Inlägg från: Rosahimmel86 |Visa alla inlägg
  • Rosahimmel86

BF December 2021

Tryingtogetnr2 skrev 2021-04-15 08:21:00 följande:

Jag tror jag plussat då alla tidiga test fortsätter vara positivt och illamåendet håller sig i. Isf e lillasyskonet beräknat 29 december, får fler andra test hem idag som tex clearblue och de.

Vad spännande!

Jag håller tummarna för dig :)

När jag plussade med sticka tidigt så tog jag ett CB digital

Det visade "ej gravid"

Men två dagar senare var det mycket starkare och jag fick "gravid 1-2"

Ville bara säga det ifall du skulle få samma sak

Clearblues är lite sega i starten :p
  • Rosahimmel86
    Tryingtogetnr2 skrev 2021-04-16 06:54:32 följande:

Det va ett plus, så lycklig.

Småsyskonet är beräknad 26 december enligt nc men 28 dec enligt andra appar.

Grattis!! :)
  • Rosahimmel86
    Jozsan skrev 2021-04-27 15:30:40 följande:

Var på nytt vul idag och en liten 8 veckors böna syntes med tickande hjärta <3

Sån lättnad även om det fortfarande är väldigt tidigt.

Dock rätt olustig känsla från den som utförde undersökningen, han var stressad och undersökte rätt ?hårt? och snabbt. Det är så olika från vem man får möta tycker jag, vissa är så himla försiktiga och lugna- så jag tycker det ska vara iofs. Detta kändes bara obekvämt :(

Men åh vad härligt att du har fått se den lilla bönan.

Jag har tid i morgon för VUL

Hoppas så på att få se samma sak :)
  • Rosahimmel86
    Sandback skrev 2021-04-29 15:33:12 följande:

Hej!

Vad glad jag är att jag hittade hit????

Jag har beräknat bf 21/12. Jag är 29 år och väntar nummer 3, vi har tillsammans sedan tidigare två tjejer på 8 och 5 år. Blir lite som att börja om då barnen är som ?stora?, vi är väldigt glada efter att ha försökt en längre tid, missfall osv.

Vad roligt!

Jag "börjar också om"

Jag har tre barn sedan tidigare i åldrarna 17,15,12

Själv fyller jag 35 i år :)
  • Rosahimmel86
    Jolly74 skrev 2021-05-07 08:39:50 följande:

Jag ska på VUL idag och är taggad men lite nervös.

Jag har två pojkar som är 8 och snart 12 år så den här lille/lilla(?) blir en efterlängtad sladdis. Jag har önskat ett tredje barn i 7 år och trodde verkligen att loppet var kört. Jag fyller 47 i juni!

Det ska bli så spännande att få se den lilla bönan idag. Har varit orolig pga blödning tidigare i veckan. Inte jättemycket blod men ändå ängslig över ifall det skulle bli missfall. Det blev dock bara lite och höll upp igen till kvällen.

Undrar om jag är den äldsta blivande mamman på forumet?!

?Experienced but still sparkling!?????

Beräknad förlossning 21/12-21

Wow stort grattis!

Jag väntar också en sladdis

Min yngsta är 12 år

Hur gick det i dag?
  • Rosahimmel86
    Jozsan skrev 2021-05-12 14:10:10 följande:

Hej!

Hur går det för alla?

Jag hade ett till vul idag och beräknas vara i v. 10+5, en liten sprattlande bebis ser man på skärmen nu. Så häftigt och helt underbart <3

Mår riktigt dåligt tyvärr, kräks flertalet gånger per dag och tröttheten sitter som ett block över mig. Har ju två barn sedan tidigare och aldrig mått såhär tidigt, något särskilt med trean kanske ;)

Här går det bra

Jag var på VUL igår i 9+5 och fick också se en sprattlande bebis

Så nu har vi vågat gå ut med det :)

Annars så mår jag bättre än tidigare veckor även om tröttheten och illamåendet infinner sig ibland
  • Rosahimmel86
    Jozsan skrev 2021-05-13 19:31:51 följande:

Vad härligt! Det är ju en speciell känsla att få se den lilla utvecklas så snabbt.

Kommer du göra kub?

Jag ska göra både nipt och kub, kommer ta blodprov imorgon för nipt och göra kub om två veckor.

Jag tror bara att jag kommer göra NIPT

Jag har inskrivning i morgon så då får jag veta lite mera :)
  • Rosahimmel86
    Jolly74 skrev 2021-05-14 17:53:22 följande:

Idag blev en besvikelse för mig. Det gick inte att se något foster längre. Jag är så ledsen. Det här var verkligen sista chansen för mig. Redan förra veckan antydde gynekologen att fostret var mindre än det borde varit då och att jag kunde förvänta mig missfall under veckan som kom. Eftersom inget hade hänt så trodde jag idag att det skulle ha vuxit till sig och att allt var frid och fröjd. Men tyvärr kunde vi bara se en hinnsäck och inget mer. Jag fick åka till gynakuten på sjukhuset för en second opinion men de hade inga tider utan jag får komma tillbaka efter helgen och vänta på akuten. Känns så trist nu. Jag hade glatt mig så mycket åt det lilla livet men nu är det bara tomt.

Jag önskar er andra all lycka framöver med era bebisar de är små mirakel alla och envar.

Åh nej vad tråkigt

Jag beklagar
  • Rosahimmel86

Jag gjorde nipt i tisdags så nu väntar jag på provsvaren

Vi är för nyfikna och kommer att titta om det är en flicka eller en pojke :)

Hoppas få svar nu i veckan så man slipper oroa sig

• Rosahimmel86
    Jozsan skrev 2021-05-30 22:19:01 följande:

Jag gör kub imorgon och ska bli spännande att höra om bf datumet kommer flyttas fram eller bak, eller stå kvar så som jag räknat ut :)

Ja småbarnsåren är ju krävande, nu har mitt äldsta en diagnos som gör att han krävt mer än vanligt men att få två tätt i ålder har jag inte testat, ännu ;)Så spännande, varför valde ni att göra Nipt om jag får fråga? :)

Jag bor i Blekinge och här gör dom NIPT istället för KUB

Det är bara därför :)
  • Rosahimmel86
    Jozsan skrev 2021-06-01 18:39:31 följande:

Jag förstår, det skiljer sig verkligen beroende på vart i landet en bor vad som erbjuds och inte.

Har ni fått svar på Nipt nu?

Nej tyvärr har vi inte fått svar än.

Det var en vecka sedan jag tog proverna i dag

Hoppas få svar innan helgen i alla fall
  • Rosahimmel86

Ja jag hoppas verkligen att svaret kommer innan helgen

Jag drömde om det i natt.

Att svaret kom tillbaka och att det var fel på det.

Så jag fick göra om det igen

Då kom svaret att bebisen var frisk och att det var en flicka

Hoppas det var en sanndröm <3

Väntan är olidlig

• Rosahimmel86
    Jozsan skrev 2021-06-02 20:49:03 följande:

Jag drömde också så mycket om det, sen kom ett svar att de inte kunnat utföra testet på första blodprovet så fick vänta ytterligare 1 vecka på analys för det andra röret. Längsta veckan i mitt liv kändes det som ;)

Har du någon dotter idag, är din känsla att det är en tjej?

Det lät ju nästan som min dröm

Ja jag har 3 tjejer I dag och inga pojkar :)

Jag är bara glad om det är friskt
Svar på tråden BF December 2021