• Löken370

BIM snart?symtom? Bolla tankar?

Hej alla!

Har bim idag och min mens har inte kommit än (den brukar alltid komma på morgonen när jag går upp o går på toa, har aldrig hänt att den kommit på kvällen tidigare)

Den brukar vara punktlig och komma exakt på dag 29 vilket det är idag, kan den utebli om man hoppas för mycket på ett plus? ????

Inget jag gått o tänkt på hela dagen men ibland "känner jag efter" om mensen är på g och då dyker även tanken upp "kan jag vara gravid" men inget jag går o tänker på helatiden som sagt.

Inte haft någon mensvärk eller molvörk idag utan allt är som vanligt, inga ömma bröst (vilket jag inte hade med dottern heller men ja) har inte var sugen på choklad som jag brukar bli innan mens, senaste veckan har jag haft sämre aptit och mått lite illa av tanken på viss mat, men inget mer än så vilket gör att jag inte vågar testa utan istället typ går o väntar på mensen. Har även mer flytningar idag, både vattniga och krämiga, vita, vet inte hur jag ska tolka det.

Hade inga direkta symtom med dottern heller men ja...

Någon som kanske är i samma situation som mig o vill bolla lite tankar?

Tanken var att köpa test idag men en vän var med till affären så kunde inte, drygt när man vill veta.

• Svar på tråden BIM snart?symtom? Bolla tankar?
  • Kvinna1989

Låter nästan som mig i början av Januari... Normalt vid mens brukar jag få "gravid symtom" som många beskriver att dom får. Men kände INGET före BIM eller på BIM kände att jag mår bara "för bra" . Mina symtom brukar va just ömma bröst, värk, sugen på allt , trött osv. Hade verkligen INGET av detta. Det enda som kändes annorlunda var att köra bil, jag var liksom inte så "försiktig/noga" som jag är i vanliga fall , haha. Köpte ett test, fick väldigt svagt streck men positivt var de. Dagen efter digitalt med resultat "gravid 1-2".

Nu är jag gravid i vecka 16+1 . Har mått jätte bra (för bra till å med?) hela tiden, vilket känns förvirrande. Men allt har vart bra på mina 2 ultraljud hittils iaf :)

Så gör testet! :)

• Löken370
    Kvinna1989 skrev 2021-04-01 00:06:52 följande:

Låter nästan som mig i början av Januari... Normalt vid mens brukar jag få "gravid symtom" som många beskriver att dom får. Men kände INGET före BIM eller på BIM kände att jag mår bara "för bra" . Mina symtom brukar va just ömma bröst, värk, sugen på allt , trött osv. Hade verkligen INGET av detta. Det enda som kändes annorlunda var att köra bil, jag var liksom inte så "försiktig/noga" som jag är i vanliga fall , haha. Köpte ett test, fick väldigt svagt streck men positivt var de. Dagen efter digitalt med resultat "gravid 1-2".

Nu är jag gravid i vecka 16+1 . Har mått jätte bra (för bra till å med?) hela tiden, vilket känns förvirrande. Men allt har vart bra på mina 2 ultraljud hittils iaf :)

Låter lovande för min del då!

Får fixa ett test och testa :D
  • Löken370
    Kvinna1989 skrev 2021-04-01 00:06:52 följande:

Jag plussade!!

Svar på tråden BIM snart?symtom? Bolla tankar?