Inlägg från: H3JH3J |Visa alla inlägg
  • H3JH3J

BF December 2021

Jag är 34 och sambon 49. Han har 2 barn sen innan. Detta är mitt första. I Måndags var jag på besök hos Kvinnokliniken och skulle börja en utredning för ofrivillig barnlöshet. Min mens var ca 13 dagar sen så det första jag sa var att vi kanske borde ta ett test? Visst, sa läkaren. Jag gick och kissade i muggen och ställe den i luckan. Öööövertygad om att mensen bara var sen och i vanlig ordning ett negativt test. Går in till läkaren och hoppade upp i stolen och han skulle börja undersöka mig. Då sticker det in ett huvud på en sjuksköterska som säger "positivt!!".

Jag frågade läkaren "Vadå? Vad är positivt?!!"

"Grattis, det betyder att du är gravid!"

Lägligt nog låg jag ju redo för ett VUL så mycket riktigt, det bodde någon i mig.. Jag är i v 6. Jag var helt i chock! Som bonus får jag även komma på återbesök och ska dit i v 8 igen och göra ett till VUL. Jag är självklart superorolig för MF men försöker ändå leva på som vanligt.

1/12 Barnlängtan

1/12 Elin

1/12 Grapefrukt89

1/12 Teezz

2/12 KL

4/12 Birdiz

4/12 iior

4/12 Lofffsan

5/12 eae95

5/12 SC85

7/12 (December)

7/12 VidThe

9/12 Marsianen

9/12 Rosahimmel86

9/12 Jozsan

9/12 H3JH3J

10/12 EmmalinneaS

10/12 mamma91

15/12 Primo

19/12 mih4

• H3JH3J

Nu förstår jag vad alla gravida menat med detta illamående. Fy vad jobbigt. Det är som att vara åksjuk hela tiden verkligen. Det har satt igång rejält på mig nu och är i v 6. Försöker att inte ha tom mage och sådär. Det enda som funkar är att suga på en lakritsnapp men man ska ju helst inte äta lakrits. Jag vet inte hur detta ska funka med mitt jobb som lärare och dölja detta. Värst på morgon och kväll. Någon mer? :)

• H3JH3J
    Lofffsan skrev 2021-04-16 09:40:09 följande:

Jaa, jag håller med! Gick in i vecka sju förra helgen och mår så illa! Kan inte äta något knappt och spytt några gånger, som tur var har jag varit hemma och sjuk i tre veckor nu med förkylning. Men denna veckan har förkylningen gått över till gravid symtom er delux! Förstår inte hur jag ska kunna gå tillbaka till jobbet på tisdag!! Jobbar med att titta in i munnar dagligen, och det kan lukta riktigt illa

Angående lakrits så var det de som jag hade dille på förra graviditeten. Så tror inte det är farligt om det inte är en överdrift :)

Jag hittade ett nytt knep på fruktstunden idag. Rött äpple! Jag satt där, säkert grön hela ansiktet och höll på att springa iväg. Äta godis på jobbet går ej. Ungarna sniffar till sig det på flera mils avstånd. Då tog jag en klyfta rött äpple och tugga på. Det blev så mycket bättre. Så nu har jag hittat en bra grej. Får se hur länge det fungerar. :D
  • H3JH3J
    VidThe skrev 2021-04-17 10:16:19 följande:

Hög igenkänningsfaktor! Själv tuggar jag mariekex vilket är det enda som hjälper mot illamåendet just nu. Har blivit ifrågasatt av eleverna några gånger... Jag är i vecka 7 och tycker i regel att illamåendet är värst mellan 10-15. Innan jag blev gravid trodde jag att morgonilllamående var det stora symptomet på grav men nu har man ju insett att det är så många fler symtom och att det yttrar sig olika för alla. Min mage har redan börjat växa vilket gör mig lite nojig men när man söker på grav. magar är det superstora skillnader. Hur är det med era magar?

Jag läste att det där med att magen ser större ut är för att tarmarna svullnar. Stod i min app. Att det kan kännas som att byxorna börjar bli trånga men att efter ett tag kommer man kunna ha dom igen, ett tag.
  • H3JH3J

Alltså dessa humörsvängningar. Haha. Idag skulle jag duscha och satt och kissa innan. Rätt som det är kommer världens gråtattack. Jag går in i duschen och bara gråter o gråter. Min sambo knackar på dörren i panik

-"Har det hänt något???!!! Har du ont någonstans???!!!"

-"Nej allt är bra, jag är bara ledsen".

-"Varför då?"

-"Jag vet inte *böl böl böl* jag bara gråter."

Jag blir klar och lägger mig bredvid honom i soffan och säger att det kanske är hormonerna som spökar. "EH..ja" svarar han då. :D

Gråter till Let's Dance som har tema idag att dansa för en speciell person i deras liv. En stund efter det läser jag en rolig grej på Facebook och får världens skrattanfall och kan inte sluta skratta. Jag var tvungen att ringa min syster och skratta vidare med henne för min sambo undra vad tusan det var frågan om. :D hahaaha.

• H3JH3J
    Tryingtogetnr2 skrev 2021-04-19 12:48:47 följande:

Någon annan vars mage kört ihop sig totalt? Får panik, hade hellre varit förstoppad.

Ja, men är mest trög i magen. Är rädd att man ska trycka för hårt så man får mf. :( vet att man inte kan det men det känns nästan så.
  • H3JH3J

Jag ändrade datum på mig. Hade skrivit in fel datum i appen. :D

1/12 Barnlängtan

1/12 Elin

1/12 Grapefrukt89

1/12 Teezz

2/12 KL

4/12 Birdiz

4/12 iior

4/12 Lofffsan

5/12 eae95

5/12 SC85