• Anonym (Undrar!)

Kvinnor kåta?

Hur känns det sexuellt för er kvinnor då ni blir sexuellt upphetsade på en man?
    Som ni spanat in någonstans.

• Svar på tråden Kvinnor kåta?
  • Anonym (meh)
    Anonym (Undrar!) skrev 2021-03-30 08:15:19 följande:

Hur känns det sexuellt för er kvinnor då ni blir sexuellt upphetsade på en man?
    Som ni spanat in någonstans.

Men varför ställa sådana frågor? Ligger du och morgonrunkar i sängen.

Jag blir F.Y.I inte sexuellt upphetsad bara för att jag spanat in någon.
  • Mandel

Blir väl inte sexuellt upphetsad av någon jag sett utan bara dem jag vidrört.

Den vise talar om vad han ser, dåren om vad han hört.
  • Fjäril kär

Det är ju inte så det funkar.

Jag blir inte automatiskt kåt bara för att jag ser nån snygg man passera förbi.

Kåt blir jag av beröring, ögonkontakt och mindfuck...

• Anonym (Undrar!)

Själv kunde jag bli upphetsad av en kvinno kropp som jag såg.
    Om brösten är uppnosiga eller benen vackra.
    Fast en tid framför tjejen ökar på sexlusten det hela.
    Vi killar kan bli sprängkåta medans tjejer inte tänder på en kroppsligt del av mannen enbart?
    fluktar ni inte alls på manliga kroppar?

• Anonym (Nä)
    Anonym (Undrar!) skrev 2021-03-30 10:41:11 följande:

Vi killar kan bli sprängkåta medans tjejer inte tänder på en kroppsligt del av mannen enbart?

Nä, det kan se sexigt ut, men blir inte kåt av o se en snygg man eller kropp. Behöver känna att vi matchar mentalt, buset, ögonkontakten och leken för att gå igång.
  • Fjäril kär

Att tycka någon är attraktiv är inte samma sak som att bli kåt.

Självklart kan jag fastna i ett snyggt utseende, en hårig bringa, en snygg rumpa etc. Men jag blir inte kåt.
  • RenLuft
    Fjäril kär skrev 2021-03-30 10:51:39 följande:

Självklart kan jag fastna i ett snyggt utseende, en hårig bringa, en snygg rumpa etc. Men jag blir inte kåt.
    Vi behöver utgå ifrån denna inlägg, för jag tror att det var det som TS menade, men använde klumpig formulering och klumpig ord.

Det som Fjäril, skriver, är nog det som TS är nyfiken på, tror jag. Berätta mer om det som Fjäril kär delar med sig av, för det är nog det som TS vill ha som information, tippar jag på.

Användaren som skrev om morgonrunkning, fick mig att skratta lite. Det var kul läsning, haha...

TS, kan bekräfta om det verkligen är som Fjäril kär skriver.

Jag blir inte heller kåt bara av utseende. Det känns konstigt...Eller bör män bli det? . . .
  • Guldnovan

Instämmer i allt övriga sagt.

Mannens kropp är inte sexuellt laddad på sanna sätt som kvinnans.

Jag tittar på fina män men det dunkar inte i skrevet för det...

• Anonym (Daimon)
    Fjäril kär skrev 2021-03-30 10:51:39 följande:

Skillnaderna därvdlag är nog rätt stor mellan kvinnor & män.

För mig, man, har det alltid varit så att ju mer jag har lärt känna kvinnan, t.ex. på jobbet, desto mindre kåt har jag blivit på henne. Även alltså när jag tycker bra om henne.

För kvinnor verkar det vara tvärtom. Ju mer de lär känna mig, desto kåtare blir de.

Detta har gett upphov till en hel del märkliga situationer. När de väl börjar stöta på mig, då är mitt intresse för dem borta.

Sen vet jag förstås inte om de flesta män är som jag avseende detta, men jag tror att skillnaden finns.

Fast det kanske också har att göra med hur man ser ut. Jag ser ok ut men är absolut inte den kvinnorna vänder sig om efter. Den riktigt snygge mannen kanske råkar ut för de där kvinnorna som blir kåta på dem direkt.
  • Anonym (meh)

Förlåt men är du väldigt ung? Jag bara undrar eftersom du ställer frågor som handlar om en rätt så självklar sak. 
    Man kan absolut uppskatta det man ser men det är väl tämligen vetenskapligt utrett för länge sen, att män är mycket mer visuella än kvinnor (på gruppnivå, det kan alltid finnas individer som tycker lite olika saker). 
  • Anonym (C)

Håller med i det som flera redan sagt, blir inte kåt av att se en snygg man. Eventuellt uppstå intresse, attraktion kommer väl snarare när möte uppstått. Kåt blir jag när man träffar en man som man finner attraktiv och blivit intresserad av och det är ömsesidigt och det blir laddat med blickar och beröring osv.

• MammAmma

Attraktion, kåthet och upphetsning är inte samma saker, känns som att alla i tråden pratar förbi varann eftersom de inte lyckas hålla isär begreppen.

• MammAmma

Och skillnaden mellan män och kvinnor är den att för kvinnor kan vilken som helst av de tre inträffa, utan de två andra. Män upplever dock oftast alla tre samtidigt och tror därför att de är alla samma sak.

Svar på tråden Kvinnor kåta?