• Anonym (oro)

    Förhör hos polisen

    Hej

    Igår fick jag ett brev från polisen där det står att jag ska infinna mig hos polisen på torsdag för ett förhör.

    Men va??? Det står inget om varför eller vad det handlar om.... jag är superstressad nu! Vad kan det vara? Jag har inte gjort nåt kriminellt vad jag vet om, och jag är heller inget vittne till nåt..

    Vad kan det vara?? Nån som har nån aning??

    Jag ringde och frågade men dom kunde inte säga vad det handlade om......

  • Svar på tråden Förhör hos polisen
  • Anonym (*)

    Står det att du är tvungen att komma på förhöret eller är du bara ombedd att göra det?

  • Anonym (oro)
    Anonym (*) skrev 2021-03-30 10:46:00 följande:
    Står det att du är tvungen att komma på förhöret eller är du bara ombedd att göra det?
    Det står bara att jag ska komma in på ett förhör.....
  • Anonym (*)
    EpicF skrev 2021-03-30 11:07:05 följande:

    Ring polisen och fråga. Då får du ett korrekt svar.


    Hen har ju redan gjort det, men fick inget svar. Står i trådstarten.
  • Anonym (Em)

    Du får ju veta när du kommer dit. Du kan ju vara vittne till något utan att du vet om det. Om det visar sig att du är misstänkt för brott kommer du att delges brottsmisstanke och informerad om att du i vissa fall kan få en offentlig försvarare vid förhör.

  • Anonym (*)
    Anonym (oro) skrev 2021-03-30 10:53:14 följande:
    Det står bara att jag ska komma in på ett förhör.....
    Ok. Jag har ingen erfarenhet av sånt här, så jag vet inte vad det kan röra sig om. Men det behöver ju inte vara du som är polisanmäld. Uppdatera gärna om hur det går!
  • Anonym (Jag)

    Jag har blivit kallad till förhör för beslut jag fattat som myndighetsperson gällande en tvist. Fick även vittna i rättegången då mitt beslut gynnat ena parten. Men mitt beslut var bara en liten bisak i slutändan nämndes det inte i domen så jag var helt obetydlig.

    Min sambo har blivit kallad till förhör för polisen trodde att han visste vad hans barn (som flyttat hemifrån flera år tidigare) pysslat med, han hade ingen aning och polisen trodde honom.

  • Anonym (Jag)
    Anonym (*) skrev 2021-03-30 11:08:39 följande:
    Hen har ju redan gjort det, men fick inget svar. Står i trådstarten.
    Polisen skvallrar inte om det finns en risk/chans att förbereda sig och de inte vill det
  • Jonnynilsson
    Anonym (oro) skrev 2021-03-30 10:42:03 följande:

    Hej

    Igår fick jag ett brev från polisen där det står att jag ska infinna mig hos polisen på torsdag för ett förhör.

    Men va??? Det står inget om varför eller vad det handlar om.... jag är superstressad nu! Vad kan det vara? Jag har inte gjort nåt kriminellt vad jag vet om, och jag är heller inget vittne till nåt..

    Vad kan det vara?? Nån som har nån aning??

    Jag ringde och frågade men dom kunde inte säga vad det handlade om......


    Har du inte gjort något som föranleder myndigheternas intresse så handlar det förmodligen om att någon har angett dig som vittne.

    Jag blev inkallad misstänkt för häleri. Det var en kompis som sålt en pryl till mig privat och när han åkt fast berättade han mer än gärna vem som köpt av honom. Utredaren som ringde ville inte tala om vad det gällde men var angelägen att jag skulle komma in så snart som möjligt.

    Jag kände inte till att han stulit prylen utan litade på att han kommit över den på laglig väg vilket jag berättade för utredaren. Prylen i fråga hade dessutom vandrat vidare så jag hade inte den kvar i min ägo.
  • Anonym (*)
    Anonym (Jag) skrev 2021-03-30 11:11:44 följande:
    Polisen skvallrar inte om det finns en risk/chans att förbereda sig och de inte vill det
    Nej, så då är det ju onödigt att ringa en gång till, som EpicF tyckte att TS skulle göra.
  • Anonym (oro)

    Ja, nu ska ni få höra! Jag är anmäld av min "kompis" för bedrägeri!

    Han påstår att jag har lurat av honom 6700 kr för en dator och mobil som jag sålde till honom, han påstår att dom inte fungerar och att jag visste det...

    Gissa om jag är arg och ledsen!

    Han har blockat mig överallt.... så jag får ingen kontakt med honom just nu

  • Anonym (G)
    Anonym (oro) skrev 2021-04-02 20:55:01 följande:

    Ja, nu ska ni få höra! Jag är anmäld av min "kompis" för bedrägeri!

    Han påstår att jag har lurat av honom 6700 kr för en dator och mobil som jag sålde till honom, han påstår att dom inte fungerar och att jag visste det...

    Gissa om jag är arg och ledsen!

    Han har blockat mig överallt.... så jag får ingen kontakt med honom just nu


    Åh vad trist! Vilken märklig grej du varit med om! Hur var känslan på förhöret? Kände du dig misstrodd?

    Det kommer säkert läggas ner, men vilket svek ändå!
  • Anonym (oro)
    Anonym (G) skrev 2021-04-02 21:52:50 följande:
    Åh vad trist! Vilken märklig grej du varit med om! Hur var känslan på förhöret? Kände du dig misstrodd?
    Det kommer säkert läggas ner, men vilket svek ändå!
    Det gick bra, jag visade alla sms och sånt jag hade ang allt jag sålde, så jag hoppas det går bra.
Svar på tråden Förhör hos polisen