mandarincurd skrev 2021-10-01 07:14:03 följande:
Heeej på er! Skönt att samtliga får vara hemma, så läskigt med lyfta restriktioner tycker jag. Allt på en gång! Dumt? Jaaa. Folk verkar även tro att det är fritt fram att röra sig utanför hemmet trots symtom - hjälp!
Jag knegar på men får tack och lov fortsätta hemifrån. :)
Sammandragningar verkar ni alla ha men jag tror inte jag märkt av en endaste en? Hur känns de?
Mycket livlig bebbe i magen. Igår var han lugnare men han väckte mig nu imorse genom några rejäla karatesparkar, nice. Han har tack och lov inte hittat mina revben ännu.
Men wow, min mage har verkligen vuxit på sig ordentligt de senaste veckorna!!! Sjukt vad fort det går. Och i helgen går vi in i sista trimestern!!!!! Stoppa tiden jag hinner inte med hahah.
Vet inte om någon av er är med i någon facebookgrupp, typ bf december-grupp. Jag måste nog gå ur den. Det är så mycket oro och de sätter verkligen tw på allt. Folk är oroliga och vänder sig till sociala medier för att ställa en fråga som de enkelt hade kunnat ringa vården om. Massa tjöt om bb-väska, 3d-ultraljud, andningslarm, minskade fosterrörelser yada yada. Ber om ursäkt om jag låter bitter, men bitterheten har blivit något förstärkt av graviditeten haha.
Hoppas allt är fint med er alla! <3
Hej! Ja jätteläskigt med lyfta restriktioner, speciellt när skyddet från vaccinet inte verkar sitta i så länge. :S Hoppas verkligen inte att det här ställer till det för vården. Vill ju inte att det ska införas hårdare restriktioner på förlossning och BB framöver. :( Folk beter ju sig som att pandemin är helt bortblåst nu.
Skönt att du kan jobba hemma. Jag har haft en del bemanning i offentlig miljö fram till nu, men på måndag försvinner alla avspärrningar och råd om att hålla avstånd på jobbet så har ansökt om graviditetspenning från då. Resterande 75% kan jag arbeta hemma, vilket känns bra.
Min mage har också växt jättemycket. Har börjat känna av den när jag sitter i soffan. Får byta sittställning ofta för att det trycker på magen haha. Tycker även att den känns tyngre när jag reser mig upp, speciellt efter att jag ätit.
Jag har undvikit Facebook-grupper för att jag inte orkar någon extra stress. Har tänkt ibland att det kanske vore bra om man undrar något. Men efter vad du skriver så fortsätter jag nog att hålla mig borta. :p
Jag har också blivit mer irriterad på sistone. Tror det är alla hormoner som spökar. Känner mig även väldigt trött och stressad emellanåt. Vi har ganska mycket kvar att förbereda inför december (vagn och babyskydd stressar mig mest) och det känns som tiden rullar på så himla snabbt... hinner inte heller riktigt med.