Anonym (Tyckte det tidigare) skrev 2021-07-01 19:32:37 följande:
Massor av grejer. Jag tror jag insåg att jag älskade honom redan när jag var 12. Men gjorde inget åt det förrän 16. Jag började försiktigt med att ge komplimanger, krama honom och försöka visa upp mig inför honom på olika sätt, klädsel beteende och försökte se sexig ut. Hade ingen effekt. Försökte mer grejer utan effekt. Min kompis mamma/pappans fru märkte detta och pratade ensam med mig om att jag borde lägga av. Tog inte till mig det utan tolkade det som att hon var avundsjuk. Men var aktsam med att göra sånt när hon såg. Men ingen effekt på pappan.
Sedan märkte min kompis detta och blev sur på mig. Jag berättade för henne att jag var kär men lovade lägga av och hon förlät mig.
La inte av utan försökte uppvakta pappa med sms, Messenger, mail, han sa åt mig att lägga av, jag gjorde inte det sedan blockade han mig.
Sedan vägrade min kompis att vara vän med mig mer och jag fick inte komma dit. Började stalka honom utomhus, när han skulle till jobbet från jobbet, väntade vid hans bil, försökte på olika sätt övertala honom om att jag älskade honom och vi var menade att vara tillsammans (jag var helt övertygad då om att han älskade mig med och bara jag fortsatte skulle det bli vi).
Vid ett tillfälle då jag gjort inbrott på hans jobb för att försöka vänta på honom där (hade tänt ljus, spridit ut rosblad osv) kom polisen och det blev 3 månader på psyket (LPT) och kontaktförbud.
Oj! Tack för att du delade det. :)
Får man fråga hur det gick när du blev LPT:ad o.s.v.? Kom du över honom? Eller iaf kunde kontrollera beteendet?