• Slisk24

Alkohol migrän

Hej, jag är 24år, har druckit och festat sen 17år.

Jag har alltid druckit mycket, utan överdrift 1 flaska ibland 2, väldigt full blir jag ibland däckar jag.

På senare tid, ett år ca så kan jag dricka 2-3 öl och känna av rätt bra, 5 öl och jag e full, jag får efter ca 4-7 öl får jag jätte mycket migrän, alltså såpas att jag inte kan va med på något överhuvudtaget...

Vad kan detta bero på? Känns som jag är allergisk mot alkohol, ordet öl i texten motsvarar öl, cider, grogg osv

• Svar på tråden Alkohol migrän
  • FtS70

Nu vet du varför migränpatienter ofta avstår alkohol helt. För många är själva alkoholen en trigger för anfall. Det spelar alltså ingen roll om du dricker öl, vin eller sprit.

• Aliona

Vet du att det är migrän och inte vanlig huvudvärk? Hur känns det? Migrän är en alldeles särskild sorts huvudvärk och inte synonymt med kraftig huvudvärk, som det ibland låter som.

Alkohol är en av vanligaste trigger så de allra flesta med migrän kommer förr eller senare fram till att de måste avstå från att dricka någon alkohol alls.

• Anonym (A)

Du kanske skulle fokusera mer på din överkonsumtion av alkohol. Du skulle kunna titta på AA:s hemsida innan du sjunker ännu djupare.

• Anonym (Migränpatient)

Vad det beror på? Tja, alkohol är en vanlig triggerfaktor för migrän. Jag får också migrän om jag dricker för mycket, men då dagen efter (har inte hänt på många år nu). Sluta dricka så mycket, helt enkelt. Och varför dricker du så mycket att du däckar? Det verkar inget roligt alls.

Svar på tråden Alkohol migrän