger helt klart en pojk. Fast jag är ju hemma och sjukskriven pga illamående och spyor så det säger väl emot xD

Jozsan skrev 2021-05-29 10:05:59 följande:

Hej och Grattis till er nya som hittar hit!

Jag är nu i v.13 och fick svar på Nipt i veckan, låg risk för trisomi.

Har kub på måndag så ska bli spännande att få se bebisen igen.

Dras dock med blödningar från och till fortfarande, så himla tråkigt och jag blir ju såklart orolig varje gång det blöder. Hoppas det går att avgöra på kub varifrån blödningen kommer..

Vi valde på Nipt att kryssa i rutan för kön men vill göra en ?rolig? grej av det så bara min syster vet könet just nu så ska vi överraskas nästa helg, mest för barnens skull

95% säker på pojke, min känsla och drömmar tyder på det.

Har ni någon känsla om kön eller någon som redan vet? <3

• Lofffsan
    Jozsan skrev 2021-05-29 13:11:22 följande:

Vi gjorde Nipt privat, kostar en slant men är ju också väldigt tillförlitligt.

Åh så spännande, vilken vecka är du i nu?

Hur många barn har du sedan tidigare?

Vi har två, en pojke som är 13 år och en flicka som är 6 år!

Jo, jag har förstått att det görs oftast privat. Men skönt att få lite resultat och att veta att det är tillförlitligt :)

Jag går in i vecka 14 idag. Så kommer göra kub på 13+4,tycker själv det känns lite sent... Men fick ingen tid innan.

Vi har en dotter som är 2 nu i sommar :) ska bli kul med ett syskon om att får vägen. Men även intensivt. Småbarnsåren är väldigt intensiva haha!
  • Lofffsan
    Jozsan skrev 2021-05-31 15:47:54 följande:

Välkomna ni nya och grattis :)

Jag hade kub idag och allt såg fint ut, bm kunde även se kön. Trodde inte det gick att avgöra såhär tidigt, 12+5 såå häftigt!

Åh vad skönt :)

Spännande med kön, har ni tagit reda på det? Eller ska ni vänta?
  • Lofffsan
    Jozsan skrev 2021-05-31 21:32:42 följande:

Ni skulle ju inte det ;)

Mitt bf datum är nu den 8/12

Åh vad mysigt med en liten pojk! :) det hade verkligen varit kul med en pojk här med, tänker att det är en pojk jag har i maggen! Men vem vet ;)

Blev du flyttad någon dag?
Svar på tråden BF December 2021