BF December 2021
Hej! Hänger gärna med här! Jag har bf 4/12, men ska tillbaka för vul och se om det stämmer. Hade ett missfall nu sista graviditeten så därför varit lite svårt med bf :)
Hej! Hänger gärna med här! Jag har bf 4/12, men ska tillbaka för vul och se om det stämmer. Hade ett missfall nu sista graviditeten så därför varit lite svårt med bf :)
1/12 Barnlängtan
1/12 Elin
1/12 Grapefrukt89
1/12 Teezz
2/12 KL
4/12 Birdiz
4/12 iior
4/12 Lofffsan
5/12 eae95
5/12 SC85
7/12 (December)
7/12 VidThe
9/12 Marsianen
9/12 Rosahimmel86
9/12 Jozsan
10/12 EmmalinneaS
10/12 mamma91
15/12 Primo
19/12 mih4
Spännande. När har du fått tid för vul? :)
Beräknad 7/12
Har fått ett tidigt UL inbokat den 22/4 pga ett tidigt MF tidigare. Ser också väldigt mycket fram emot det :)
Ja, MF var i juli 2020. Så det tog ett tag att bli gravid efter det.
Jag hade ett missfall i Januari och så hade jag en mens emellan.
I morgon ska jag på tidigt UL
Hoppas att allt ser bra ut
I morgon är jag i 5+5 enligt app :)
Så vi får se hur mycket som syns
Varför bokar ni vul så tidigt när man rekommenderas tidigast 6+0 pga möjligheten att inte se något? Tänker att det mer oroar än nyttar
Tack
Samma här - det syndes hinnsäck och gulesäck
MEN jag har två hinnsäckar
Så läkaren bokade in nytt Ultraljud om två veckor för att se hur det utvecklar sig
Graviditeten (graviditeterna?) satt bra till i alla fall tack och lov
Varför bokar ni vul så tidigt när man rekommenderas tidigast 6+0 pga möjligheten att inte se något? Tänker att det mer oroar än nyttar
Jag gjorde också ett tidigt vul idag och läkaren kunde bara se en hinnsäck, ingen gulesäck och mätte hinnan till drygt 14 mm.
ska tillbaka om 2 veckor igen. Läkaren beräknade mig till att vara i v.4 så känns ju mest troligt att detta tyvärr inte är som det ska få jag borde vara i iaf v.5-6 nu
Åh tack, men är rätt saker på när jag hade äl men kan ju skilja någon dag förstås och det är ju rätt mycket nu i början.
Vilken vecka är du i nu?
Nu förstår jag vad alla gravida menat med detta illamående. Fy vad jobbigt. Det är som att vara åksjuk hela tiden verkligen. Det har satt igång rejält på mig nu och är i v 6. Försöker att inte ha tom mage och sådär. Det enda som funkar är att suga på en lakritsnapp men man ska ju helst inte äta lakrits. Jag vet inte hur detta ska funka med mitt jobb som lärare och dölja detta. Värst på morgon och kväll. Någon mer? :)
Så du har också varit sjuk. Samma som mig.
Dock är jag frisk nu men känner inte av några mega gravoditetssymtom.
Hej alla! :)
Förra veckan plussade jag, wiie!
Har gjort ivf så det här var väldigt planerat och önskat. Har en grabb sen tidigare på två år, (också via ivf) och ser så fram emot att han ska bli storebror. Idag gick jag in i vecka 5. (4+0) Hur mår ni?
Åhh vad fint att se ett tickande hjärta<3 En lättnad för dig kan jag förstå på något vis.
När är du beräknad just nu?
Det förstår jag! Har du fått missfall innan v.12 tidigare?
Jo jag har en tid nästa vecka, är då i v.8
Beräknad nu 8/12 efter sista mens.
Jag ändrade datum på mig också, har blivit framflyttad en dag :)
1/12 Barnlängtan
1/12 Elin
1/12 Grapefrukt89
1/12 Teezz
2/12 KL
4/12 Birdiz
4/12 iior
5/12 Lofffsan
5/12 eae95
5/12 SC85
5/12 H3JH3J
7/12 (December)
7/12 VidThe
9/12 Marsianen
9/12 Rosahimmel86
9/12 Jozsan
10/12 EmmalinneaS
10/12 mamma91
13/ 12 Hokuspokusan
15/12 Primo
19/12 mih4
Åh vad skönt att det såg bra ut på nipt! :) jag har lite dålig koll på just nipt. Inget det pratades om så mycket förra graviditeten. Är det något ni gör privat eller regionalt? :)
Jag ska på kub på onsdag, ser så mycket fram emot det men är också livrädd inför det! Många känslor, men ska bli så skönt efteråt!
Vi kommer inte ta reda på kön denna gången heller, men magkänslan säger helt klart en pojk. Fast jag är ju hemma och sjukskriven pga illamående och spyor så det säger väl emot xD
Hej och Grattis till er nya som hittar hit!
Jag är nu i v.13 och fick svar på Nipt i veckan, låg risk för trisomi.
Har kub på måndag så ska bli spännande att få se bebisen igen.
Dras dock med blödningar från och till fortfarande, så himla tråkigt och jag blir ju såklart orolig varje gång det blöder. Hoppas det går att avgöra på kub varifrån blödningen kommer..
Vi valde på Nipt att kryssa i rutan för kön men vill göra en ?rolig? grej av det så bara min syster vet könet just nu så ska vi överraskas nästa helg, mest för barnens skull
95% säker på pojke, min känsla och drömmar tyder på det.
Har ni någon känsla om kön eller någon som redan vet? <3
Vi gjorde Nipt privat, kostar en slant men är ju också väldigt tillförlitligt.
Åh så spännande, vilken vecka är du i nu?
Hur många barn har du sedan tidigare?
Vi har två, en pojke som är 13 år och en flicka som är 6 år!
Välkomna ni nya och grattis :)
Jag hade kub idag och allt såg fint ut, bm kunde även se kön. Trodde inte det gick att avgöra såhär tidigt, 12+5 såå häftigt!
Ni skulle ju inte det ;)
Mitt bf datum är nu den 8/12