• Anonym (Kaffedraken)

    Hjälp! Dessert från 90talet, vilken tänker jag på?!

    Jag blir knäpp. Jag kan se den framför mig och riktigt känna smaken av den. Men INGEN i min omgivning vet vad jag pratar om, alla ser ut som frågetecken.

    Så nu frågar jag här om NÅGON vet vad jag menar eller om jag inbillar mig.

    90talet, mitten/slutet.

    Förpackningen liknade Risifruttis. En större behållare med pudding/mousse som smakade karamellkola. Lilla behållaren innehöll nån sorts "crunch" med karamellsmak som man hällde uppepå.

    Jag är HELT övertygad om att den hette Fresta (men när jag söker på det får jag bara fram vaniljsås från Ekströms).

    Stod ihop med Jackys choklad och kolapuddingar i affären.

    Har jag blandat ihop något eller existerade detta?!

    Jag googlar o frågar runt, men får INGEN klarhet i detta. Men det var såå gott !!

    Hoppas någon kan hjälpa mig!

  • Svar på tråden Hjälp! Dessert från 90talet, vilken tänker jag på?!
  • Anonym (Kaffedraken)

    Jag vet vad du menar, men minns inte vad produkten hette. Karamellpudding med någon form av crunch var det.

  • Anonym (Kaffedraken)

    Åååh jag minns den också! Försöker komma ihåg hur förpackningen såg ut och vad den hette. 

  • Anonym (Kaffedraken)

    Åh den var god ja! :D Minns tyvärr inte namnet heller... Sedan kom de väl med två olika smaker på den där, andra var inte lika bra.

  • Anonym (Kaffedraken)
    Mortiscia80 skrev 2021-03-27 07:17:48 följande:

    Åh den var god ja! :D Minns tyvärr inte namnet heller... Sedan kom de väl med två olika smaker på den där, andra var inte lika bra.


    Jaa precis!!

    Den andra gillade jag inte, men den här karamellpuddingen var så god och hiskeligt söt xD
  • Anonym (Kaffedraken)
    100wfs skrev 2021-03-26 23:55:33 följande:

    Åååh jag minns den också! Försöker komma ihåg hur förpackningen såg ut och vad den hette. 


    Tack och lov, då har jag inte drömt xD
    100wfs skrev 2021-03-26 23:55:33 följande:

    Åååh jag minns den också! Försöker komma ihåg hur förpackningen såg ut och vad den hette. 


    Tack och lov att jag inte är ensam. Håller på att bli knäpp för ingen fattar när jag berättar xD
  • Anonym (Kaffedraken)
    Pinotage skrev 2021-03-26 22:17:35 följande:

    Är det Tapioka som du tänker på ?


    Nej inte tapioka.
  • Anonym (Kaffedraken)
    Virriga Vera skrev 2021-03-26 22:43:40 följande:

    kinuski?


    Nej tyvärr. Det är något helt annat.
Svar på tråden Hjälp! Dessert från 90talet, vilken tänker jag på?!