• Linnea­789
    Tue 30 Mar 2021 13:19
    933 visningar
    10 svar
    10
    933

    Alla är emot mig

    Hej. Kortfattat alla har blivit emot mig. Min man manipulerar och ljuger om hur dålig o ond hustru jag är. Känns som alla är emot mig. Hans vänner, hans pappa (som enligt min man jag skrek på när han sa ?att man ska separera från familjen när man gift sig). Min man är en bestämd och manipulativ person och han har tystad ner alla mina åsikter genom att hävda att ?jag är bråkig?.

    Är så sjukt trött på allt vet inte vad jag ska ta mig till.

    Nu kommer hans mamma på besök som avskyr mig, ser på hennes blickar hur mycket hon ogillar mig och jämt pikar mig genom att säga: va tacksam, ni är så rika osv. Och om jag ens reagerar på det hon säger då kommer han återigen lägga felet på mig. För om man säger va man tycker så är man bråkig.?!

    Vad göra? Är heeelt slut.

  • Svar på tråden Alla är emot mig
  • moaguu­un
    Tue 30 Mar 2021 13:25
    #1
    +1

    Inte alla. Bara den familjen med vänner. De har en dålig respekt och attityd. 


    Har du egna vänner? Det vore nog bra för dig att träffa snälla människor ibland..

  • Linnea­789
    Tue 30 Mar 2021 13:34
    #2

    Alltså hans vän och frun, hans pappa o mamma. De ogillar mig och jag börjar tro på att allt fel är hos mig? Vet inte hur han ens kan manipulera alla till att han är så bra o perfekt men allt fel är på mig?

    Vi har ett barn på 8 månader o jag får inget stöd av honom. Sen barnet föddes har han hotat med att han ska ta barnet ifrån mig. Vilken pappa/man pratar så med sin fru som precis fått ut sin andra halva till världen? Jag skriver detta med tårar och smärta. Vet inte va ja ska ta mig till.

    Jag har snälla vänner men absolut ingen energi att umgås med de för alla problem jag har!

    Är ba 31 år men allt börjar känns så TUNG redan.

  • quetza­lcoatl­us
    Tue 30 Mar 2021 13:47
    #3
    +1

    Jag läste precis din andra tråd.

    Din man är manipulativ och lurar i andra människor att du är ond. Han är med andra ord ett rövhål. Ta ut skilsmässa omgående. Barnet kan han inte ta ifrån dig. Har ni gemensam vårdnad? När föräldrarna till ett så litet barn separerar, så brukar barnet bo på heltid hos mamman i alla fall den första tiden.

  • Magica­l
    Tue 30 Mar 2021 14:31
    #4
    Linnea789 skrev 2021-03-30 13:19:54 följande:

    Hej. Kortfattat alla har blivit emot mig. Min man manipulerar och ljuger om hur dålig o ond hustru jag är. Känns som alla är emot mig. Hans vänner, hans pappa (som enligt min man jag skrek på när han sa ?att man ska separera från familjen när man gift sig). Min man är en bestämd och manipulativ person och han har tystad ner alla mina åsikter genom att hävda att ?jag är bråkig?.

    Är så sjukt trött på allt vet inte vad jag ska ta mig till.

    Nu kommer hans mamma på besök som avskyr mig, ser på hennes blickar hur mycket hon ogillar mig och jämt pikar mig genom att säga: va tacksam, ni är så rika osv. Och om jag ens reagerar på det hon säger då kommer han återigen lägga felet på mig. För om man säger va man tycker så är man bråkig.?!

    Vad göra? Är heeelt slut.


    Är det så här så ska du lämna din man. 
  • Tue 30 Mar 2021 15:35
    #5

    Lämna honom, barnet är så litet att det naturligtvis ska bo tillsammans med dig. Små barn under 5-6 år mår inte bra av växelvis boende och därför ska du vara boendeförälder medan han får umgänge. Håller han på och hotar om att han ska ta barnet ifrån dig begär du enskild vårdnad, eftersom du har haft barnet boende hos dig och barnet har sin trygghet hemma hos dig kommer du att få vårdnaden.

  • Linnea­789
    Tue 30 Mar 2021 18:03
    #7

    Tack för alla svar. Så tacksam.

    Alltså det är inte så lätt och lämna nu, är mammaledig o har noll kr i sparande. Har inte rätt mer än 200k kr i skilsmässa, kommer inte kunna köpa något boende för de pengarna.

    Vet inte va ja ska ta mig till.

  • Linnea­789
    Tue 30 Mar 2021 20:47
    #8

    Emmy: tänkte också det måste var något fel på mig med.

    Vet du, han mor som avskyr mig så mkt, har vi inte sett på 8 månader. Hon kom hem till oss idag och jag sträckte mig fram för o krama henne, hon puttar bort mig medarbetare o säger ja är roddförbundet Corona. Hon är vaccinerad o åkt flyg hela vägen hit. Alltså hon ska ju bo med oss, är man så pass rädd för Corona då ska man inte ens gå ut? Hon ville ba ge mig nobben eller hur? Vi ska ju bo ihop i en vecka, har jag Corona kan hon bli smittad ändå ?????!

  • Tue 30 Mar 2021 20:48
    #9

    Allt är bättre än att vara med en sådan man och en så giftig omgivning. Försök att spela in när han hotar om att ta barnen vid skilsmässa. 

    Som tur är så har du vänner säger du. Öppna upp dig för en av dem som du tror kan stötta dig och ta det sedan därifrån. 

  • quetza­lcoatl­us
    Tue 30 Mar 2021 23:44
    #10
    Linnea789 skrev 2021-03-30 20:47:20 följande:

    Emmy: tänkte också det måste var något fel på mig med.

    Vet du, han mor som avskyr mig så mkt, har vi inte sett på 8 månader. Hon kom hem till oss idag och jag sträckte mig fram för o krama henne, hon puttar bort mig medarbetare o säger ja är roddförbundet Corona. Hon är vaccinerad o åkt flyg hela vägen hit. Alltså hon ska ju bo med oss, är man så pass rädd för Corona då ska man inte ens gå ut? Hon ville ba ge mig nobben eller hur? Vi ska ju bo ihop i en vecka, har jag Corona kan hon bli smittad ändå ?????!


    Självklart är det inget fel på dig. Du måste bort från din man. Det är honom det är fel på. Du har väl någon form av inkomst? Föräldrapenning? Nej, köpa en bostad har du nog inte råd med, men hyra en billig lägenhet borde du kunna göra. Du kommer kanske att ha det lite tufft ekonomiskt ett tag, men det är väl ändå bättre än att leva med din vidriga man som bara gör dig illa.
Svar på tråden Alla är emot mig