Inlägg från: Jolly74 |Visa alla inlägg
  • Jolly74

BF December 2021

Jag ska på VUL idag och är taggad men lite nervös.

Jag har två pojkar som är 8 och snart 12 år så den här lille/lilla(?) blir en efterlängtad sladdis. Jag har önskat ett tredje barn i 7 år och trodde verkligen att loppet var kört. Jag fyller 47 i juni!

Det ska bli så spännande att få se den lilla bönan idag. Har varit orolig pga blödning tidigare i veckan. Inte jättemycket blod men ändå ängslig över ifall det skulle bli missfall. Det blev dock bara lite och höll upp igen till kvällen.

Undrar om jag är den äldsta blivande mamman på forumet?!

?Experienced but still sparkling!?????

Beräknad förlossning 21/12-21

• Jolly74

Tack!

Idag gick det sådär... Fostret var betydligt mindre än det borde vara i vecka 7 plus 2 dagar. Läkaren sa att antingen har jag haft ägglossning riktigt sent och att befruktningen skett sent. Fostret var endast 3,8 mm. Det motsvarade vecka 5. Antingen är det som läkaren sa eller så har det avstannat och missfall är på gång. Inget hjärta än. Jag blev uppbokad till nytt VUL nästa fredag. Nu känner jag mig ännu mer nervös än innan. Jag mår dock bra som vanligt och har inga blödningar eller smärtor någonstans. Så vi får hålla tummarna för att det lilla livet växer så det knakar den kommande veckan. Jag hade första dag på min sista mens 17:e mars.

Jag återkommer nästa vecka med uppdatering.??

• Jolly74

Idag blev en besvikelse för mig. Det gick inte att se något foster längre. Jag är så ledsen. Det här var verkligen sista chansen för mig. Redan förra veckan antydde gynekologen att fostret var mindre än det borde varit då och att jag kunde förvänta mig missfall under veckan som kom. Eftersom inget hade hänt så trodde jag idag att det skulle ha vuxit till sig och att allt var frid och fröjd. Men tyvärr kunde vi bara se en hinnsäck och inget mer. Jag fick åka till gynakuten på sjukhuset för en second opinion men de hade inga tider utan jag får komma tillbaka efter helgen och vänta på akuten. Känns så trist nu. Jag hade glatt mig så mycket åt det lilla livet men nu är det bara tomt.

Jag önskar er andra all lycka framöver med era bebisar de är små mirakel alla och envar.

Svar på tråden BF December 2021