• KNAS2

BF DECEMBER 2021 - FÖRSTA BARNET

Hej!

Här kommer en grupp för oss som, väntar vårat första barn i december 2021.

Jag tänker att det är roligt att dela med sig av våra BF-datum och vår ålder.

KNAS, 31 år, BF 7/12

Tjing!

• Svar på tråden BF DECEMBER 2021 - FÖRSTA BARNET
  • KNAS2

Jag har varit sjuk i snart två veckor men inte testat positivt för covid förrän denna veckan så mitt fokus har varit lite delat då jag i ungefär samma stund som jag blev sjuk även plussade på stickan.

Jag pratade med smittskydd igår som ställde lite rutinfrågor så som om jag har några sjukdomar i grunden, äter jag några mediciner och tillslut frågade hon "är du gravid?"... Jag blev helt tyst i luren och sa tillslut. "ja. Ja jag är faktiskt gravid". Det var så konstigt att berätta det för någon annan än min sambo, haha!

Så nu hoppas jag att detta vänder så att jag blir piggare och att mina sjuksymtom byts ut mot graviditetssymtom :)

• MrsXy
    Emjol skrev 2021-04-09 19:03:45 följande:

Man blir ju lite nojjig ändå.. Testade mig med testa tidigt test 4 dagar innan BIM och fick ett svagt plus, testade mig imorse med vanligt test men inte det minsta tecken på postitivt? Har dock varit gravid tidigare men gjorde då abort och då minns jag att jag plussa minst en vecka efter BIM och negativt innan det, så förmodligen är det samma nu. Har inga tecken på att mensen är påväg och enligt min intuition så är jag gravid. Samma känsla hade jag även sist där, jag bara visste liksom.

Håller tummarna att det går hela vägen och väntar några dagar innan jag testar igen helt enkelt :)

Säkert är din magkänsla rätt !
    Alltså vad jag förstått så är Hcg-stickor kvalitativa tester, dvs de kan bara visa + eller -, och om strecket är starkt eller svagt betyder egentligen ingenting. Trots att man såklart alltid vill se ett starkt streck :) Så det kan ju vara bra att veta.. 
  • MrsXy

Vad var era första symtom förresten? Skiljde de sig från om ni tidigare trott att ni varit gravida men inte varit?
    När jag innan trott det så har jag tänkt att jag har lite större bröst, men inget annat. Nu var det som en smäll, helt slut första dagarna, känsla av att vara sjuk, varm och molvärk Solig

• Emjol
    MrsXy skrev 2021-04-10 08:58:35 följande:

Säkert är din magkänsla rätt !

Alltså vad jag förstått så är Hcg-stickor kvalitativa tester, dvs de kan bara visa + eller -, och om strecket är starkt eller svagt betyder egentligen ingenting. Trots att man såklart alltid vill se ett starkt streck :) Så det kan ju vara bra att veta.. 

Tack :) Jo jag har testat mig många gånger tidigare och det har aldrig visat det minsta positivt om jag inte har varit gravid. Sist tror jag det vart plus i vecka 6 och det var även då graviditetssymtomen dök upp på ett brev på posten också. :)
  • KNAS2
    MrsXy skrev 2021-04-10 09:03:05 följande:

Vad var era första symtom förresten? Skiljde de sig från om ni tidigare trott att ni varit gravida men inte varit?

När jag innan trott det så har jag tänkt att jag har lite större bröst, men inget annat. Nu var det som en smäll, helt slut första dagarna, känsla av att vara sjuk, varm och molvärk 

Förra gången som slutade i MF var jag betydligt tröttare. Denna gången mest önt I brösten. Men har varit sjuk sedan jag plussade så har kanske missat andra symtom då jag känt mig krasslig.
  • Grapefrukt89
    MrsXy skrev 2021-04-10 09:03:05 följande:

När jag innan trott det så har jag tänkt att jag har lite större bröst, men inget annat. Nu var det som en smäll, helt slut första dagarna, känsla av att vara sjuk, varm och molvärk Solig

Väldigt likt min vanliga pms som växlat mellan att ibland vara illamående, ömma bröst, sjuk-känsla, sömnproblem molvärk, dålig i magen, dåligt humör/kort stubin etc. till att bara vara lite öm i brösten, lite molvärk och trött.

Denna gången fick jag den lätta version av allt med "bara" ömma bröst, trötthet, molvärk i början av graviditeten.

Är dock inne i vecka 7 (6+1) och har nu illamående sen 1,5 vecka tillbaka. Känns som att jag är bakis hela tiden (ingen spykänsla, men jobbigt dygnet runt), där ingen bakispizza i världen kan få mig att må bra igen. Liiiite surt. Goare att va bakis, för då finns ett slut på eländet iaf. Solig Flört hahahah!

Hur länge kan detta hålla på tro? Vad har ni andra hört om illamående?

Hur långt gången är du nu MrsXy?

• MrsXy
    KNAS2 skrev 2021-04-10 09:56:51 följande:
    Förra gången som slutade i MF var jag betydligt tröttare. Denna gången mest önt I brösten. Men har varit sjuk sedan jag plussade så har kanske missat andra symtom då jag känt mig krasslig.
    Aha ja då är det kanske svårt att känna symtom! :)
  • MrsXy
    Grapefrukt89 skrev 2021-04-10 09:58:03 följande:

Väldigt likt min vanliga pms som växlat mellan att ibland vara illamående, ömma bröst, sjuk-känsla, sömnproblem molvärk, dålig i magen, dåligt humör/kort stubin etc. till att bara vara lite öm i brösten, lite molvärk och trött.

Denna gången fick jag den lätta version av allt med "bara" ömma bröst, trötthet, molvärk i början av graviditeten.

Är dock inne i vecka 7 (6+1) och har nu illamående sen 1,5 vecka tillbaka. Känns som att jag är bakis hela tiden (ingen spykänsla, men jobbigt dygnet runt), där ingen bakispizza i världen kan få mig att må bra igen. Liiiite surt. Goare att va bakis, för då finns ett slut på eländet iaf. Solig Flört hahahah!

Hur länge kan detta hålla på tro? Vad har ni andra hört om illamående?

Hur långt gången är du nu MrsXy?

Åh jag förstår ! Jag har hört att det kan variera enormt men brukar vara värst i första trimestern, som jag hört, om man inte har extremt och det håller i sig hela, men det verkar mindre vanligt.
    Var det första gången ? Du skrev "denna gången" :)
    Jag är snart i v. 7 ! :) 
  • Vicki89

Vad tror ni om den här stegringen? Hade missfall i december och är så orolig. Ser de här så starka ut som de ska eller borde det vara starkare nu på BIM+4? Ökar de som de ska tror ni?

Ovanifrån: BIM-2, BIM, BIM+2, BIM+4

• KNAS2
    Vicki89 skrev 2021-04-11 09:57:59 följande:

Vad tror ni om den här stegringen? Hade missfall i december och är så orolig. Ser de här så starka ut som de ska eller borde det vara starkare nu på BIM+4? Ökar de som de ska tror ni?

Ovanifrån: BIM-2, BIM, BIM+2, BIM+4

De ser ju jättefina ut!

Försök att glädjas trots att det är svårt.

Jag går fortfarande och tänker att det värsta kommer att hända
Svar på tråden BF DECEMBER 2021 - FÖRSTA BARNET