Inlägg från: Stenbocken93 |Visa alla inlägg
  • Stenbocken93

BF December 2021

Hej på er!

Gravid med barn nr 2, har en son född i maj 2020 så ganska tätt emellan. Beräknat datum 3 dec just nu men jag tror det blir framflyttat vid första UL om 4 veckor. 

Illamåendet började 1,5 vecka tidigare denna gången så jag hoppas inte det betyder att det är mer än ett barn därinne (är själv tvilling så jag har en högre sannolikhet att få det). 

Vill slå ett slag för Postafen (receptfritt mot illamående). Jag envisades med att inte ta det i början av förra graviditeten med risk för att bli dåsig (då hade jag inte fått arbeta med mina huvuduppgifter på jobbet då det kräver hög koncentration från mig) men nu kör jag på med det från början och då blir livet mycket drägligare. Vissa kan bli dåsiga av medicinen men det är värt att prova (jag har sluppit det trots att jag kan bli det av andra åksjuketabletter). Förra graviditeten började jag med Postafen i v13 (mådde illa fram till v 25) och jag gick från att äta mycket sparsamt till att kunna äta kött, potatis och gräddsås en timme efter min första tablett. Eufori! Armband funkade inte för mig. Om Postafen funkar, be att få det på recept. Jag köpte 10 paket på apotek innan jag insåg att man kunde få det på recept och sparade en hacka på det...

Svar på tråden BF December 2021