Inlägg från: Mih4 |Visa alla inlägg
  • Mih4

BF December 2021

Hej!

Kul att läsa i tråden!

Jag plussade igår efter att verkligen ha råkat blivit gravid med vårt andra barn. Sexade oskyddat 6-7 dagar innan ägglossning och here We are med BF 19 december. Har ett barn som är född januari 2019, blir alltså 2 år på pappret men 3 år i åldersskillnad.

Jag känner att jag måste delta i facebookgruppen för att på riktigt förstå. Hur blir jag med där?

• Mih4

1/12 Barnlängtan

1/12 Elin

1/12 Grapefrukt89

1/12 Teezz

2/12 KL

4/12 Birdiz

4/12 iior

5/12 eae95

5/12 SC85

7/12 (December)

7/12 VidThe

8/12 Marsianen

9/12 Rosahimmel86

9/12 Jozsan

10/12 EmmalinneaS

10/12 mamma91

15/12 Primo

19/12 mih4

• Mih4

Någon mer än jag som funderar mycket över arbete+graviditet under pandemin?

Läste nu att sjukvårdspersonal inte får jobba efter vecka 20 pga hög smittspridning och då räknas man som riskgrupp enligt FHM. Det är alltså jag i början av augusti. Har inte lust att gå hem redan då faktiskt.

Någon annan som får det klurigt i sitt arbete? Bör man prata med sin arbetsgivare tidigare än vecka 13?

• Mih4
    Tryingtogetnr2 skrev 2021-04-18 17:15:12 följande:

Oj gäller de även om man jobbar som timvikare inom särskilda boenden?

Regeln för 20v gällde region Örebro (står i Nerkies allehanda idag). Vet inte hur det är nationellt eller i andra regioner, tyvärr!
  • Mih4
    Tryingtogetnr2 skrev 2021-04-18 19:55:27 följande:

Men åh jag såg de men de hann bli en jäkla plus artikel innan jag såg hela.

Bor i örebro län jag nämligen

Men dåså. Då är du också i läget att kanske berätta för arbetsgivare tidigt? Eller hur tänker du?

Känns inte så jättekul att vara hemma från Augusti - december och sedan ett år till. Det är dock arbetsgivaren som ska skriva ett intyg om att du förbjuds från arbete pga riskgrupp, sen söker man graviditetspenning från FK.

Fråga om växtvärk i livmodern: har har otroligt mycket växtvärk!
  • Mih4
    Tryingtogetnr2 skrev 2021-04-18 20:22:32 följande:

Ska bara jobba som timmis nu under början på våren och sen sommaren sen kanske jag slipper. Pluggar också 100% nämligen haha. Så då kanske jag kan fokusera på skolan sen i augusti istället. Hur gammal är du :)?

Ja jag tror jag ansträngt mig för mycket idag men man blir ju så jäkla nojjig.

Ja men dåså. Lite lättare :D

Jag är 28år, hinner bli 29, och det är mitt andra barn. Har en kotte hemma som är född Jan 2019.
Svar på tråden BF December 2021