Matkostnader
Vi kom överens med familjen om 2050 i månaden (ändå orimligt enligt mig), och 700 i hygien direkt till dottern. Omkostnader får de själva stå för, då de ställt till det bakom min rygg. Hade de bara stöttat henne på rätt sätt så hade detta aldrig behövt hända. De tror på att de främjar men de håller med henne i allt och gör lite som hon vill. Det är bra till viss del, men här blir det en längtan från hemmet och till folk som jämkar med. Tyvärr. Då tycker jag oxå att de får stå för lite. Hålla på med ören och pund är bara osmakligt. Men blir nu ca 400 i veckan. Hemma äter hon inte ens för så mycket och då har hon specialkost.. Men men!! Money is very funny.
Du verkar inte heller förstå att detta är till ditt barns bästa. Hon har själv valt det för att hon mår bättre av det - en 16 åring är gammal nog själv att känna sånt. Och då sitter DU och tänker på pengar.. "hon äter minnsan inte så mycket" eller "hon äter ju lunch i skolan" otroligt osmakliga kommentarer.
Ditt barn har hittat ett hem hon mår bra i. Stötta henne då! Och barn KOSTAR. Du ifrågasätter att dom ska ha pengarna.. Men frågan är varför DU ska ha dom? T ex underhåll när ditt barn inte bor med dig?
Att det inte ska ske "svart på vitt" är jag helt med på noterna och att ni skriver avtal om det men allt annat är du bara ute och cyklar. Fråga dig istället vad DU kan göra bättre och hur du kan vara en bättre förälder än att fokusera på hur mycket ditt barn äter....